Airfix po přebalených modelech od Academy anoncuje své opravdu první skutečně vlastní pětatřicetiny - Cromwelly Mark IV (se 75 mm kanónem) a Mark VI (s 95 mm houfnicí). Zajímavé je, že model Cromwellu Mark IV vlastně přesně (ne však doslova) kopíruje starší, přesto však velmi dobře sestavitelný a vcelku modelářsky vděčný model od Tamiye a to i s přihlédnutím k faktu, že jde vlastně o "neoperační" tank v konfiguraci před Dnem D (korba typu C s původními kryty motoru a rovně děleným příklopem řidiče), navíc s "Hedgerow Cutterem", který se sice zkoušel, ale na Centauru a neopustil území zklušebního polygonu v Británii, natož aby se na Cromwellu objevil v boji... Tohle je, alespoň z mého pohledu, poněkud nevyužitá šance, ale uvidíme. Mark VI je pak konkurentem modelu od SKP, který patří k těm modelářsky náročnějším multimedia kitům, nabízejícím za cenu zvýšeného úsilí možnost postavit vozidlo s korbou F ve buď "přepracovanou" (modernizovanou na základě zkušeností z použití v boji prováděním změn konstrukce již používaných vozidel) nebo přímo nově vyrobené. Model od Airfixu má korbu F tzv. "přepracovanou", což dokazuje "záplata" v místě navaření pancíře před průzorem řidiče při úpravě jeho příklopu na novější, do strany vyklápěný... a kromě pozdějších krytů motorového prostoru také osmiperiskopovou "all round Vision" velitelskou věžičku. Podle nepotvrzené informace by modely mohly mít jak vinylové pružné, tak plastikové "link and length" pásy...
Přílohy
Mk. IV
Mk. VI
- Musíme si pomáhat. Informace, které potřebujeme, tu vždycky někde jsou. Jen ten, kdo na nich "sedí", nesmí být moula, který si myslí, že jsou jen jeho.
- Modeláři neodpouštějí ani tu nejmenší chybu - zvláště ne tu na svém modelu. Řežme raději do modelů, neřešme modeláře.
- Modely nejsou tak levné, abych je stavěl jen z krabičky a nechával všechny jejich chyby bez povšimnutí...