Díky, opravdu díky za podporu. Přihodím ještě dnešní foto. Předem upozorňuji, že vše je sesazené na sucho, dost patrná je i absence patiny na velkých plochách, ale asi to znáte: jak se to blíží ke konci, tak chci alespoň trochu vidět - s předstihem -, jak to bude vypadat pohromadě. Tak jsem to trochu poskládal. Ale netušil jsem, že celé odpoledne zabere sesazení "muničního mostu" s aretačními otory na bocích lafety. Nejdříve jsem chtěl opět začít nadávat na výrobce, ale pak mě došlo, že vše jsem si rozřezal, nahradil a dodělal já sám a tak to asi nebude mít rozměry a úhly z vyrobené stavebnice. Ale na druhou stranu to zase nebyla taková hrůza. Mým počítáním a "skrečí" nových dílů - které se na délce modelu cca 1,2 m, promítly prodloužením délky některých součástí o min.3,5 cm - jsem musel jen kotvící otvory kruhového tvaru upravit na ovály a to od podélné osy asi o 3 mm. Jo a kolejový svršek jsem zkrátil o jeden celý díl. Nepředpokládám žádnou diorámu nebo doplnění o další modely, tak je ze stavebnice zbytečně dlouhý ... Vím, foto na prd, ale spíš se jedná o momentky stavby než načinčanou předváděčku
Není na co se dívat! Ale musím se částečně podělit o svoji frustraci a notnou dávku vzteku. Snad to někdo - kdo se ocitne v podobné situaci - pochopí. Také se nemůžu ubránit vulgaritám: ty zkurvený, šikmovoký, žlutý zmetci nejsou schopni udělat pořádně ani posraných šest kusů žebříků ve dvou variantách! Fotek na ty pojebaný žebříky přímo na Doře existuje snad tucet minimálně ze tří stran! A ti blbci netrefí ani tvar zábradlí a nakone - nedej Bože - aby se se dopočítali správného počtu šprušlí. Nepřekonatelný a vyčerpávající problém spočítat a modelově udělat ne pět, ale šest šprušlíků .... Omlouvám se, ale už jsem z té gigantické sračky nehorázně vytočenej a labilní na palici. Sorry, jako ...
Jestli ještě sledujete toto vlákno, tak jen upozorňuji, že jsem to nevzdal ... Odmlka byla dána tím, že jsem se nějak musel poprat patinou na tak rozlehlém a hlavně členitém modelu. Ještě to není ono, ale už jsem na tom strávil skoro 2 měsíce. Nyní následuje veliké poděkování trpělivosti, vstřícnosti a porozumění manželky. Podle fotek je vidět, že jsem se s modelem doslova a do písmene nasral do všech koutů bytu a v tomto předvánočním čase jí obdivuji, že nezačala určovat pravidla chodu domácnosti a nehrozí červenou kartou! Pomalu se blížím do konce. Poslední větší zádrhel - ale o něm jsem už dopředu věděl - je výroba pochozí lávky mezi jednotlivými pojezdovými skupinami. Jsou na obou stranách cca 60 cm dlouhé a musím je vyrobit zcela nové. O takové prkotině, že soudruzi špatně spočítali i šprušle zábradlí, je asi zbytečné psát... Asi tak.
Je to drbačka, ale myslím si, že to modelovosti prospěje. Podpěry nabarveny a nalepeny, pochozí lávka jen položená. Ještě trochu zábradlí, několik kilogramů špíny a očouzení a může nastoupit závěčné kompletování. Do čeho se mě opravdu nechce, to je barvení kolejového svršku .