Máš ganz pravdu Mariane, ale furt si na to zatím netroufám sám si řezat, ani jsem to zatím nějak nestudoval. Rozhodně bych ale na dalších modelech chtěl aspoň trámové kříže stříkat, E-Dayi jsem viděl firmu, co nabízela šablony...ale tohle snad aj samo domo nějak půjde.
Tak hlásím obtisky fertig, označení probarvené na nějakou tmavší šedou (od owlu jsem dostal nic moc neřešící odpověď, že se jim to u RLM77 stává, máš se Hansi asi na co těšit) a komplet zalakováno matným Super Smooth Clearem GX114 (koupeno na Eday na zkoušku a tvrdomat jsem nečekal, je spíš takové polomatné, jak jsem si s Petrem21 přál), konečně jsem po pár týdnech zase mohl nakouknout do kokpitu
Trochu ošontaná náběžná hrana pro předsedu :-)
Tohle byl zatím nejhorší okamžik stavby - část G9 šla s prominutím srat
Infarkt přišel v okamžiku, kdy se mi první štětcovaná světlá šedá od tamky na označení G9 zdála moc světlá a bezmyšlenkovitě jsem ju vzal hadrem s levelingem; že to setřu a dám tmavší. Pic kozu do vazu, naráz jsem měl načatý obtisk G9 a rozmázlou šmouhu od kříža až skoro ke stanovišti střelce...no málem to šlo do koša komplet, kdyby to viděl soudruh ministr Čepička, tak by se z toho víte co. Opatrně jsem postahoval co šlo Lifecolor ředidlem, obnovil kontury nápisu a pak ještě doladil rozmazanou černou...ale na fotce to zblízka i po laku vidět je. Jelikož je na G9+HR fotka celkem z dálky a za letu, utěšuju své zmrskané srdce touto fotografií různých verzí i kvality označení stodesítek NJG 1...samozřejmě to ještě patinou trochu doladím:
Jinak teď vidím, že tu mřížku z levého křídla ještě mrsknu dolů a přebrousím, blbě jsem ju odstřihl - a zapomněl jsem se pochlubit, jak jsem kolečkem židle rozjel a křupnul téměř hotový (vybroušený) kryt přistávacího světlometu. Nevim, jestli dokážu "skrečnout" nový z rámečku, napadlo mě nalepit podle rytí panelu kolem průsvitnou fólii, obmalovat to na náběžce černou a nechat průsvitné jenom to, co má průsvitné být...nevíte, jestli měly rané noční stodesítky to sklo oranžové, jako jde vidět na muzejním Géčku?
Ty si se 110 uzijes hodne zabavy. Ten svetlomet se da vyresit hodne zpusoby ale nejdriv bych zkusil vykomunikovat s eduardy odkup nahradniho ramecku. Ta oranzova barva v muzeu je ono typycke zazloutnuti acetatovych kabinek po 75 letech dohnane do extremu.
Tome mrknu do vrakoviště/zásobárny. Měl jsem tam rámeček na 110ku z nějakýho failu -příbalu v jiné stavebnici.
Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard
Díky moc kluci; tak orange clear ukládám zpátky do šuplete, mně se to z fotek stejně nezdálo...však ani to Géčko mi při přistávání ve šturmoviku nesvítilo na ulic oranžově Dneska na to snad chvilku sednu, tak mě ještě napadlo mrknout, jestli by se nedal vyříznout a napasovat kus z dílu, který je ve stavebnici jako alternativní, uzavřený skleník. Možná to nějak půjde...pokud ne, tak bych byl moc rád Romane
Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard
Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard
Romane ahoj, díky moc...zkoušel jsem teď použít ten plonk překryt, ale má to v ohybu špatný tvar a při ohybu to má tendenci praskat...a myslím že ani nahřívání by nepomohlo. Píšu SZ
Tak po nějaké době jsem se dokopal oživit tenhle model, trochu s tím pohnul a vzal ho na patlák. Díky moc Petrovi za fotky a ostatním klukům za konstruktivní kritiku a konzultace
Dneska jsem dofoukl bílou vrtulové kužele a během volna snad pokročím dál; čekám akorát na dvousložkové HPH na zasklení reflektoru - Romane, díky za ten náhradní...ale skrz ten můj poblbý pokus vytvořit žárovku reflektoru to tam stejně nenapasuju. Snad to půjde tím epoxidem nějak rozumně zasklít a přebrousit. Mezitím snad nějak nastříkám začouzení od výfuků a budu dolepovat další detaily. Patinu pak dorazím, až dolepím celý skleník a budu dělat opravy černou barvou...no těším se, až to budu mít za sebou a budu se moct plně věnovat jenom tigeru a junkersu
Tome parádní práce. No co se dá dělat , když nepasuje tak nepasuje. Ten epoxid by měl být ok. Hlavně ho nech trochu zhousnout ať si uděláš pěkný profil podle křídla.
Roman Pavlů,KPM Brněnec, koordinátor pro oblast východ
"Čas je pouze relativní pojem. Důležitý je zda chceš ležet nebo modelařit!" Rozpracováno:2x Fw-190A-4, Ju-88A-4,H.Hurricane mk.IID,G.Meteor mk.I, Bf-109 G-6,..........atd. Hotovo 2019: Fw-190 A-3 Eduard P-39 Q Eduard Hotovo 2020: 2x Fw-190 A-5 Eduard
Ono to s tím houstnutím epoxidu není až tak snadný. Tuhne 24 hodin a i když to ze začátku nevypadá, tak dokáže protéct skoro všude. Ideální postup je zcela zaslepit prostor za reflektorem v křídle, z tackitu vymodelovat ohrádku, model postavit na ocas a celý prostor vylít epoxidem. Pak ho jen vybrousíš, přeleštíš a je hotovo.
Kryt reflektoru v křídle jsem zkoušel u štuky vytáhnout z nahřátého proužku čiré cca 0,5mm folie/destičky (podobně jako třeba kabinku) o náběžnou hranu křídla (ještě teda bez barvy) a pak oříznout žiletkou a dobrousit do potřebného tvaru - lepit budu až na konci stavby asi herkulesem - výsledek zatím zde: viewtopic.php?f=57&t=132927&hilit=ju+87g+1
K nalepení jsem se ještě nedostal a s epoxidem nemám zkušenost tak nemůžu srovnávat - prostě jen další možnost, která by se třeba dala použít