Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Lodě a ponorky ‹ Plachetnice (Sailboats) ‹ Plachetnice (Sailboats) Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Odeslat odpověď
Příspěvků: 142 • Stránka 2 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10
  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod DORIS » 12 zář 2019, 11:33

To Connie + ELKAN: Děkuji za komentáře, přátelé. Těší mne, že se Vám model líbí.

To Kpt.KL: Zdravím Kapitáne,
děkuji za fundované rady a mnoho užitečných informací k realistickému provedení tohoto typu plachetnic.
Zrovna takeláž jsem zvažovala, jak nejlépe vyřešit, plánek ve stavebnici je značně zjednodušený a asi i chybný.
https://www.super-hobby.cz/products/Capricorne.html
Model sice stavím jako oddechovku, ale neměla jsem v úmyslu vytvořit nějakou "fantasy" verzi (v prvním příspěvku jsem uvedla, že se nebudu striktně držet předlohy; měla jsem však doplnit "modelové" předlohy, jak je to na krabičce a v pláncích stavebnice - tak jsem to myslela). Bohužel, když jsem hledala reálnou předlohu, koukala jsem se nesprávným směrem - líbila se mi třeba ta americká briga Niagara, a také jsem narazila na tento model, kde si ale nejsem jistá, jak solidně a věrohodně je zpracován - i tohle mne inspirovalo:

maquette-brick-ouragan-12.jpg


https://www.maquettesdebateaux.com/our- ... e/?lang=en

Přijde mi velice podobný Capricorne, ale jakožto celodřevěný má ponechán i přírodní odstín dřeva na obšívce - toho jsem se snažila docílit i já, byť mnou zvolený světlý odstín na dolní části trupu nebyl asi nejšťastnější. Mrzí mne, pokud jsem tím někoho mystifikovala, omlouvám se.
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Kpt.KL » 12 zář 2019, 17:23

DORIS píše:To Connie + ELKAN: Děkuji za komentáře, přátelé. Těší mne, že se Vám model líbí.

To Kpt.KL:........také jsem narazila na tento model, kde si ale nejsem jistá, jak solidně a věrohodně je zpracován - i tohle mne inspirovalo:

Obrázek
https://www.maquettesdebateaux.com/our- ... e/?lang=en

Přijde mi velice podobný Capricorne, ale jakožto celodřevěný má ponechán i přírodní odstín dřeva na obšívce - toho jsem se snažila docílit i já, byť mnou zvolený světlý odstín na dolní části trupu nebyl asi nejšťastnější.


Zdravím Vás,
ten celodřevěný model je podle mne stejný, jako Capricorne. Nicméně se jedná o typický obývákový dekorační model, který Vám na zakázku zhotoví na Madagaskaru, nikoli o historicky přesný model. Tam také ošvihli chybné lanoví - stejně jako designéři stavebnice Capricorne v Helleru, ani v dílně na Madagaskaru netušili, že se jedná o polakrovou brigu. Skutečná loď takto nevypadala. Nicméně provedení modelu je jen Vaše věc, netřeba se omlouvat.

Obrázek
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod DORIS » 12 zář 2019, 17:56

Mno, tak mi připadá, že ti maníci z Madagaskaru a Heller od sebe navzájem opisovali. A já jsem se domnívala, že ten dřevěný model je celkem O.K., tak jsem taky trochu opisovala. Njn, opisovat a ještě k tomu chyby...., to budu zase po škole... :wink: Díky, že jste mne vyvedl z omylu, Kapitáne.
Obývák máme přestavěný na "přístav", kde je skoro 50 lodí, a snažím se je v rámci svých možností a schopností stavět podle skutečnosti. Realistický model má pro mne mnohem větší hodnotu, než jen něco, co vypadá hezky.
Asi největší chybu vidím v tom světlém nátěru trupu - když ho přetřu tmavým filtrem, bude to pak víc odpovídat reálu? Lanoví bych ráda udělala podle skutečnosti, ale byla by škoda tam nechat zbytečné chyby a nesmyslné barevné provedení, když to při jedné práci lze udělat správně. Asi by také chtělo sundat ze stěžňů ty koše.... :-k
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Kpt.KL » 12 zář 2019, 21:13

DORIS píše:Mno, tak mi připadá, že ti maníci na Madagaskaru a Heller od sebe navzájem opisovali. A já jsem se domnívala, že ten dřevěný model je celkem O.K., tak jsem taky trochu opisovala. :oops: Díky, že jste mne vyvedl z omylu, Kapitáne.

......Realistický model má pro mne mnohem větší hodnotu, než jen něco, co vypadá hezky.

Asi největší chybu vidím v tom světlém nátěru trupu - když ho přetřu tmavým filtrem, bude to pak už víc odpovídat reálu? Lanoví bych ráda udělala podle skutečnosti, ale byla by škoda tam nechat zbytečné chyby a nesmyslné barevné provedení, když to při jedné práci lze udělat správně. Asi by také chtělo sundat ze stěžňů ty koše.... :-k


Chlapci od Helleru určitě od výrobců dekoračních modelů z Madagaskaru neopisovali, to spíš se stavebnice od Helleru dostala na Madagaskar.

Zapátral jsem trošku na netu a našel následující:

Model CAPRICORNE od Helleru vychází z modelu obchodní brigy z námořního muzea v Paříži. Tento model byl dlouho označován jako otrokářská briga l'Ouragan z let 1830-1840, postavená v Toulonu. Jelikož v archívech žádná taková loď nebyla, nyní je v muzeu model označen jen jako "obchodní briga z let 1830-1840". Model postavil Félix-Alexandre Ménard teprve v roce 1875. Nejedná se o technicky přesný a kvalitní dobový model - provedením neodpovídá standardu loděničních modelů - je to zjednodušený dekorativní model, kde některé detaily jsou hrubé a nepřesné. Originální plán lodi, podle které Ménard model postavil, se nenašel. Za zvláštní se považuje, že na typické polakrové oplachtění s odlišnými poměry ráhnových plachet a stěžni z jedné kulatiny Ménard aplikoval modernější prvky a lanoví klasické brigy s dělenými stěžni a čnělkami. Nic podobného v muzeu nemají, model tak vzbuzuje pochybnosti.

M5026-1992-DE-0024-3_.jpg

http://mnm.webmuseo.com/ws/musee-national-marine/app/collection?vc=ePkH4LF7w6iejEyVUNITNB0rJBUBhRTyUtOLMlOLwJUrzDMABZsWtw$$

Podle tohoto dekorativního modelu vznikly před mnoha lety (v r. 1964) modelářské plány otrokářské brigy L'Ouragan (Brick Négrier 1830):
https://boutique.aamm.fr/plan-brick-negrier

Tento modelářský plán evidentně použili hoši od Helleru a vznikla stavebnice otrokářské brigy CAPRICORNE, i s onou zvláštností, že na polakrové stěžně použili lanoví jako pro klasickou brigu. Madagaskarská dílna použila tyto modelářské plány a fotografie dřevěných modelů, postavených podle těchto plánů, možná viděli na webu i fotografie modelu v námořním muzeu.

Já jsem model CAPRICORNE původně tipoval na období kolem roku 1820. Skutečná loď v té době měla podvodní část trupu natřenu dehtem nebo pobitou měděnými plechy. Na modelu CAPRICORNE by přebroušení trupu a nalepení měděného pobití bylo příliš komplikované. Já osobně bych boky trupu natřel černě v souladu s dobovými obrazy, případně s tenkým bílým pruhem. Podvodní část bych nechal "dřevo", jen bych ji trochu ztmavil. Současné barevné schéma Vašeho modelu je mimo realitu. Nicméně rozhodnutí je zcela Vaše - je to Váš drahocenný čas, který nad tím strávíte.

Co se týče takeláže, máte dvě možnosti - udělat ji podle dekorativního modelu z r. 1875 z námořního muzea s vědomím, že budí pochybnosti a není nijak doložena dobovými důkazy (v tom případě tam stěžňové koše zůstanou), nebo udělat polakrovou takeláž podle informací v mém dřívějším příspěvku.
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod DORIS » 13 zář 2019, 12:26

Zdravím Kapitáne,
to je perfektní, přesně tohle jsem potřebovala, velice Vám děkuji. [-o<
Jdu na věc a model přebarvím. Lodička pak bude vypadat přibližně takto:

1.jpg

Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod DORIS » 13 zář 2019, 17:38

Trup po přebarvení + provedena úprava vratidla a člunových jeřábů (jsou nyní jemnější):

1.jpg
4.jpg
5.jpg
7.jpg
6.jpg
12.jpg
11.jpg
8.jpg


Jak tak na to koukám a porovnávám s původním stavem, musím uznat, že jak se to přiblížilo barevnému schématu skutečných lodí, je to rozhodně lepší. 8-)
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Kpt.KL » 13 zář 2019, 17:54

Přidávám pár dalších informací z emailové korespondence ohledně brigy CAPRICORNE a obchodních lodí první poloviny 19. století obecně.

Model této atypické obchodní brigy je podle mne zajímavý a zaslouží si realističtější provedení. Modelů plachetnic 19. století je poměrně málo, většina modelářů se zajímá o lodě 16.-18. století.

capricorne-nove-barvy-v1.jpg
Při nátěru trupu černou nezapomeňte natřít vše, přední vaz ponechaný v barvě dřeva je nerealistický. Opět jste model upravila dřív, než jsem to dal sem.

Tradiční barvou trupů dřevěných obchodních lodí 19. století byla černá, často s bílými nebo okrovými úzkými nebo širšími pruhy. Šířka, počet a umístění světlých (nejčastěji bílých) pruhů bylo různé, podle velikosti lodi. Váš návrh na CAPRICORNE je tedy jeden z možných.


Barevné provedení obchodních lodí je vidět na mnoha dobových obrazech malířů-marinistů, např.:

Francouzská briga cca 1820 - Antoine Roux:
Obrázekhttps://www.vallejogallery.com/item_mobile.php?page=item_page&id=184

Francouzská briga 1819 - Antoine Roux:
Obrázekhttps://www.artcurial.com/sites/default/files/lots-images/2017-12-06-21/2017_10378977_0.jpg


Jak jsem zmínil dříve, model, z kterého jste vycházela, je nerealistická obýváková dekorace, takto lodě ve skutečnosti nevypadaly. Lakování některých dřevěných prvků se začalo více používat kolem poloviny 19. stol. - na jachtách, na válečných a pasažérských lodích - zejména na prvcích z tropických dřev, kde by pod nátěrem barvy krása dřeva zcela zanikla. Lakování bylo výrazem luxusu, na obyčejných obchodních lodích se prakticky nepoužívalo - údržba lakovaného dřeva je mnohem náročnější, než obnova nátěru olejovou barvou - a posádky obchodních lodí byly velmi malé.

Palubní prvky výstroje lodi včetně vnitřní strany pažení/štítnice (bulwarks) nebo jeho obložení se v té době natírala velmi oblíbenou smaragdově zelenou barvou (emerald green). Další hojně používané barvy byla černá a bílá, žlutá okrová byla na ústupu.

Zelené pažení na dobovém obraze z paluby francouzské otrokářské lodi:
Obrázekhttps://www.alienor.org/collections-des-musees/images/d84033f4-54e6-4c31-8e06-1de5e0d1eb37-1000.jpeg

Tato smaragdová zelená v různých odstínech se na lodích používala již dříve, ale po napoleonských válkách se značně rozšířila na lodě řady zemí. Např. štítnice se natíraly touto zelenou barvou nejen na obchodních a válečných lodích USA, Anglie, Francie, Ruska, Rakouska aj., ale také na válečných lodích britského královského námořnictva:
Fregata HMS TRINCOMALEE 1816:
Obrázekhttps://i.ytimg.com/vi/PthWTqh4G38/maxresdefault.jpg

Obrázekhttps://i.ytimg.com/vi/t-ZObBNIhc8/maxresdefault.jpg


USS CONSTITUTION:
Obrázekhttps://sjbohall.files.wordpress.com/2011/08/img_6730.jpg


Zeleně natřené pažení/štítnice a další palubní prvky má rovněž model USS CONSTITUTION, který v r. 1812 darovala posádka kapitánu Hullovi:
https://ussconstitutionmuseum.org/2015/11/23/a-model-ship/


Podívejte se také na repliku americké obchodní lodi FRIENDSHIP of SALEM - palubní výstroj zelená nebo černá:
Obrázek
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:SalemMassCustomHouseFriendship1ty13537.jpg

Obrázekhttps://npplan.com/wp-content/uploads/2018/08/Salem-019.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Friendship_of_Salem_(ship,_1998)


Na pažení byly kromě smaragdové zelené oblíbené barvy bílá a krémová, později také šedá.

Železné prvky se obvykle natíraly černě, někdy červeně. Já bych tipoval na CAPRICORNE vratidlo podle tvaru jako železné, pro vytahování kotevního řetězu. Ten jednotný dřevěný nátěr všeho na palubě je zcela nerealistický, jako na nějaké hračce.

Já osobně bych na model CAPRICORNE pro realistické barvení použil decentní světlejší smaragdově zelenou a černou - tyto barvy byly v dané době nejoblíbenější a nejčastější používané. Některé kovové prvky mohly být mosazné - kryt na kompasnici, mříže na světlíku apod.

Další technické detaily by případně mohly obsahovat francouzské sbírky plánů lodí 19. století: Atlas du Génie Maritime a Souvenirs de marine - např. zda umístění kotevního vratidla je správné, včetně tvaru tohoto vratidla pro kotevní řetězy (v té době se kotevní lana používala spíše vyjímečně, tzv. dožívala).

Pozn.: stavebnice CAPRICORNE má příliš robustní zadní člunové jeřábky (davity) - srovnejte s originálním modelem brigy z námořního muzea. Na skutečných lodích se natíraly, obvykle černou barvou. Koukám, že jste to předělala rychleji, než jsem to sem dal ;-I

Co se týče takeláže, já bych udělal polakrovou - nejen, že takeláž brigové polakry je jednodušší, než u klasické brigy, ale byla by to další modelářská zajímavost - modelů s polakrovou takeláží je poskrovnu.

Jak jsem ale psal dříve, provedení modelu je zcela a jen Vaše rozhodnutí.

Pokud by jste se pustila do zelené smaragdové barvy, hledejte odstíny emerald green+19th century
https://www.google.cz/search?client=opera&biw=1536&bih=750&tbm=isch&sa=1&ei=WWt7XbuTPK2CjLsP2pKXqAs&q=emerald+green%2B19th+century+paint&oq=emerald+green%2B19th+century+paint&gs_l=img.3...24357514.24365435..24365630...0.0..0.79.593.9......0....1..gws-wiz-img.Ifvj2GVQMrc&ved=0ahUKEwj7o7fWx83kAhUtAWMBHVrJBbUQ4dUDCAY&uact=5
Naposledy upravil Kpt.KL dne 15 zář 2019, 08:52, celkově upraveno 2
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Connie » 13 zář 2019, 18:06

Zdravím Doris, lodička po barevné úpravě vypadá suprově. Černá jí sluší. :)
Connie
 
Příspěvky: 1033
Registrován: 15 lis 2014, 16:51
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod DORIS » 14 zář 2019, 11:33

Ahoj Connie, jj, taky si říkám, že tohle je jiné kafe. Jsem ráda, že jsem do té předělávky šla.

To Kpt.KL: Děkuji Vám za Vaši pomoc a perfektně zpracované podklady k tomuto typu lodí, Kapitáne. Vaše rady a doporučení postupně realizuji. Hezky je u toho vidět, jak propastný může být rozdíl mezí realitou a fikcí, byť třeba pro někoho líbivou. Pro mne je stavba této brigy premiérou, takže Vaše odborné rady vítám a jsou pro mne nesmírně cenné a přínosné, neboť mne zajímá, jak ty lodě skutečně vypadaly. To, co vesměs servírují výrobci stavebnic nebo tvůrci modelářských plánů, se od reality značně odchyluje, což je s ohledem na existující informace a dobové důkazy škoda.

Odstrojila jsem některé předměty z paluby a dala jim nový nátěr - snad to takhle bude O.K. Olejovky se mi krásně stíraly alkoholem, aniž by poškodily plastové výlisky. Jako vedlejší produkt a přidaná hodnota se kolem modelu líne vůně slivovice.... :lol: Pažení upravím rovněž do odstínu zelené s určitou mírou opotřebení/patinace, jednotlivé desky naznačuji polepem z fólie imitující dřevo, jíž jsem přebarvila různými odstíny zelené barvy ve snaze napodobit tu skutečnou.
1.jpg
2.jpg


Zde je první verze - inspirována touto malbou - zelený odstín je víc tlumený:
https://www.alienor.org/collections-des ... -1000.jpeg

4.jpg
3.jpg


Spáry mezi deskami budou jemnější a méně výrazné, tohle jsem naznačila jen nahrubo pomocí patinátoru. Až pojedu načisto, podklad nejprve přetřu tmavou barvou a odsazení pásků z fólie pak vytvoří spáry, jaké budu potřebovat.
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Kpt.KL » 14 zář 2019, 12:14

Pane jo, to už je jiné kafe ;-I

Doporučuji zkusit o trošku sytější zelenou - na kousku pásku, co to udělá - pokud se Vám bude chtít.

Lafety děl na zeleno, případně černá kolečka, nebo komplet černé. Obrubu gretingů (kolem palubních otvorů) zelenou nebo černou. Samotná mřížovina se ponechávala buďto bez nátěru, nebo se napustila olejem, případně řídkým světlým dehtem, nebo tmavým dehtem, případně se natřela - obvykle černou barvou.

Pro zajímavost - dobový model rakouské válečné brigy cca 1830 z vídeňského muzea, kamuflované jako typická středomořská obchodní loď. Takovéto zbarvení trupů používaly ve Středomoří lodě různých států - Francie, Řecko, Rakousko, Dalmácie, Janov atd. Stejně jako na Rouxových kresbách je vše na palubě natřeno zeleně a černě. V pozadí je vidět opět jeden celodřevěný model z druhé poloviny 19. století, nicméně v reálu takto lodě nevypadaly.

rakouska-valecna-briga_.jpg
http://streaming-channel-austria.at/wp-content/uploads/2018/10/DSC00062.jpg

Holt v první polovině 19. století převládala na palubách lodí zelená barva.....
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod DORIS » 14 zář 2019, 12:33

Jj, máte pravdu, Kapitáne, trochu tu zelenou poladím a bude to vončo. 8-) U těch děl mne napadlo, zda mají být v daném měřítku skutečně tak mrňavé, a nebo by mohly být nepatrně větší? Ve stavebnici byly pouze 4 kusy, ale na trupu je celkem 6 otvorů pro děla + dva jsem udělala jako imitaci. Nestálo by za to zhotovit o něco víc propracované miniatury děl k tomuto modelu?

Tak propracované, jako u RK to sice nebude, ale pro zajímavost malé srovnání:
3.jpg


Barvu na lafetách a dalších prvcích udělám, jak doporučujete. Mohu zkusit více verzí a vybereme, co bude lepší.
Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Džar » 14 zář 2019, 13:30

doris parada ale slivovice je skoda ja na stirani a redeni olejových barev pouzivam benzin do zapalovace zippo skus uvidis
Džar
 
Příspěvky: 509
Registrován: 08 pro 2012, 18:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Kpt.KL » 14 zář 2019, 14:00

Solidnější děla by byla nepochybně žádoucí. Na malých lodích jako CAPRICORNE se používala železná 4-liberní nebo 6-liberní děla, případně malé karonády. Plánky děl i lafet obsahují francouzské knihy z nakladatelství ANCRE: ARTILLERIE de Mer France 1650 -1850, FREGATE Marine de France 1650-1850, nebo monografie Le Cygne, La Créole, La Jacinthe.

Francouzská děla z počátku 19. stol. (první dvě zleva jsou 4-liberní, další dvě 6-liberní):
Obrázek
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod DORIS » 14 zář 2019, 15:43

To Džar: Ahoj, spotřeba slivky je pro tuto práci minimální a výsledek i následná vůně jsou príma. Benzín má tendenci narušovat podkladovou barvu - Tamiyácké barvy i laky ve sprejích mají bohužel omezenou odolnost. Alkohol "vnitřně" nepoužívám, tak těch pár kapek spotřebovaných při modelaření snad nevadí. :)

To Kpt.KL:
Moc Vám děkuji, Kapitáne. Docela jsem zvědavá, jak se mi podaří zhotovit děla v tak malém měřítku. Barevné schéma lafet přizpůsobím dobovým zvyklostem, jak doporučujete udělat.

Dotáhla jsem pažení na pravoboku, zelenou barvu jsem udělala trochu sytější a kolem gratingů jsem doplnila černou obrubu:

8.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
0.jpg

Doris

NON PUDOR EST NIL SCIRE, PUDOR NIL DISCERE VELLE.
Uživatelský avatar
DORIS
 
Příspěvky: 4254
Registrován: 25 lis 2009, 12:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Amerigo Vespucci a Capricorne, 1:150, Heller

Příspěvekod Kpt.KL » 14 zář 2019, 16:47

S tou obrubou jsme si nerozuměli - černá má být zvýšená obruba kolem palubních otvorů - angl. coaming.

capricorne-heller-gratingy-sil_.jpg



Jako např. na USS CONSTELLATION:

Obrázek
https://modelshipworld.com/uploads/monthly_09_2016/post-961-0-87141800-1473468007.jpg


Na skutečné lodi mají černě natřenou i mřížovinu (gratings):
https://static.thousandwonders.net/USS.Constellation.original.14815.jpg


Nebo na HMS TRINCOMALEE:
http://www.castlesfortsbattles.co.uk/north_east/assets/hms_trincomalee29_upper_deck.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Upper_deck_HMS_Trincomalee_geograph.org.uk_1605100_df3bc8ce-by-Ian-Petticrew.jpg


Francouzská korveta LA CRÉOLE:
https://www.modelships.de/La-Creole/Photos-Corvette-La-Creole_close_views.htm
Obrázek
Osobní blog o námořní historii v dobách plachetnic
xhttp://historia-navalis.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Kpt.KL
 
Příspěvky: 803
Registrován: 18 srp 2006, 10:08
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 142 • Stránka 2 z 10 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10

Zpět na Plachetnice (Sailboats) Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY