Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P-39 technická upřesnění

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 17 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

P-39 technická upřesnění

Příspěvekod JABBA » 27 úno 2019, 19:28

Dobrej všem,

mám dva krátké dotazy na znalce ke Kobrám,

a/ od jaké verze Cobry byl zaveden tzv. semafor formačních světel na spodní straně křídla; P-400, obdobně jako další americké stíhací stroje se zakázek pro RAF (P-40 Tomahawk i Warhawk ve verzi P-40E1) měli specifické formační světla na obou stranách trupu poblíže kokpitu

b/ mělo RAF, případně VVS svůj typ IDF vysílače v zadní části kabiny; sic předpokládám, že ne bo na fotkách strojů RAF i VVS jsem je nespatřil, ale tolik Kobru neznám

Díkec předem, a velký.

JN
JABBA
 
Příspěvky: 221
Registrován: 25 říj 2009, 22:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod harvy5 » 28 úno 2019, 06:33

Takze otazka c1 je jasna,vsetky Kobry mali semafor.Iba Airacobry I a P-400 ho nemali,boli robene podla UK specifikacii.
A k druhej otazke.Ano RAF masiny mali IFF ale bol umiestneny v trupe pred chvostovimi plochami.RAF Kobry mali este navyse natiahnute anteny z trupu na vyskovky.Ruske to uz nemali,tam bolo IFF demontovane alebo nebolo vobec zapojene.Zalezalo od dodavky.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod JABBA » 02 bře 2019, 15:49

Děkuji za upřesnění.

JN
JABBA
 
Příspěvky: 221
Registrován: 25 říj 2009, 22:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod Franta Šrédl » 29 čer 2019, 11:33

nemá někdo ponětí, co je to za zařízení viditelné v revizním otvoru?
Přílohy
12.jpg
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod harvy5 » 30 čer 2019, 04:26

To Franto nebolo to na kontrolu hladiny oleja v reduktore?Na prednom reduktore bolo klasicke sklicko s ryskou a nalievaci otvor.Akurat si teraz napamatam na ktorej strane.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod Franta Šrédl » 30 čer 2019, 09:03

Vypadá to jako nějaký hydraulický rozvaděč. Na krytce je i popiska co to je, jen jsem zatím nenašel žádnou čitelnou. A od verze P-39K už se popiska nevyskytuje, tak to bylo montovaný asi pouze do starších verzí kober.
Přílohy
dud.jpg
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod harvy5 » 30 čer 2019, 09:38

Nebude to teda nieco so stavanim vrtule? Som teraz na holy u zeny v Chicago,tak ju skusim presvedcit na weekend v Niagara 8-)
Nemas nahodou tie polske vykresy 1/20 asi z 89-90r?Viem ze tam boli aj komplet popisky.Podla toho by sa dalo zistt co to bolo.Mam ale taky dojem ze vyssie verzie P-39 mali uz automaticku vrtulu.Teraz ale varim z vody.Na modely som uz asi rok nesiahol,akurat ked som nahodou doma v Stoke tak sa do podkladov obcas pozriem. Aj to na ine masiny.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod Franta Šrédl » 30 čer 2019, 10:04

Tyto výkresy nemám, ale otázkou je, jak by se na ně dalo spolehnout. Když porovnám publikované popisky s realitou na skutečných strojích, tak rozdíly jsou značné. Tady je třeba rentgeňák a vůbec tam to zařízení není podchycený a zrovna u Déčka přitom bylo na 100%
Přílohy
Cut1.jpg
67.jpg
tady je to asi vymontovaný
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod harvy5 » 30 čer 2019, 10:15

Ten rentgenak poznam,ale ten je este starsi tusim tak 85r :) Skusim napisat nasej mladej do Stoke nech mi do do dielne archiv ide prekutrat.Len jak ju navigovat co ma vlastne hladat .
Edit: este ma napadlo,nemas foto britskej Airacobra I z P strany? Briti mali na sedo-zelenych masinach cervene popisky na bielych samolepkach.Tam by sa to snad dalo vytiahnut lepsie
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod Franta Šrédl » 30 čer 2019, 10:34

To samozřejmě mám, ale nejsou čitelné. A ty nálepky popisek byly pro spodní plochy na proužku v barvě sky většinou s černým písmem a pro vrchní plochy černé písmo na podkladu olivové.
Přílohy
pop.jpg
pop.jpg (9.41 KiB) Zobrazeno 1675 krát
inspektiom.jpg
inspektiom.jpg (30.91 KiB) Zobrazeno 1677 krát
nps3.jpg
nos2.jpg
nos2.jpg (27.03 KiB) Zobrazeno 1683 krát
nos1.jpg
nos1.jpg (14.84 KiB) Zobrazeno 1684 krát
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod harvy5 » 30 čer 2019, 10:43

Ja co mam foto tych sedo-zelenych.... Viem ze som sa dost cudoval ze su prave cervene pismena.
Franto ale mas happy day!!! Prave som dotelefonoval s dcerov a navigoval ju v dielni.Hned prve vytiahla modelist-konstruktor . Zevraj na kresbach prave pri P-39D,ako spravna anglanka to jedine vedela precitat :) ,je na tu krytku odkaz s cislom.Popis je v azbuke,takze mi to odfoti a posle.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod Franta Šrédl » 30 čer 2019, 11:09

Tomu řikám servis. Moc děkuji předem. [-o<
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod harvy5 » 30 čer 2019, 11:57

Ved preto som o5 servisak :lol: Ku composite som si certificate aj na airframe zrobil.
No ale s5 ku Cobre. Je to tak ako som si myslel,ma to vela spolocneho s vrtulou. Mal by to byt elektromotor nastavovania vrtule. Aspon podla rusov je to kryt el.motora nastavovania listov.Preto je to len na D.Ta mala este Curtiss Electric,ale neskorsie uz mali Aeroproducts. Tie boli tusim uz hydrauloicky stavane. Ved aj K je v podstate D-2 len s inou vrtulou.
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod Franta Šrédl » 30 čer 2019, 12:24

Poslední verze která to měla byla L, ale ta měla taky vrtuli s elektrickým ovládáním Curtiss Electric Propeller, tak to taky sedí. Bude to elektrické ovládání vrtulových listů. A teď ještě zjistit jak to vypadalo a co asi tak mohlo být na té na popisce na krytce.
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 technická upřesnění

Příspěvekod jenda58 » 30 čer 2019, 15:01

Zkoušel jsem něco najít v polských monografiích od AJ Pressu (Intermodelu česky) a přijde mi, že chybí třetí díl s technickými daty, detaily....
jenda58
 
Příspěvky: 5916
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 17 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: @ndre_cz, J!rka Votápek, Roman S a 36 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY