Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Československé letectvo 1918 - 1939
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia B.122-B.422

Odeslat odpověď
Příspěvků: 184 • Stránka 7 z 13 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13
  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod Stoupa » 24 srp 2018, 15:02

Avia Bš-122
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Stoupa
 
Příspěvky: 62
Registrován: 31 bře 2012, 21:32
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod vrazel » 26 led 2019, 13:41

Ahoj pánové. Nevíte někdo jestli tato fotka kokpitu je ze 122 nebo 222?
A co by mohl být ten přístroj před štítkem? Předem díky.

Avia Kokpit2.jpg

Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod Pavel Klouček » 26 led 2019, 14:11

Pokud dobře koukám na popisku fotky, vidím tam B-34...
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7448
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod jenda58 » 26 led 2019, 16:02

Ba-122.png

Já teda popisku B-34 nevidím (je tam něco jako a-34).
Ráčej si pustit toto, několikrát se to tam opakuje https://www.youtube.com/watch?v=7RbGCuQ ... lPTRM-VHEo
Bylo to něco nestandardního, dokonce bych si tipnul, že to bylo jen na OK-AMI (v.č.17) a jen pro Curych.
Budíků tam moc není, tipnul bych si rychloměr, výškoměr, otáčkoměr, tlakoměr (palivo, olej), teploměr (olej, svíčky) a to bílý hodinky/stopky na místě kompasu/sklonoměru a ten přemístěn do kapličky před kabinu.
P.S.: pravděpodobně stejnou (nebo alespoň podobnou) kapličku lze najít na fotce OK-AVE "Čáp", B-122.2 prvního provedení (malá SOP, 2 křidélka), z r.1934.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod vrazel » 26 led 2019, 19:41

Díky moc za odkaz - na jednom záběru pojíždějícího letadla je krásně vidět popisek BH 122.17.

--Oprava --
Tak jsem na to kouknul ještě dnes neunaveným okem a je to BH-122.12. Pardon.
B-122 Curych1.gif

Naposledy upravil vrazel dne 29 led 2019, 15:38, celkově upraveno 1
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod jenda58 » 26 led 2019, 20:20

;-I Není zač. Tady je ta AVE s něčím podobným. Pravděpodobně se to používalo při vysoké (soutěžní) akrobacii. A možná to byla nějaká Novákova specialita.
Avia%20B-122%20Novák.jpg

jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod konva » 26 led 2019, 22:39

Dost pravděpodobně tam byl kompas. Tyhle stroje sloužily hlavně pro akrobacii a i na fotu výše je vidět jeho absence.No a vydejte se na delší přelet bez kompasu -jednou
jsem to udělal a fakt blbý.....Jinak podobně se to řešilo i na Ba 33 právě při dálkových rychlostních letech. Konva
konva
 
Příspěvky: 96
Registrován: 11 led 2010, 08:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod jenda58 » 29 led 2019, 12:14

Prvně jsem si taky tipnul kompas a na 99,9% jo:
CURYCH 1937, str. 49
...Rovněž přístrojové vybavení Avií Ba-122 bylo výhradně účelové pro akrobatické použití. Po mnoha letech, 30. dubna 1963 na tyto záležitosti zavzpomínal Petr Široký:
"...Když jsme letěli na zahraniční závody, nebylo to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadalo. Naše závodní letouny neměly kompas, rádio, ani sklonoměr, měli jsme jen výškoměr, rychloměr a několik přístrojů pro chod motoru, takže jsme se museli orientovat podle mapy, vodních toků, železnic, silnic a za špatného počasí a špatné viditelnosti - což se nám stávalo velmi často - jen instinktem. Protože akrobatické stroje neměly objemnější nádrže, museli jsme vlastně "skákat" z jednoho letiště na druhé a všude doplňovat pohonné látky....."
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod vrazel » 29 led 2019, 15:30

Díky, budu si muset tu knížku přečíst.
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod jenda58 » 29 led 2019, 15:56

[quote="vrazel"]Díky moc za odkaz - na jednom záběru pojíždějícího letadla je krásně vidět popisek BH 122.17.

--Oprava --
Tak jsem na to kouknul ještě dnes neunaveným okem a je to BH-122.12. Pardon.

Já bych přeci jen trval na .17. Ono je to z toho filmu rozmázlé, ale přijde mi, že to neodpovídá dvojce ve 122. Kdyby se z toho někomu povedla lepší fotka....
B-122%20Curych1.gif

jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod jenda58 » 29 led 2019, 19:11

ALE VŽDYŤ JE TO JASNÉ! NA ZÁBĚRU JE OK-AMI A OK-AMI BYLA BA-122.17. BA-122.12 byla AMK.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod vrazel » 30 led 2019, 09:53

jenda58 píše:ALE VŽDYŤ JE TO JASNÉ! NA ZÁBĚRU JE OK-AMI A OK-AMI BYLA BA-122.17. BA-122.12 byla AMK.

Máš pravdu. Je to BA-122.17.
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod vrazel » 28 úno 2019, 09:43

Nemáte pánové někdo k dispozici plánek na Avii B-422? Zajímá mě konstrukce trupu.
Předpokládám, že bude stejná jako u BA-122 doplněná o uchycení křídla, ale jeden nikdy neví ....
Díky.
Obrázek
Dušan Vrážel - Čs. letectvo 1918 - 1939
Letov Š-328v.4, Avia B-222, Avia B-422, Aero A-300
Uživatelský avatar
vrazel
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 14 bře 2017, 12:05
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod jenda58 » 28 úno 2019, 18:47

Snad jediný výkres 422 byl v Modeláři 9/1998. Skutečně to podle něj vypadá, že se trupy řady 122-422 téměř nelišily.
jenda58
 
Příspěvky: 5915
Registrován: 30 dub 2016, 19:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia B.122-B.422

Příspěvekod CARLOS CHECA » 28 úno 2019, 20:48

Zdravim pánové, hrabu se teď v Ba 122 od RS models a když koukám na zadní stranu krabičky , tak mě přijde docela logický, kdyby AVE byla zespoda bílá...... :-k . Co vy na to?
Přílohy
ba 122.jpg
Vystřelim z děla, páč mašinkvér je na hov.o M:-) !!!!!
Koupím různé modely 144 i rozestavěné, nabídněte, děkuji [-o<
Uživatelský avatar
CARLOS CHECA
 
Příspěvky: 4550
Registrován: 22 říj 2011, 11:35
Bydliště: skoro Mělník
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 184 • Stránka 7 z 13 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13

Zpět na Československé letectvo 1918 - 1939

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY