http://www.modelimex.cz
MiniArt 1:35
Kat.č.35272
Soviet 2t 6x4 Truck & U76mm SV-BR- Gun (pohled do krabičky)
V roce 1929 společnost Ford Motor Company souhlasila s vybudováním továrny v Nižním Novgorodu. Součástí linky byla i výroba dvou-osého lehkého nákladního automobilu Model AA. Sovětské vedení rozhodlo o potřebě těžšího vozidla , v rozmezí 2-3 tuny. Přidáním další nápravy vytvořily svůj vlastní unikátní model AAA. Tento vůz byl sovětským ekvivalentem amerického nákladního automobilu CCK 2-1/2 ton a byl vyroben v desítkách tisíc kusů. Ze předu AAA využil kabinu, kapotu a blatníky z modelu Ford A a AA. Náhradní kola, byla uložena pod korbou, blatníky díky tomu nepotřebovaly výřezy, charakteristické pro konstrukce vozů "20 let". Nicméně v roce 1940 došlo k mírnému přepracování typu AAA, došlo ke zvýšení výkonu motoru a přemístění kol na blatníky a tím standardizování součástí karosérie dodávané s modely A a AA, která měly náhradní kola namontována na blatníku. Během výroby vznikly různé nástavby nebo úpravy, které si vyžádala armáda nebo postupující válka, mezi nimi i protiletadlová úprava.
Nedávná novinka od ukrajinského výrobce, představuje třínápravový GAZ v nákladním provedení určeného, jako dělostřelecký tahač. Krabička napěchována výlisky v sobě ukrývá rámečky ze světle šedého plastu, transparentní díly, leptanou planžetu a aršík s obtisky. Většinu rámečků může modelář znát z jiných přebalů, výrobce přidal několik nových rámečků, např. s díly pro munici a dvě figurky. Vysokou detailnost zajišťují formy vzniklé pomocí 3D modelování s využití vícedílné technologie. To zajišťuje vysokou přesnost a čistotu lisování a díky tomu i dobré lícování jednotlivých dílů při samotné stavbě. Stopy po vyhazovačích jsou umístěny na méně viditelných místech nebo je snadno odstraníme, otřepy nebo propadlá místa budeme hledat marně. Rám podvozku je velice detailní počtem dílů a tím i složitý na dodržení geometrie, modelář by si měl dát pozor při lepení, tak aby nevznikla tvz. "vrtule". Interiér kabiny je ztvárněn do detailu včetně naznačení kožené sedačky, výrobce nezapomněl ani na možnost otevření čelního okna. Totéž platí i o motoru, který lze ponechat odkrytý, doplníme jen rozvody z drátků podle fotografií. Velmi realistické je ztvárnění povrchu dřeva nákladového, stopy po vyhazovačích na povrchu nenalezneme. Totéž platí i v případě polního děla, které lze zapřáhnout za vozidlo nebo ho využít při jiném projektu nebo samostatně na menší "vinětě". Za pozornost stojí ochranný štít kanonu na kterém nejsou žádné stopy po vyhazovačích. Navíc je ke stavebnic přibalena i munice společně s dřevěnými přepravními bednami. Ty lze ponechat otevřené, navíc mají decentně naznačenou strukturu dřeva vhodnou pro různé techniky patinování. V malé papírové obálce jsou přiloženy dvě leptané planžety. Lepty obsahují drobné díly společně s pásy do špatného terénu. Lze je nasadit na kola nebo je zavěsit na bočnice nákladového prostoru. Obtisky mají tenký krycí lak a umožňují modeláři postavit dvě atraktivní předlohy pro kompletní sestavu a tři pro samostatné dělo. Je tedy z čeho vybírat. Manuál je přehledný a stavbou modeláře provede bez problémů. Součástí je i barevný rozcestník pro několik výrobců barev.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: