Zaujal mě Tvůj úvod tohoto vlákna (můžeme si tykat?

A proto od určité doby, pokud se dostanu do nějakého, nejlépe barokního kostela, studuji tam figury svatých, apoštolů atd atd. jak jsou zlacené a jak jsou malované. Všichni staví SR v nějakém odstínu modré, se všemi řezbami ve zlatě. Je to krásné, ale já mám chuť na tom něco málo změnit. Všichni stavěli Vasu v těch krásných "švédských" barvách- světlý dub, modrá a zlatá.. Dokud se do toho nevložili vědci , a nezjistili , že vše je jinak. Vasa byla malována jako orchestrion , či loutkové divadélko.
A nebyla jediná . Přiložím pár referenčních obrázků.
Ale zpět k SR . Navštívil jsem chrám svaté Barbory v Kutné Hoře , a vyfotil několik zajímavých věcí. Předně varhanní galerii, jejíž florální výzdoba až moc nápadně připomíná tu na modelu SR mistra Tannerona v Paříži (otázka je, z čeho Tanneron čerpal) . A potom poznatek, viděný i v jiných kostelech a sakrálních stavbách. Figury svatých a jiných osob, v drtivé většině ve zlacených oděvech, ale přirozeně vybarvenými obličeji, vlasy, rukami a jinými částmi "živého" těla.
Domnívám se proto, že i výzdoba SR mohla být stějně tak vyumělkována.