Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ 100 let československého letectví
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 60 • Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Petr Sváda » 24 úno 2018, 20:07

Ahoj,

stavbu sleduji a je vidět, že Trenér je Tvoje oblíbené letadlo. ;-I
http://www.airliners.net/user/Pitrs/pro ... teUploaded

Obrázek
Petr Sváda
 
Příspěvky: 1173
Registrován: 12 kvě 2007, 19:49
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Samosseto » 24 úno 2018, 20:14

Petr Sváda píše:Ahoj,

stavbu sleduji a je vidět, že Trenér je Tvoje oblíbené letadlo. ;-I


Ahoj, to nejmilejší na světě... 8-)
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod DUNDR » 24 úno 2018, 21:08

Mrkni tady :
https://www.youtube.com/watch?v=HenkVhL ... ture=share

Aeroklubové C-5 ve vojenské kamo ala dnes OK-DVG. Udivilo mne, že jsou pilotovány ze zadní kabiny.
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod driver306 » 24 úno 2018, 23:05

No dřív nebylo žádný GoPro apod. tak dopředu museli posadit kameramana i s kamerou :-D
Pořád je co zlepšovat...
Poslední výtvory:
Aero MB-200L-410 T Turbolet
MIG-21 F-13 Letecké muzeum Kbely
Z-37A Čmelák aneb Štefan po 30.letech
Uživatelský avatar
driver306
 
Příspěvky: 367
Registrován: 05 pro 2017, 20:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Samosseto » 25 úno 2018, 08:12

DUNDR píše:Mrkni tady :
https://www.youtube.com/watch?v=HenkVhL ... ture=share

Aeroklubové C-5 ve vojenské kamo ala dnes OK-DVG. Udivilo mne, že jsou pilotovány ze zadní kabiny.


Ahoj Milane, viděl jsem a div jsem u toho neplakal, je to opravdová nádhera !!!

To pilotování ze zadního sedadla je přisuzováno lepšími vlastnostmi při akrobacii, pokud měli ale na předním sedadle kameramana se zajisté tehdy dost těžkou kamerou, bylo to asi ve finále jedno.

Každopádně obdivuju i ty kameramany, moc si nedokážu představit v poměrně malém předním pilotním prostoru provádět nějakou takovou činnost... [-o<


Ještě doplním, že se jedná o stopětky OK-IFG výrobní číslo 746, která zhruba před dvěma léty dolétala svoji 5.500 h životnost a je uložena na letišti v Kunovicích, dále OK-IGF výrobní číslo 790, která dolétala v roce 1982, ale v devadesátých létech byla opravena a dnes létá s imatrikulací OM-ISM v Žilině a nakonec OK-IGE výrobní číslo 789, která dolétala v roce 1979, ale stále fyzicky existuje.
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Mivo1508 » 25 úno 2018, 19:08

Uvedené video jsem shlédl s chutí. Trenéry jsou nádherné. Kromě nich musel být i zážitek přelet devíti MIG-15. To musela dunět zem pod nohama. Paráda. ;-I ;-I ;-I
Jo a důstojnice soudružka Bačová za to taky pěkně vzala :-D :-D :-D
Tomcat,Tomcat,Tomcat ... dlouho nic a pak F-14
Uživatelský avatar
Mivo1508
 
Příspěvky: 752
Registrován: 14 úno 2016, 09:09
Bydliště: Ústí nad Labem
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Samosseto » 25 úno 2018, 19:18

Tady ještě jedno video z vlastní zahrádky, doporučuju především tu úvodní minutu... :) :D :-D

https://www.youtube.com/watch?v=dBEiMl-bSHE
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Pavel Klouček » 25 úno 2018, 20:50

To na DVGčku opravdu zůstává startovací klika i za letu, nebo špatně vidím?
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7429
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Samosseto » 25 úno 2018, 21:17

Pavel Klouček píše:To na DVGčku opravdu zůstává startovací klika i za letu, nebo špatně vidím?


Skutečně zůstává startovací klika na DVGčku i za letu, ve správném místě má na sobě klika několik otáček elektrikářské pásky zamezující její nechtěné opuštění letounu za letu.

Pěkná fotka i s klikou například zde :

https://www.planes.cz/photo/1219/121942 ... n-lkjc.jpg
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Pavel Klouček » 26 úno 2018, 07:54

Nojo, od té doby co vymysleli elektrikářskou pásku a montážní pěnu není třeba hledat jiné způsoby spojování, izolace a montáže :lol:
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7429
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Krab » 26 úno 2018, 16:44

Kluci přistaňte na zemi. To by se ten čtyřválec pěkně zapotil. Žádný kameraman vpředu ale jen kamera. Spouštěl ji pilot táhlem. 126 létaly akrobačku zezadu kvůli centráži. Hlavní kabina byla vpředu až u 326. :-D
Carpe diem
HKPM Prostějov
Uživatelský avatar
Krab
 
Příspěvky: 835
Registrován: 21 úno 2007, 18:20
Bydliště: Kroměříž
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Samosseto » 26 úno 2018, 18:13

Krab píše:Kluci přistaňte na zemi. To by se ten čtyřválec pěkně zapotil. Žádný kameraman vpředu ale jen kamera. Spouštěl ji pilot táhlem. 126 létaly akrobačku zezadu kvůli centráži. Hlavní kabina byla vpředu až u 326. :-D


Tak nejprve komentář zmiňuje, že ...díky odvážným záběrům našeho kameramana pořízeným za letu... docela jednoznačně to potvrzuje pohyb kamery vůči kabině Trenéru. Kamera upevněná v přední pilotní kabině byla použita až při natáčení filmu Nebe pro Trenéra o dvanáct let později, ale rozhodně ne při těchto záběrech.

A pilotní prostor pro sólo lety byl vepředu u Z-26 ( C-5 ), Z-126 ( C-105 ), Z-326 ( C-305 ) a Z-326M.

Takže asi tak... :grin:
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod DUNDR » 27 úno 2018, 17:32

Díval jsem se znovu na tu trojici a sedí tam sami. Chápu to tak, že se kameraman potil v jiném letadle, když natáčel tu trojici. Myslel jsem, že jde o C-5, protože je vidět na čelním štítku vlevo to "větrací okénko." To měly i C-105? Za mého mládí /roky 1980 -81 / se sóla létala zepředu a akrobacie byla už zakázána...
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod Samosseto » 27 úno 2018, 17:56

DUNDR píše:Díval jsem se znovu na tu trojici a sedí tam sami. Chápu to tak, že se kameraman potil v jiném letadle, když natáčel tu trojici. Myslel jsem, že jde o C-5, protože je vidět na čelním štítku vlevo to "větrací okénko." To měly i C-105? Za mého mládí /roky 1980 -81 / se sóla létala zepředu a akrobacie byla už zakázána...


Milane, já se stále domnívám, že ten pohyb kamery vůči kabině Trenéru by asi pevně namontovaná kamera nedokázala. Ale rozhodně nechci tvrdit něco, u čeho jsem nebyl a neviděl na vlastní oči.

Výklopné okénko v čelním štítku měly i všechny C-105, stejně jako drátovou anténu mezi krytem kabiny a kýlovkou.

Sóla se létají na stopětkách samozřejmě zepředu, výjimky však jsou, například majitel německé Z-126 D-ELAS ze Straubingu - Wallmühle ji létá zásadně ze zadního sedadla. Akrobacie byla na stopětkách postupně zakázána především z důvodu vysokých náletů kolem 3.500 hodin

Aktuálně je u nás pouze jediná stopětka v akrobatické kategorii.

P.S. : Právě dnes slaví nestor příbramského aeroklubu, dlouholetý pečovatel OK-DVG a můj nejlepší kamarád Láďa Hošek osmašedesátiny ;-I
Uživatelský avatar
Samosseto
 
Příspěvky: 516
Registrován: 25 říj 2015, 16:28
Bydliště: Tišnov / LKTA / LKPM
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Zlín Z-126 Trenér 1/32 HpH

Příspěvekod DUNDR » 27 úno 2018, 18:51

Možné je všechno a že to točili navíckrát. Všiml jsi si na levé straně rámu jakoby přidanou lištu s pákou? To je normální páka na zavírání kabiny zezadu? Mimochodem Láďa byl u mého prvního letu na navijáku s L-13 v roce 1980. Narozeniny - jó, koukal jsem na FB. Zavolám mu...
Pár fotek z loňska, když dostala nový motor. Kdysi mě v ní svezl Jarda Míka. Já létal ještě OK-IGT a JGT, kdysi na Sazené na braneckém kurzu...
Přílohy
20170322_092253.jpg
20170322_092207.jpg
20170322_091634.jpg
20170322_091615.jpg
20170322_091602.jpg
20170322_090457.jpg
20170322_090131.jpg
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 60 • Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na 100 let československého letectví

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY