Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Mig-23 & 27 (All about )

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 969 • Stránka 15 z 65 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 65
  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod Martin Král » 25 říj 2017, 07:54

Mig-23 BN


návštěva v USA
:twisted:

dm1861.jpg

CubMiG_09.jpg

CubanMiG-23BNnolongeractive.jpg

Cuban_MiG-27_-2.jpg

cm0137.jpg



A něco přímo z Kuby.

FARMiG-23BN216.jpg

DN-ST-82-10927.JPEG

2705_82276298_02m.jpg

SANTA CLARA 20-08-2006.jpg

FLICKR

Rozestavěno :
Merkava
Mig-21F-13+UM
Mig-21Bis+Mig-21SMT
Uživatelský avatar
Martin Král
 
Příspěvky: 2773
Registrován: 02 pro 2005, 20:55
Bydliště: Hradec Králové
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod Tango » 25 říj 2017, 07:58

Jenom pro zajímavost - ten trup vedle silnice patří letounu číslo 722. Je to tentýž letoun, který je na fotkách z Key West.
Jaroslav 'Tango' Hátle
účetní mafie SPL Liberec
Uživatelský avatar
Tango
 
Příspěvky: 5191
Registrován: 12 dub 2005, 15:51
Bydliště: Liberec
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod Andrej_Sk » 22 úno 2018, 08:03

jeden vykres

mig-23vn-2.png

Sovietska technika PVO 1:35, letectvo 1:48

https://www.youtube.com/watch?v=OBkn78q_t_Q&t=5s
Uživatelský avatar
Andrej_Sk
 
Příspěvky: 1618
Registrován: 30 pro 2013, 17:27
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod harvy5 » 22 úno 2018, 14:53

Celkom ma zaujala tato malickost. http://www.britmodeller.com/forums/inde ... e-colours/
Najprv som si myslel ze len zamenili prdel z nejakeho dovodu.Potom som si ale vsimol ze to malo viacej masin.Z akeho dovodu to bolo?
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod Юрий 70 » 22 úno 2018, 15:29

Na spodní části trupu byla použita na plechy pod motorem žáruvzdorná barva, proto ten jiný odstín.
Galerie: MiG-21MF "5209" : viewtopic.php?f=6&t=81072
Uživatelský avatar
Юрий 70
 
Příspěvky: 48
Registrován: 22 zář 2013, 21:54
Bydliště: Kutná Hora
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod harvy5 » 22 úno 2018, 15:46

No ale na niektorych strojoch je ten odtien rovnaky
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod Martin Janoušek » 22 úno 2018, 16:07

Na některých to není moc vidět, ale je to určitě u všech našich. Teď si z hlavy nevybavím, jestli to mají i BN a U, které prošly Trenčínem, ale u všech ostatních kamufláží to tak je (samozřejmě ne Čert, Tygr atd.)
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5533
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod mrdetonator » 23 úno 2018, 17:30

harvy5 píše:Celkom ma zaujala tato malickost. http://www.britmodeller.com/forums/inde ... e-colours/
Najprv som si myslel ze len zamenili prdel z nejakeho dovodu.Potom som si ale vsimol ze to malo viacej masin.Z akeho dovodu to bolo?


harvy, dôvod bol prostý, ruské kamuflážne farby AC-1115(alkydovo-akrylové) sa rozpustné hydraulikou, palivom a olejmy, preto sa na krytoch motorov používali chemicky odolné farby epoxidové EP-140, ktoré proste nemali zhodný odtieň. Ty ako bývalý "grease monkey" to určite hneď pochopíš, prečo sú motorové kryty tak často zadrbané od pracovných médii... :) viď obrázky dole , tiež Migov.
Kvôli tepelnej odolnosťi sa používali bezfarebné laky zo zamiešaným hliníkovým práškom PAK-2, vyzeralo to potom strieborne, ako napr. bloky UB-16,32, B-8,.....alebo sa dávala antikora.
Lietadlá po GO alebo revíziách už neboli striekané ruskými farbami, tento problém bol riešený československým polyuretanom, kde stačila jedna farba jako to je dnes aj bežné u všetkých lietadiel NATO.

M
Přílohy
003NL1999.jpg
03140010.jpg
P1010045.jpg
P1010012.jpg
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod harvy5 » 23 úno 2018, 18:53

To Deton,vdaka Olimu a dedovi co sa so Zigom poznal som sa uz od 89r motal pri lietadlach a nie pri tych crepoch co maju pred cislom nejake pismenka MiG! :lol: Na Hrablach sme tento problem nemali a s kvapalinami??? Ceresnickova AMG-10 je uplne v pohode,ajpit sa da,na rozdiel od toho bordelu ASF-41 ktory vazne zerie vsetko.Pocnuc gumov a farbami konciac.PL-6 tiez nebola nijako agresivna,takze jedine co tam mohlo byt bola teplota.Ved pri prechodoch sme hlavne 10.seriu natierali petrakom zmiesanym s AMG aby vyzerali tmavsie a lesklejsie. :)
Uživatelský avatar
harvy5
 
Příspěvky: 2187
Registrován: 19 úno 2006, 15:11
Bydliště: Port Darwin,AUS
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod mrdetonator » 24 úno 2018, 07:26

harvy5 píše:To Deton,vdaka Olimu a dedovi co sa so Zigom poznal som sa uz od 89r motal pri lietadlach a nie pri tych crepoch co maju pred cislom nejake pismenka MiG! :lol: Na Hrablach sme tento problem nemali a s kvapalinami??? Ceresnickova AMG-10 je uplne v pohode,ajpit sa da,na rozdiel od toho bordelu ASF-41 ktory vazne zerie vsetko.Pocnuc gumov a farbami konciac.PL-6 tiez nebola nijako agresivna,takze jedine co tam mohlo byt bola teplota.Ved pri prechodoch sme hlavne 10.seriu natierali petrakom zmiesanym s AMG aby vyzerali tmavsie a lesklejsie. :)


na hrablách ste nemali problém preto lebo aj tam bola od začiatku epoxidová a po GO polyuretánová farba, ak isto jak na MIgoch. A dobre že si spomenul prechody, a hlavne prečo po nich lietadlo vypadalo ako nové, čerstvo nastriekané??? Tá zmeska pretráku, hydrauliky ktorou ste to natierali, zožrala skriedovanú vrstvu starej ruskej farby. Ale keď si viac krát pritlačil, odstránil si farbu až na kov. Ruská AC-1115 nie je chemicky vytvrdená farba, preto aj nie chemikáliám, pracovným médiám odolná, viď video nižšie z kužela MiG-29 s acetónom. Toto by s polyuretanom nespravil, ani keby si ho drhol mesiac.
video
Sacáky sú na Migoch ešte viac teplotou namáhané ako tie motorové kryty, pri nadzvukových rýchlostiach sa tam brzdí vzduch do kompresora a "datčiky"TDK podľa záznamov-grafou z rozhonou na MACH max. ukazujú dobre cez 120 stupňov celzia, podľa výdrže na Mach.2 Farba na nich bola doslova spečená s eloxom a ťažko sa odstraňovala aj barvožrútom. Motorové dekle sú naviac aj ofukované zvútra, teplota tam je max. do 100st.C.
Samozrejme tank T8K s nadzvukovým ohrevom nikdy problém nemal. :D
Přílohy
MiG-23Ml zespodu.jpg
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod mrdetonator » 25 úno 2018, 11:36

všetky MiG-23ML, MF a aj BN mali motorové kryty striekané inou farbou, dneska sa tomu bežne hovorí CARC(chemical agent resistant coating), čiže farba odolná chemickým látkam. Ak by si trval na argumente farbe odolnej voči teplotám, otázka by bola a čo z boku a z vrchu trupu už nepotrebovala byť táká farba?? :)
Přílohy
355.jpg
249.jpg
231.jpg
050.jpg
037.jpg
wwwfotogalerialietadlac_006.jpg
6885553862_bd4d6266c4_o.jpg
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod mrdetonator » 25 úno 2018, 11:49

ešte tie MiGy-23BN po revíziach R1 v LO Trenčín, neobnovoval sa celý vonkajší náter, len poškodený a opotrebovaný náter na niektorých plochách podľa priloženého vzorkovníku. Niečo podobné ako v prípade MiG-23ML,MF po revíziach.
Přílohy
su22a.jpg
sbin.asp-mig23bn-5744-2-feb1994.jpg
sbin.asp-mig23bn-5735-9-sept1993.jpg
sbin.asp-mig23bn-5735-6.jpg
1850912.jpg
8325.jpg
mrdetonator
 
Příspěvky: 601
Registrován: 04 pro 2009, 23:21
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod tomcat » 02 bře 2018, 21:31

Ahoj, potřebuji čísla na český Mig-23ML, nemáte někdo rozměry čísel, nebo radu která použít pro měřítko 1/48, na netu jsem nic nenašel.
Dík.
tomcat
 
Příspěvky: 68
Registrován: 13 srp 2014, 06:14
Bydliště: Cheb
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod Petr Zatrepalek » 03 bře 2018, 22:58

tomcat píše:Ahoj, potřebuji čísla na český Mig-23ML, nemáte někdo rozměry čísel, nebo radu která použít pro měřítko 1/48, na netu jsem nic nenašel.
Dík.


Měly by být stejný jako pro Mig23MF. Čísla jsou v dekálovém aršíku na Mig23MF od RV https://www.modelimex.cz/1-48-decals-mi ... paint-mask
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 1470
Registrován: 10 úno 2006, 10:14
Bydliště: Sázava u Sázavy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Mig-23 & 27 (All about )

Příspěvekod tomcat » 04 bře 2018, 21:41

Dík, taky jsem našel, ale moc toho zbyde, potřebuji jenom čísla, budu muset nějak vytisknout, nebo sehnat někohoho komu zbyly.
tomcat
 
Příspěvky: 68
Registrován: 13 srp 2014, 06:14
Bydliště: Cheb
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 969 • Stránka 15 z 65 • 1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 65

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Honza Z, JaR, Lochy a 24 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY