Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ 100 let československého letectví
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

L-410T Turbolet AZ 1/72 FOTKY

Pravidla fóra
Odeslat odpověď
Příspěvků: 55 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

L-410T Turbolet AZ 1/72 FOTKY

Příspěvekod Jouza » 19 led 2018, 22:07

Tak se tedy přidám. Stavebnici jsem pořídil v Kopřivnici na Pohárech už tak před 3mi lety a dozrávala mi v kitníku. Je to náhoda, že na něj došlo, ale otevřel jsem skříň a oko padlo na AZ. Zrovna jsem dorazil Jaguara Gr.1 ze zálivu, tak si teď dám něco bližšího. Doslova. Budu mít stroj čísla 1134, který část své kariéry odlétal tady kousek za humny, u 1. Smíšeného leteckého dopravního pluku v Mošnově, coby člen známé skupiny Szobi. Mé provedení bude ale v NATO kabátku z konce kariéry. To se mi totiž velmi líbí. Je to můj první vícemotorák snad od základky (a éry dopravních PLASTIKARTŮ 1/100 :lol: ) Doufám, že ho moc nezprzním, stále se učím. Tož tak.
Naposledy upravil Jouza dne 15 lis 2020, 18:23, celkově upraveno 1
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2288
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Jouza » 22 led 2018, 12:04

Tak pomalu začínám. Začišťuji trup, VOP, křídla. První poznatek: Abych mohl k sobě slepit obě poloviny dělených ocasních ploch, musím vnitřky zbrousit. Vyklenutí (kvůli profilu) je příliš velké, konce pak odstávaly. A jeden otazník: V trupu je naznačena přepážka oddělující pilotní prostor od kabiny cestujících. Jelikož jsem absolvoval "let" na trenažéru v reálné kabině Turbíka UVP Mošnově (výborný zážitek), vím, že je tvořena panelem mezi sedačkami. Krajní průchody(ale spíš průlezy :lol: ) pro piloty jsou otevřené nebo uzavíratelné nějakými dvířky- jak to má AZ? To bych je totiž odřezal.
Plus jedna malá fotečka kabiny z trenažéru.
Přílohy
L-410T.jpg
kokpit L-410.jpg
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2288
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Kubouš » 22 led 2018, 12:36

Pokud nebudeš dělat otevřená zadní vrata, tak se na nějakou přepážku můžeš v klidu vyprdnout, to samé interiér. Přes to zasklení tam toho stejně není moc vidět. Navíc jestli děláš českou mašinu z krabice, tak ta je ve výsadkové úpravě a nemusíš se tak patlat se sedadly pro cestující. Já to vyřešil tak, že jsem z těch sedadel vykrouhal cosi jako lavice pro sezení. S výsadkovou variantou je navíc spojen ten problém, že má velká zadní vrata. Ty sice zatmelíš přebytečné linky paneláže, ale okno přesuneš na střed jen řezáním. Já se na to u svého turbíka vykašlal, moc řezničiny.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10995
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Jouza » 22 led 2018, 14:56

Díky Kubouši, každé info dobré. Zadní vrátka nechám určitě zavřená (:) No, sedačky vevnitř- mám v práci kolegu, který před léty za soudruhů pracoval na Mošnově jako technik draků na dopravácích a mimo jiné pracoval i na "mé" 1134. Bohužel si nevybavuje přesně, jak to měl konkrétní kousek uvnitř. Ani fotečky nenašel :-k Tvrdil ale, že naházet/vyházet sedačky nebyl problém. Jen pro formu, je to tedy tak, že výsadkové Turbíky měli jen lavice podélně, zatímco "dopravní" měli sedačky 2+1?
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2288
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Kubouš » 22 led 2018, 16:27

V té podobě co je v krabičce určitě lavice, žádné sedačky. Jak jsem psal, spolu se sesterskou 1132 byl až do odstavení používán pro výsadky. Někde tady mám i stavěcí téma. Máš výhodu v tom, že to je UVP a nemusíš dodělávat pár drobností pro UVP-E. Nicméně určitě se koukni na předělání zasklení, aspoň co se těch boulí vedle kabiny týče. Pěkný návod na to udělal ve stavební recenzi Travis, podle něj jsem to dělal i já. http://modelweb.modelforum.cz/2014/05/1 ... -az-model/
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10995
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Jouza » 22 led 2018, 17:15

Jo jo, Travisovu recenzi na MW jsem už četl. Právě že chci od něj opisovat.
Dnes slepeny obě křídla. Bez komplikací. Není co fotit. :|
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2288
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Martin Janoušek » 25 led 2018, 08:06

Jo další Turbolet (:) Rád budu sledovat. Taky zrovna stavím téčko, ale ve čtvrtce.
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5412
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Jouza » 25 led 2018, 08:25

Pokračuji po malých krůčcích. Slepil jsem podvozkové "gondoly", jak psal Kubouš ve své stavbě, jejich lícování s trupem při přiložení "na sucho" je tedy zajímavé... Při diskuzi s tím mým kolegou z práce zjišťuji plno zajímavých, mně neznámých detailů z provozu Trabantů. Potichu se mi do hlavy vkrádá myšlenka na stvoření 1134 v její první barevné podobě- neb jsem ji zatím takto jako model neviděl. k tomu musím ovšem najít schéma rozmístění kamuf. polí a sehnat bar. výsost. znaky, číslo bych snad použil z aršíku, myslím, že tam je jeden pár šedých a jeden pár černošedých, znaky by mohl poskytnout můj archív. No, uvidím.
To Martin Janoušek- díky za zájem, ale upozorňuji, že asi nedosáhnu kvalit těch dřívějších staveb od Travise i Kubouše (:)
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2288
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod L.Musil » 25 led 2018, 08:46

Prvni camo ta co byla jeste v modelu Gavia? Ta se mi taky libi, a predpokladam ze byly pouzity stejne odstiny jako na Albatrosech?
Libor Musil
https://www.facebook.com/Patlal-3247748 ... e_internal
Uživatelský avatar
L.Musil
 
Příspěvky: 1606
Registrován: 21 dub 2006, 13:16
Bydliště: Přezletice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Jouza » 25 led 2018, 11:56

Já myslím, když porovnávám fotky (to je vždy ošidné), že to jsou stejné odstíny, jako na našich posledních Albatrosech. Minimálně ta tmavě zelená.
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2288
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Martin Janoušek » 25 led 2018, 12:30

Určitě jsou to stejné barvy s Albatrosy. A je to pěkná "pakárna" namíchat tu světle hnědou. Kdybych neměl originál krytku, tak bych nevěřil kolik je v té "hnědé" zelené barvy. A v Gavii v prvním vydání bylo toto schéma.
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Uživatelský avatar
Martin Janoušek
 
Příspěvky: 5412
Registrován: 27 říj 2006, 11:01
Bydliště: Znojmo
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod kansas1 » 25 led 2018, 12:33

SZ
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště
Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, F6F-3 Eduard, Su-22M4 KP, MiG-23ML Edu
Uživatelský avatar
kansas1
 
Příspěvky: 1730
Registrován: 17 lis 2015, 12:13
Bydliště: Uherské Hradiště
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Jouza » 07 úno 2018, 10:35

Po odmlce malé pokračování. Doposud jsem nepracoval s odlévanými díly, tím méně s nahrazováním původních. Včera jsem ale sebral odvahu, koupil potřebné lepidlo (bude OK pro slepení plastu a PU dílu??), vrtačku, kotouč a řízl do čumáku. Původní vypadá opravdu divně. Když už jsem dělal binec, tak jsem to odvrtal, bude se ládovat závažím :lol: Po sesazení nasucho to docela pasuje (:) , trošku tu a tam přibrousím, něco dotmelím. Jinak nic dalšího. Budu dávat dokupy interiér, ale času po praci a hlavně sil se nedostává. Mám v plánu nahradit sedačky lavicemi. Výsadkové dveře a úprava zasklení? Uvidím- podle situace. Co se kabátku týká, přiklání se to spíše k NATO kamufláži, pro staré zbarvení se mi nedostává pohledů na horní plochy a obtisky dodatečných Tatra nálepek atd... zatím...
Přílohy
WP_20180206_22_31_44_Pro.jpg
WP_20180206_21_54_43_Pro.jpg
WP_20180206_21_49_54_Pro.jpg
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2288
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod Kubouš » 07 úno 2018, 16:13

Obyčejný vteřiňák z trafiky bohatě stačí.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!


in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298 Hotovo v r. 2020 - viewtopic.php?f=6&t=137559
Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023 Hotovo v r. 2024
Uživatelský avatar
Kubouš
 
Příspěvky: 10995
Registrován: 12 úno 2007, 18:00
Bydliště: blízko Pardubic :-)
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: L-410T Turbolet AZ 1/72

Příspěvekod L.Musil » 07 úno 2018, 16:45

Jak píše Kubouš, vteřiňák za dvacku. Ještě je dobrý aktivátor ve spreji. Po zalití tím vteřiňákem to stříknout aktivátorem a je to do minutky tvrdé a hned lze brousit.
Libor Musil
https://www.facebook.com/Patlal-3247748 ... e_internal
Uživatelský avatar
L.Musil
 
Příspěvky: 1606
Registrován: 21 dub 2006, 13:16
Bydliště: Přezletice
  • WWW
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 55 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na 100 let československého letectví

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY