Díky pánové, od mistrů nové převratné techniky to těší dvojnásob. Nicméně je to spíše metoda "žáves", abych něco dodělal. Na Fokoušovi schne wash na horních plochách, docela to ztmavlo, příště musím světlejší základ. Chystám si mezitím do surfu vrtuli a podvozek - nožičky po začištění doplněny o leptané nůžky a hadičky z vytažené plastové niti, kryty podvozku budou z leptané sady.
Tak aspoň postup na Spitu, zawashováno a odřeninky směsí šedých a stříbrných barev Vallejo. Šachty jsem nakonec přestříkal základovou zelenou, přijde mi to věrohodnější. Možná byly i v hliníku, nevím.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Díky kluci. Musím využít, že mě to přes sváteční volno trochu chytlo. Jinak ještě začáteční pokrok k té Bf-108, co jsme začali s Víťou na patláku. Nýty na trupu zatím v odhadovaném nástřelu, pokračování si musím promyslet. Sedačky jsou ze sady AP, ale kabina asi zůstane původní, spasovat acetát s trupem a s neostrým rámováním by nevypadalo moc věrohodně. Mám v plánu vyřezat jedno přední boční okénko a otevřít jej posunutím uvnitř. Konstrukce u předních sedaček je dodělaná samodomo podle fotek. Přední sedačky bylo třeba mírně posunout, aby odpovídaly poloze vůči rámování kabiny. Na rámu kabiny a zadních oknech pokus o nýtování, vypícháno jehlou. Zvětšené je to moc výrazné, ještě to mírně přebrousím. Bohužel mám pocit, že spoj křídla k trupu v centroplánu není ve správných proporcích, začal jsem tam tmelit a podle fotek a starého Helleru (má to přesnější) to budu muset nově narýt - pásy plátování pro nástup do kabiny by se tam nevešly správně vůči vzdálenosti od kruhové šachty podvozku. Palubka a pár drobností v kabině bude z leptané sady Brengunu.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
A ještě jeden Cimrmanovský pověstný úkrok stranou.. Nevím, co mě to napadlo, ale cestou před Vánoci se zastávkou v Oseku jsem si pořídil tuhle Trumpetu. Je to moje první technika (a možná poslední a o to více si začnu vážit technik práce na letadlech). Slepeno to bylo za pár hodin, ale co s tím teď dál s barvením, patinou, a vinylovými pásy, to teda nevím. Aspoň mě to nakoplo s lepením a pokračováním na rozdělaných letadlech.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Tak se snažím držet Martinovy rady a pomalu pokračuji na Fokoušovi. Zkompletovány a aspoň schematicky nanýtovány plechové kryty podvozků (uvidíme, jak se mi povedly přiohnout, zatím je to polotovar), o leptané nůžky a hadičky doplněné nohy, nastříkány kola a základ vrtule. Všechno je zatím základ pro wash a nějaké základní opotřebení a ušpinění. Trochu jsem se bál obtisku spirály, ale na to, že jsem měl jen jeden pokus, to nedopadlo nejhůř. Připravena dostříknutá správná kabina s leptanou opěrkou. Trup už finálně zawashován i nahoře, domalovány vyvažovací plošky a jejich popisky. Přitom jsem zjistil, že mi asi 2 popisky na trupu chyběly, tak jsem je doplnil. Natřeny trupové kulomety. Na spodku wash v šachtách a první základ očouzení, budu ještě upravovat jiným odstínem, až budu stříkat hlavní výfuky. Ještě s tím bude docela dost práce. Fotky jsou mizerné, ale z ručního foťáku pod lampičkami se to ani nevyplatí víc upravovat.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm