Michal, aj ked tej I-180tky vyrobili len 10. kusov, tak na zaciatok vojny mala celkom slusne vykony, napr. max. rychlost 585 km/h. Ta cervena tomu eru slusi...parada !
Michal, peknú predlohu si si vybral. I-185 ak by sa dostal do výroby, tak by čistil vzduch na fronte vo veľkom. Nasadených bolo skúšobne na fronte len zopár strojov. Druhý povzdych súvisí s prvým, pre nízky počet vyrobených exemplárov - je známa len jedna fádna kamufláž u všetkých.
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.
Veru, ako vravis, ci skor pises. V decembri 1938 V. Ckalov, Stalinov oblubenec, havaroval na prototype I-180 a zabil sa (https://en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-180), Polikarpov sa dostal do Stalinovej nemilosti. Projekt I-180 bol nakoniec koncom roka 1940 zruseny v prospech LaGG-3.
Projekt I-185 vychadzal z I-180. Podla https://cs.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-185 ...Během operačních zkoušek (3 prototypov) u 728. IAP piloti lépe hodnotily první dva prototypy I-185 s motory M-71, I-185 M-82A i tak překonával všechny operačně používané stíhací stroje. (!). Dle názorů sovětských pilotů se jednalo o nejlepší stíhací stroj let 1942 - 1944, který se však nedostal do sériové výroby. Podla https://en.wikipedia.org/wiki/Polikarpov_I-185: All three aircraft were assigned to the 728th Fighter Aviation Regiment of the 3rd Air Army of the Kalinin Front and were tightly controlled to prevent the loss of the prototypes. For example, all sorties had to be flown over Soviet-controlled territory and required the express permission of the 3rd Air Army staff to fly. Pilots' reports were quite enthusiastic; the 728th's commander, Captain Vasilyaka wrote: "The I-185 outclasses both Soviet and foreign aircraft in level speed. It performs aerobatic maneuvers easily, rapidly and vigorously. The I-185 is the best current fighter from the point of control simplicity, speed, maneuverability (especially in climb), armament and survivability.
Nakoniec, po havarii 5. aprila 1943 bol projekt I-185 zruseny a prednost dostal Lavockinov La-5.
Vlado, neboj, roznych Jakov je kopec. Ja to robim podla zadania a "M" tam nie je. EDIT: opraveny obrazok v dalsom poste. Podla prvej fotky v poste vyssie to vyzera aj zo spodu na bielu farbu, kontrastje minimalny a modra AMT-7 bola pomerne tmava. A podla tejto foto:
to vyzera na tovarenske celoplosne nastriekanie bielou a na minimalne olietanie (alebo je tam dobra namraza). Sudruh bol major, tak sa mu o lietadlo zrejme prikladne starali.
Naposledy upravil 66misos dne 22 lis 2017, 05:38, celkově upraveno 1