Namontováno zábradlí zadní paluby včetně hamakových sítí (quarter deck breastwork with hammock cranes and netting). Z té síťky jsem měl docela strach, ale nakonec to dopadlo poměrně slušně. Teď mě čeká opět několik dní strávených u soustruhu - výroba otočných děl a karonád. Vzhledem k malým rozměrům se mi do toho moc nechce .
Elkan mě předběhl, chtěl jsem se zeptat na to samé.. Předpokládám, že proplétané nitky nejsou, jsou jen vrchní a spodní na sobě.. A poté spojené přestříkáním lakem.. Nebo jsi fakt lepil každý spoj... Je to moc moc pěkný!!!!
Není to nic složitého, niť se natáhne do přípravku a celek se přetře naředěným herkulesem, po zaschnutí se síťka opatrně odřízne, případně opraví. Dokončil jsem výrobu hlavní pro otočná děla a karonády. Karonády je nutno ještě doplnit o lafety, otočná děla jsou již připravena na usazení na model, zatím s tím ještě počkám, až budou dokompletovány všechna zábradlí se sítěmi.
Díky všem. To honza čižule: Ono modelaření je hlavně o dobrých nervech . Člověk se hlavně musí smířit s tím, že občas něco musí předělat. Ale i to soustružení se dá naučit. Jsem toho příkladem, protože před Pandorou jsem věděl pouze to, že soustruhy existují, a to bylo asi tak vše. Dodělal jsem lafety na karonády a doplnil potřebná lana, zadní paluba se začíná pěkně zaplňovat.
Krásné vozíčky!! Nádherné doplňky paluby!! Koukal jsem, že model Attily Gémese má karonády na starších lafetách vpředu upnutých k boku. Tady lze asi použít oba způsoby, ne? Držím palce k dalšímu postupu!! O.
Díky Ondro. Attila má pravděpodobně použity novější varianty karonád, ze začátku se podle informací z literatury používaly karonády s "klasickými" vozíky, které byly časem nahrazeny posuvnými vozíky. Někde jsem četl, že z vraku Pandory byla vytažena karonáda staršího provedení, proto jsou v knize zakresleny klasické vozíky. Následuje binnacle (kompasnice?).