Hele tome. Jestli chceš udělat rezatý dno korby, asi by byl nejlepší žádnej náklad. Každá fůra totiž dno vyleští a čím hrubší materiál (cihly, suť, štěrk), tím lepší leštící výsledek. Nevim, jak je to třeba s řezankou, nebo senem. Tam to asi bude jinak. Vystihnout vnitřek korby je podle mýho jedena z největších modelářských výzev. Je to tak proměnlivý místo, že se prostě nad tim musí přemejšlet. Když auto přivezeš nový, je korba samozřejmě v barvě. Hned s první fůrou jde barva do kélu a s dalšíma víc a víc. Už první víkend chytne lišku a přes tejden zas znova. Pak ho odstavíš na tejden do kopřiv a design vnitřku korby začne nabývat šrotový vzhled. No a po dvou, třech letech provozu v kamenolomu už se nám začínají tvořit první prošoupaný dirky v podlaze a stopy nešetrnýho zacházení, třeba od bagru. Tak se to vyvaří, ponatírá a jede se odznova. Na prkenných sajtnách bych navíc čekal i vyštípaný dřevo a tak. Jinak se mi ale tvůj projekt líbí i když si myslim, že by se do takovýhle plechařiny asi pustil málokdo. Skoro bych řekl, že už se ani nejedná o plastový model. Držim palce, ať se dílo podaří.
Tomáši, až to budu já stavět, tak udělám podlahu zprohýbanou podle nosných profilů a taky znázorním na plechu drobné nerovnosti a prohlubně od kamení...
Jinak když na to tak koukám, lituju, že jsem to odmítnul k tý stojednašedesátce... Vypadá to skvěle moc se na to těším!
Ahoj, tu zprohýbanou podlahu jsem chtěl také udělat, ale v tom zápalu boje jsem úplně zapomněl a teď nevím, jak to dodatečně dodělat a přitom nic neponičit. Plamen na vyžíhání podlahy už vzít nemůžu, to by mi asi povolily letované spoje. Stále se bráním tomu, aby byla podlaha schovaná pod nějakým nákladem. Sajtny bych na pár místech určitě chtěl malinko vyštípnout, ale to mám v plánu až po nabarvení.
Ahoj, díky. Nemáte prosím někdo zkušenosti s obtisky imitující léta prken? Říkám si, že na vnitřní stranu vleku by se to třeba mohlo použít. Na netu jsem našel tynhle zajímavé archy, ale naživo jsem ani jeden neviděl.
Spíše se přikláním k tomu transparentnímu HGW. Jejich archy mají délku jen 60mm, ale sajtny jsou přes 100, takže bych je musel v půlce spojovat. Asi by to neměl být problém, protože zevnitř je oproti každému držáku sajten kovová pásovina - tedy zrovna i v polovině. Ultracal by byl dlouhý asi dost, ale nevím, co od toho mám čekat.
Ahoj, po dlouhé době se vracím k odloženým kostlivcům. Mezi ně patří i tento vlek. Konečně mám jasno, jak by měl výsledný model vypadat. Původní projekt budu lehce předělávat do koncové podoby s vysokými sajtnami pro odvoz obilí a koly s dvoumontáží. Model budu tvořit podle fotografií ze tří existujících vleků. Z každého si vemu to, co se mi na něm líbí. Tomáš
vlek bude osazen pneumatikami se vzorkem na přední dvoumontáži a plachtou
Ahoj a díky. tak tu mám další posun. Korba bude takto zvednutá aby byl dobře vidět rám a na nástavbě bude ještě srolovaná plachta, nějaké to nářadí. Potom očistit od vteřiňáku a pak hurá na surf,...… ještě toho chybí hodně. Ale už se to konečně rýsuje. Tomáš