Vidím, že používáš stejný tmel jako já. Použil jsem ho na bláto, na výrobu stromu... Ten Kutil se jeví dobře, dá se ředit a navíc jak jsem zjistil i dodatečně po zatvrdnutí (po jednodenním to ještě bez problémů šlo) znovu rozmíchat s vodou!!!
Měl bych jeden návrh pro odstranění praskání toho zdiva, ale nemám ho vyzkoušený: dát dovnitř něco jako obvaz, aby to drželo dohromady. Pozor, může to být blbost.
Jinak jsi to moc hezky vymyslel, super scenérie.
Do klubu prasitelů figurek Tě nebereme, jsi nějak moc dobrý. Moje křeslo předsedy se nějak pod Tvojí hrozbou nekývá.
Jenom jsi možná zapomněl, možná že se k tomu teprve chystáš, na stopy střel a střepin na budovách. To bych si k rozsahu Tvého zdění
tipnul tak na celodenní šichtu špičkou velkého skalpelu a vrtáčkem.
Ta koncovka u kolejí se slangově nazývá šturc, předpisově kolejová zarážka nebo zarážedlo, taková kolej se jmenuje kusá kolej a pozor, ta zarážka má svoje předpisy pro stavbu, nahoře byla umístěna lampa stanovené barvy... Ruské vagóny neměly ani nemají nárazníky, takže jak vypadala tu ruská příšera fakt netuším. Zkoušel jsem to teďkom šťourat na internetu a nic. Udělej tu kolej průchozí třeba.
Akorát bacha na rozchod ruských kolejí, není 1435mm, ale 1524 mm. Doufám, že jsem ti malinko pomohl.
Je dobré padnout za svoji vlast. Ale je ještě lepší přinutit ty druhý bastardy, aby padli za tu svoji.
gen. Georg S. Patton, velitel 3 US Army v Evropě
Díky mistře, tak to si mě nepotěšil... s tim šturcem... no asi tam nebude.. to sem ani netušil že ruský vagóny nemaji nárazníky - možná to bude tim že jezdim po silnici O tom rozchodu vim a to je asi tak jediný Další stopy po střelách tam samozřejmě budou - až bude kompletně narytý zdivo, tak je udělám . Do tý zdi sem obvaz ani nic takovýho dát nechtěl, protože bude místy děravá (ještě nevim kde) - a to by v tom dělalo neplechu
Ty brďo, už jsem si vzpomněl, kde by jsi mohl vzít nějakou inspiraci pro ruské koleje: Nepřítel před branami. Tam by to, možná, mohlo být vidět. Myslím ten šturc. Podle toho, kde to točili. Mrkni na vagóny, jestli mají nárazníky nebo ne.
Jak by to asi mělo vypadat: předpokládám, že když ruské vagóny nemají nárazníky, musí tento problém být řešený tak, aby při nárazu toho vagónu nedošlo k jeho poškození. V tom případě tam musí být, na pražci připevněné, podle mě, jedině další spřáhlo, které se jenom nárazem na vagón nespojí s tím vagónovým. Jinak si nedovedu představit, jak vagón zastavit a nepoškodit, že jo?
Jinak jsem si ještě vzpomněl, že řada šturců se řešila taky tak, že napříč přes koleje byl jenom položený pražec. Uchycený byl ke každé koleji pomocí ocelové podložky provlečené pod kolejí, z ní vedly dva šrouby kolem pražce a nahoře byla další podložka (tvar podlouhlého obdélníku se dvěma dírami na koncích) zatažená maticemi. Takový šturc byl ale vždycky ještě jištěn čubou, to je taková ta svině, co se dává na jednu kolej, vagon na ni najede a vlastní vahou na ni tlačí a tím se zabrzdí. Jenže vzdálenost čuby od šturcu musela být minimálně kolem 50-ti metrů, protože čuba pod vagonem přeci jenom chvíli jela. Osobně jsem ji viděl letět ve výši hlavy, když na ni drcli vagon trochu rychleji.
A neříkej mě mistře, na tohle bych se nezmohl, cákryš!
Je dobré padnout za svoji vlast. Ale je ještě lepší přinutit ty druhý bastardy, aby padli za tu svoji.
gen. Georg S. Patton, velitel 3 US Army v Evropě
Nepřítel před branami ?na to zapomeň dyť tam narvali T 34/85 takže pochybuju že se budou srat s kolejema...Jinak bych dal do hakla borca za MGčko jak kryje postup pěchoty Vela zdaru
No Nepřítele sem viděl a dá se na to koukat, ale inspiraci z něho čerpat nebudu.. Budou tam koleje od nikam do nikam, přes ně suť, trosky a haklík s jak píše Petr MGborcem, takže stejně moc vidět nebudou...
Matně si ale vzpomínám že vagony tam nárazníky měli.. takže budou made in na západ od Moskvy...
Kdybych náhodou někdy dělal něco s nádražím, tak vim na koho se obrátit
Hammer píše:Ruské vagóny neměly ani nemají nárazníky
Našel sem ruskej vagon a ten očividně nárazníky má...
A k tomu rozchodu kolejí - počítá se rozměr od vnitřní nebo vnější hrany koleje?? Já až je budu předělávat, tak aby to bylo v pořádku
Takže takto: rozchod kolejí je rozměr vnitřních hran kolejí. Ruský vagon nemá nárazníky, nikdy ani neměl. Tohle jsou německé vagóny se širokorozchodným podvozkem. Víš jak svého času fungovalo obrovské železniční překladiště v Čierné pri Čope a v Čopu na ruské straně? Řada vagónů byla udělána tak, že se na nich daly vyměnit podvozky za jiný rozchod a to pozor, včetně osobních. Nebo dokonce všechny jejich vagóny. Taky tam vedly koleje obou rozchodů, vlaky tam najely, vyměnily se podvozky pomocí obrovských kolejových jeřábů a zase vlaky odejely, ale na jiných podvozcích. Z Ruska sem toho moc nešlo, jejich vagóny jsem tady na Moravě nikdy neviděl mimo rychlíkových osobních. Nebo se to celé překládalo, tohle by chtělo najít si na NETu heslo Čierná pri Čope a tam si o tom zjistit blíže.
Je dobré padnout za svoji vlast. Ale je ještě lepší přinutit ty druhý bastardy, aby padli za tu svoji.
gen. Georg S. Patton, velitel 3 US Army v Evropě
V tom Nepříteli před branami to skutečně bylo blbě, schválně jsem se na to díval. Tam byly vagóny s nárazníky. Ani jejich návěstidla tam nebyla dobře, nemluvě o chybách, co tady uvádějí kluci.
Moje předcházející odpověď je taky blbě. Ta fotka může být jediná věc: železnice tří pobaltských států, které Rusové zabrali těsně před válkou. Mohlo se stát, že nestačili předělat všechno do doby vypuknutí války. Ale nevím, zda estonské, litevské nebo lotyšské vagóny měly spřáhla nebo nárazníky ani jaký měly tyto státy tehdy rozchod železnic.
Dalším možným vysvětlením je, že Rusové natahali k samotným hranicícm těsně před tím, než je Hitler s útokem předběhl, spousty materiálu, mimo jiné obrovské sklady kolejí, pražců a výhybek. Němci tyto koleje využili, ale jaký rozchod postavili, to už taky samozřejmě nevím. Němci neměli vyřešeny spousty problémů s logistikou v Rusku, na což zákonitě doplatili. Jejich problém nebyli ani tak idiotsky bojující Rusové, ale zaostalost země bez pořádných cest, velká škála různých druhů techniky, která vyžadovala spousty nejrůznějších náhradních dílů, což kritizoval například Guderian. Nevyhovující výstroj a výzbroj vojáků počínaje oblečením a konče mazadly zbraní. To všechno zastavilo jejich počáteční nápor v prvním roce války, ruský generál Zima jenom pomohl přesně v den zamýšleného posledního úderu na Moskvu. Pak že dějiny nejsou vzrušující.
Je dobré padnout za svoji vlast. Ale je ještě lepší přinutit ty druhý bastardy, aby padli za tu svoji.
gen. Georg S. Patton, velitel 3 US Army v Evropě
Tak sem po hodně dlouhý době sfouknul prach a něco málo pokročil...
Všechny zdi jsou už narytý, omítnutý a čekají na barvu. Začal sem dělat i podpěry pro parovovodní potrubí, ale bohužel mi došly Evrgrýny a tak mám jen část a musim čekat...Čekám i na koleje... Od exkolegů z tiskárny mám spoustu ofsetovejch plechů, takže mezitim budu motat roury, trubky a různý plechový věci - bude toho dost.
Na nádvoří nic rýt nebudu, protože sem lenivej, a navíc všechno bude pod sutinama a částí fabriky, jen kolem děr bude vidět pár dlažek a ty mám už připravený na usazení. "Venku" budou jen koleje a zbytek opět suť..v tom bude stromeček, podpěry, el. vedení a ostatní důležitý věci pro chod továrny.
Kdyby někdo dělal omítku, tak mám super recept:
Do žejdlíku vlij deci vody (podle plochy..) , přidej špetku jedlé sody (5-7 káv. lžiček), k tomu tomu podle chuti akrylový tmel (4-6 káv. lžiček, Kutil), 10 dílů akryl. laku a husím brkem zakvrlej. Míchej tak dlouho až to bude mít konzistenci jako pěna u 10° (pro mladší - jako u kakaa), potom stačí tupovat hrubšim stětcem na plochu.
Přílohy
Pod tu jednoduchou přijde ještě betonový sokl
Zkosená je schválně...
A nevim co do ní dám, asi trubky a dráty.
... ale zadařilo se.
Trošku byl problém trefit cihly, aby navazovali...
Místo pravítka bude potrubí....
Timhle je lepší míchat omítku, husí brk sem nesehnal...:)
Udělátko.jpg (10.53 KiB) Zobrazeno 2264 krát
Naposledy upravil driver Růža dne 05 srp 2007, 19:36, celkově upraveno 1
Je dobré padnout za svoji vlast. Ale je ještě lepší přinutit ty druhý bastardy, aby padli za tu svoji.
gen. Georg S. Patton, velitel 3 US Army v Evropě
Vypada to moc zajimave. Ta budova, to je teda masakr. Pokud budes delat nejake ruske kolejove vozidlo, tady je fotka. Narazniky opravdu nemely, byly tam takove mohutne sprahla.