Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Sovietske letectvo 1918 - 1945
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

I-153

Odeslat odpověď
Příspěvků: 51 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
  • Odpovědět s citací

I-153

Příspěvekod Sharky » 13 pro 2015, 23:21

I-153 Čajka - dobový technický popis lietadla s motorom M-62

Link s fotkami : http://scalemodels.ru/news/9619-tekhnic ... -m-62.html
Naposledy upravil Sharky dne 08 říj 2020, 17:31, celkově upraveno 1
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.

Jaroslav Tomčo (1969)
Uživatelský avatar
Sharky
 
Příspěvky: 685
Registrován: 10 lis 2006, 19:14
Bydliště: BREKOV CITY, HE , SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod KING TIGER » 24 pro 2015, 17:27

Mohu otázku, jak jsou uchyceny pásy v kokpitu, nalezl jsem jen fotky z lítajících kusu, ale zde jsou jiné sedačky.
http://www.ju-88.wz.cz




"Model nedělá modeláře, ale modelář dělá model"
Uživatelský avatar
KING TIGER
 
Příspěvky: 2914
Registrován: 16 črc 2004, 10:18
Bydliště: PRAHA 4
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod MartinP » 25 pro 2015, 00:00

Jak to bylo na Čajce jsem bohužel nenašel, ale myslím, že to mohlo být podobně jako na I-16. Fotka co jsem tu dal je originál Čajka z Le bourget a je tam vidět takový drát, stejně jako na té pérovce uchycení pásu v I-16, kde je drát a na něm uchycený pás.
Přílohy
049.jpg
Pérovky I-16
1362333252_DSC06483---rrrrjos---rrrrjos.jpg
I-153 Le bourget.
MartinP
 
Příspěvky: 469
Registrován: 19 říj 2006, 20:02
Bydliště: Rožnov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod standaslechta » 25 pro 2015, 08:09

MartinP píše:Jak to bylo na Čajce jsem bohužel nenašel, ale myslím, že to mohlo být podobně jako na I-16. Fotka co jsem tu dal je originál Čajka z Le bourget a je tam vidět takový drát, stejně jako na té pérovce uchycení pásu v I-16, kde je drát a na něm uchycený pás.
S tím se dá určitě souhlasit. Tygře, jak jsou tam jiný sedačky? Tady přidávám fotky a pérovku (I-152 no to snad muselo být stejný ne)uchycení pásů ve spod.Tak a teď kde je chyba,na kresbičce nebo tam ten škopek dali obráceně?
Přílohy
image.jpg
image (1).jpg
1418875894_rrrsrsrrsr.jpg
Uživatelský avatar
standaslechta
 
Příspěvky: 3839
Registrován: 21 pro 2014, 08:40
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Sharky » 25 pro 2015, 13:49

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

I-153 №35 (№35 pravdepodobne červenej farby), vyradený z prevádzky a ponechaný svojmu osudu niekde na letisku na Ukrajine 1941. Možno letisko Brody, tam mal základňu 92. IAP, ale ešte pred Brodami bolo letisko 23. IAP.

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Letecký technik Moroz tankuje palivom stíhačku I-153 "Čajka" majora P.I. Biskupa zo 71. IAP VVS Baltskej Flotily. Letisko na ostrove Lavensaari, 1942. I-153 má raily na odpaľovanie rakiet RS pod krídlami (2 x 2 RS).
Přílohy
gKJ8LBsO.jpg
I-153 №34
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.

Jaroslav Tomčo (1969)
Uživatelský avatar
Sharky
 
Příspěvky: 685
Registrován: 10 lis 2006, 19:14
Bydliště: BREKOV CITY, HE , SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Víťa Výmola » 25 pro 2015, 15:22

S upínacímy pásy na I-153 je to jedna velká potíž. Sám jsem se před časem pokoušel najít, jak vypadaly a jak byly uchycené, ale bohužel bez jasného výsledku. Jedno je celkem jasné: určitě to nevypadalo tak, jak to mají novodobé rekonstrukce, kde jsou zádové pásy uchycené kdesi v pancéřovém opěradle (viz. obr). To bude asi to, co zmiňuje Tiger. Pak se dá taky čekat, že i pásy na sedačce samotné budou jinde, totiž vepředu (sedačka je otočená správně, hlubším koncem dozadu):
I_153_MAM_seat-headrest.jpg
Takhle NE!!


Na žádné dobové fotce není vidět, že by jakékoliv pásy byly uchycené na pancéřové desce. Je tam (občas) vidět zmiňované lanko, ale ani na něm nikdy nic nevisí, na rozdíl od I-16.
Všechny technické nákresy, co mám, pak ukazují pásy uchycené na zadní straně sedačky, nic víc. Je mi ale divné, že by piloty nic nepoutalo i v ose letadla - přece si nenechají vyrazit zuby. Nebylo by třeba možné, aby pásy byly uchycené na sedačce a jenom se protahovaly pod tím lankem, třeba jako nouzové řešení?

leutnant_10.jpg
Docela jasný záběr: Pásy zespodu, lanko prázdné. Povšimněte si taky nečekaně tmavé barvy pásů.


Pro ilustraci ještě přikládám několik záběru z filmu, kde si pilot po přistání odepíná pásy. Na prvním záběru je vidět připásaný, ale předkloněný bez toho, že by pásy vedly někam dozadu...
Přílohy
PDVD_048.jpg
Pásy vedou někam dolů a zdá se, že ne k lanku. Z něj je vidět jenom úchytka za záhlavníkem.
PDVD_043.jpg
PDVD_044.jpg
PDVD_046.jpg
BEZVÝHRADNĚ STOJÍM ZA IZRAELEM

Pracujte pečlivě, nespěchejte, dokonalý vzhled modelu záleží jen na Vás. :)

Na stole: Avro Vulcan (Airfix 1/72), Zlín Z-181 (KP 1/720, leccos dalšího v šuplíku
Letos dokončeno: SPAD 510 (Azur 1/72)
Mimo jiné dokončeno: I-16 (1/72, ICM), MiG-3 (1/72, Hobbyboss), P-51 Nooky Booky (1/72, Tamiya)
Uživatelský avatar
Víťa Výmola
 
Příspěvky: 4142
Registrován: 08 zář 2005, 12:57
Bydliště: Kdesi u Zlína
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Sharky » 26 zář 2016, 23:20

Všeličo o Čajke na ruskom scalemodels.ru

http://scalemodels.ru/modules/forum/vie ... art_0.html
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.

Jaroslav Tomčo (1969)
Uživatelský avatar
Sharky
 
Příspěvky: 685
Registrován: 10 lis 2006, 19:14
Bydliště: BREKOV CITY, HE , SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Jozeff66 » 01 říj 2016, 10:04

+
Přílohy
1429646843_19gk8S-06fe34.jpg
$_57c.jpg
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9478
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Petr Tomančák » 18 lis 2016, 22:17

Slušný detail potahu křídla shora
Přílohy
$_57.JPG
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4335
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Sharky » 21 lis 2016, 16:16

Petr Tomančák píše:Slušný detail potahu křídla shora


Na fotke je I-15 BIS resp. I-152 s pevným podvozkom.
:wink:

Samozrejme, konštrukcia krídla bola obdobná, až na stredný diel nad trupom - poznávací znak pre I-152.
Býk je nebezpečný spredu, kôň zo zadu a somár zo všetkých strán.

Jaroslav Tomčo (1969)
Uživatelský avatar
Sharky
 
Příspěvky: 685
Registrován: 10 lis 2006, 19:14
Bydliště: BREKOV CITY, HE , SK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod 66misos » 30 lis 2016, 16:31

nejake dekaly na I-153 od Colibri Decals https://vk.com/c.decals:
Obrázek
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Petr Tomančák » 30 lis 2016, 22:53

Petr Tomančák píše:Slušný detail potahu křídla shora

Je to tak, úplně jsem přehlédl vybrání křídla u Čajky

Petr :nuts:
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4335
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Vladimir Kafka » 01 pro 2016, 00:44

technicka k te I-152: toto oznaceni patrne NENI synonymum pro I-15bis, prestoze se to tak casto a vsude pouziva.
podle Maslova a myslim i dalsich autoru (kdyztak na prani dohledam) I-152 byl pouze prototyp, neco mezi I-15bis a I-153: kridlo jako u I-15bis, pevny podvozek, ale konfigurace vyfuku jako I-153. mozna i dalsi veci, motor, celni stitek...ted se mi to nechce hledat.
Airone Hobby FB
Obrázek
Uživatelský avatar
Vladimir Kafka
 
Příspěvky: 2348
Registrován: 13 pro 2011, 17:07
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod KarelB » 23 bře 2017, 10:03

Podvozek kolový a lyžový + popis v ruštině.
I-153a.jpg

1a.jpg

2a.jpg

3a.jpg

Uživatelský avatar
KarelB
 
Příspěvky: 755
Registrován: 20 dub 2008, 14:57
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: I-153 - dobový technický popis (motor M-62)

Příspěvekod Jozeff66 » 04 říj 2017, 17:18

+
Přílohy
s-l1600 (2).jpg
Fw-190D-11: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83173
Ta-152E: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=83080
Ta-152C: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=90127
Fw-190D-9: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=6&t=98252
Fw190D-15 viewtopic.php?f=6&t=119977
Uživatelský avatar
Jozeff66
 
Příspěvky: 9478
Registrován: 30 dub 2011, 15:30
Bydliště: Košice
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 51 • Stránka 1 z 4 • 1, 2, 3, 4

Zpět na Sovietske letectvo 1918 - 1945

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY