Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Lockheed Martin F-35 Lightning II

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1881 • Stránka 6 z 126 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 126
  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Barret » 13 srp 2016, 12:22

Par dalsich a jeden clanocek
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
http://cloud.tapatalk.com/s/57af0323914a4/C-Fraioli.pdf
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 14 srp 2016, 20:16

Pro maskéry :)
Přílohy
14047171_1098855290207279_4346209916145681259_o.jpg
Spodek křídla holandské F-35A
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 15 srp 2016, 06:30

První (titěrné) fotky japonské F-35A http://blog.goo.ne.jp/koku-fan/e/0e4917 ... 31d?fm=rss
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod L. Jareš Annetra » 15 srp 2016, 08:54

David Lengyel píše:První (titěrné) fotky japonské F-35A http://blog.goo.ne.jp/koku-fan/e/0e4917 ... 31d?fm=rss


Vždyť to nemá ani pořádný "koblihy"... :o
L. Jareš Annetra
 
Příspěvky: 758
Registrován: 22 čer 2015, 09:06
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 15 srp 2016, 09:18

L. Jareš Annetra píše:
Vždyť to nemá ani pořádný "koblihy"... :o


Zatím mají šedošedé. Japonci z toho nejsou nadšení, ale Izraelci psali, že se pracuje na dalších stealth odstínech. Třeba se červené dočkají :)
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Barret » 15 srp 2016, 13:00

Zaujimave vysledky dogfight F16 VS F35 - US testovanie
https://youtu.be/U8xzLxFIjno
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 15 srp 2016, 20:28

Barret píše:Zaujimave vysledky dogfight F16 VS F35 - US testovanie
https://youtu.be/U8xzLxFIjno


Doplním kontext: testovaná F-35A byl prototyp AF-02 bez bojových senzorů a se starým softwarem. Cílem testu bylo otestovat limity tohoto konkrétního systému, než se přistoupilo k dalším úpravám (analogie k pojížděcím zkouškám nebo prvnímu letu s vysunutým podvozkem). Finální upgrade Block 3F ještě není dokončen (plán zní do konce tohoto roku), teprve ten umožní využít potenciál F-35 na maximum. Momentálně jsou A omezena na 7G, B na 5,5G a C už jsou na požadovaném maximu 7,5G. Požadované hodnoty pro A a B jsou 9G, resp. 7G. Vzhledem k absenci senzorů pro boj tedy cílem nebylo porazit F-16D s bandaskama, notabene když F-35 nenesla vůbec nic, ani cvičný registr, kterým by se ten souboj dal vyhodnotit.
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 15 srp 2016, 20:36

Něco pro dolňáky :)
Přílohy
13958122_1076670615781092_66789106790276816_o.jpg
F-35B
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Petr Bunda » 15 srp 2016, 21:22

Také doplním kontext - k testování F-16D v. F-35 ze strany 44 zprávy DOT&E za FY2015:
"Testing of operational “dog-fighting” maneuvers showed that the F-35A lacked sufficient energy maneuverability to sustain an energy advantage over fourth generation fighter aircraft. Test pilots flew 17 engagements between an F-35A and an F-16D, which was configured with external fuel tanks that limited the F-16D envelope to 7.0 g’s. The F-35A remained at a distinct energy disadvantage on every engagement. Pitch rates were also problematic, where full aft stick maneuvers would result in less than full permissible g loading (i.e., reaching 6.5 g when limit was 9.0 g), and subsequent rapid loss of energy. The slow pitch rates were observed at slower speeds—in a gun engagement, for example—that restricted the ability of an F-35A pilot to track a target for an engagement."

Jestli tomu dobře rozumím, tak F-35 nedosáhla ani těch 7 g, jen 6,5. F-16D s nádržemi má omezení letové obálky na 7 g. F-35A byla ohledně síly pro manévrování výrazně v nevýhodě při každém utkání, což asi není až tak záležitost softwaru. Rychlá ztráta energie po manévru taky není pro bojový letoun podle mě příliš výhoda.
Petr Bunda
 
Příspěvky: 2139
Registrován: 30 kvě 2006, 19:58
Bydliště: Kaznějov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 15 srp 2016, 21:50

Psal jsem momentálně je omezena na 7G (tj. se softwarem Block 3i), AF-02 byla omezena na 5G, pokud si dobře vzpomínám. Piloti létající na F-16 zkoušejí F-35 a mají ve výkonech jasno:

F-35 is remarked by Col De Smit of the RNLAF as “turns like an F-16 with pylon tanks; but it climbs, descends & accelerates like a clean F-16” also to note is the F-35 has more fuel then an F-16 with pylon tanks. This also conforms with Lt Col Lee Kloos of the USAF who said “The F-35′s acceleration is “very comparable” to a Block 50 F-16.””Again, if you cleaned off an F-16 and wanted to turn and maintain Gs and[turn] rates, then I think a clean F-16 would certainly outperform a loaded F-35″”But if you compared them at combat loadings, the F-35 I think would probably outperform it.”

Maximální hodnoty byly testovány s následujícími výsledky:

The F-16 is limited to 26 degree Angle of Attack while the F-35 can pull 50 degrees (tested up to 101 degrees), the same as the F/A-18’s, the F-35 will have “superb low speed handling characteristics and post-stall manoeuvrability” similar to the F-18 and much better then the F-16. The F-35A has been tested to 9.88G with a design load of 9G, B & C are 7/7.5G, for reference the F-16 is also 9G while the F/A-18 is limited to 7.5G.

Norský pilot Morten Hanche se o vlivu AoA rozepsal na blogu http://nettsteder.regjeringen.no/kampfl ... ed-so-far/ (anglická verze níže)
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod jendam1 » 16 srp 2016, 08:24

Myslím, že to omezení bylo původně 3G u testovacích strojů kvůli vzniklému přetlaku v palivovém systému. Když se podíváme do historie nic neobvyklého, jen na rozdíl od F-35 se tyto nedostatky mnohdy přetrvávající dlouhou dobu i v aktivní službě dařilo utajit.
Jinak další nedávno publikované srovnání: ZDE
MiG-21F F-5A L-39ZA Ha-200B Al-Kahira MiG-21MF 1/48
Uživatelský avatar
jendam1
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 21 srp 2007, 06:17
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 16 srp 2016, 17:56

Nějaké ty záběry z konečné fáze palubních zkoušek F-35C u jednotky VFA-101 Grim Reapers http://wavy.com/2016/08/15/final-flight ... -aircraft/
Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Barret » 17 srp 2016, 15:57

https://youtu.be/NdH_GZDbG4c
dokončené 2023:
n/a

pracujem na / rozvŕtané:
- Le Superbe, 1:150, Heller
- MiG-23MF "Čert", 1:72, R.V.Aircraft
Uživatelský avatar
Barret
 
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 bře 2006, 14:28
Bydliště: Veľké Rovné, SVK
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod Petr Bunda » 17 srp 2016, 19:56

jendam1 píše:Myslím, že to omezení bylo původně 3G u testovacích strojů kvůli vzniklému přetlaku v palivovém systému. Když se podíváme do historie nic neobvyklého, jen na rozdíl od F-35 se tyto nedostatky mnohdy přetrvávající dlouhou dobu i v aktivní službě dařilo utajit.
Jinak další nedávno publikované srovnání: ZDE


Podle zprávy DOTE bylo loni a patrně stále je omezení na 3 g u plně natankovaných strojů kvůli jakémusi vnikání vzduchu do palivového systému, neumím to přesně přeložit - "air enters the siphon fuel transfer line and causes the pressure in the siphon fuel tank to exceed allowable limits in all variants". Nejde o softwarovou záležitost. Se spotřebováním paliva se omezení zmenšovalo u Blocku 2B až na povolených 7 g při poloviční náplni nádrží.
Řešení už testují, výsledek neznám - 9 g u bloku 3F by mělo být povoleno ke konci roku 2017, půjdou-li testy dobře.
Petr Bunda
 
Příspěvky: 2139
Registrován: 30 kvě 2006, 19:58
Bydliště: Kaznějov
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvekod David Lengyel » 17 srp 2016, 20:12

Block 3F by měl být do konce tohoto roku. Tak uvidíme.

Pár fotek z testování námořní verze a nádavkem ještě video https://youtu.be/A6RMQL1cjag (uživatel video odstranil)

13975464_10154397606152398_3036167054845623192_o.jpg
13996070_10154397617232398_1162498031993189553_o.jpg
14066435_10154397614522398_6806906224272267011_o.jpg

Rozestavěno
1/48 Antologie VFC-111
1/24 Honda NSX Type-R
1/72 Letov Š.328v

Dokončeno
1/48 Douglas A-1H Skyraider (VNAF)
1/48 Aero L-29 Delfín (VVS)
1/48 Douglas A-4E Skyhawk (VC-5)
Uživatelský avatar
David Lengyel
 
Příspěvky: 2959
Registrován: 14 bře 2014, 09:45
Bydliště: Praha
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1881 • Stránka 6 z 126 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 126

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Mildík a 9 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY