po x (opravdu ix!



Zaprvé, je potřeba říct, že jsem nikdy nebyl "profi" modelář, nýbrž takové to dětské hovádko "hrrr-patlal". Podle toho moje výtvory vypadaly (myslím, že se zde dají na foru dohledat


Nuže, ve svém současném comebacku se chci zaměřit na zvládnutí základních technik, na čistotu stavby, osvojení si grifů a ovládání různých nástrojů a pomůcek. Zároveň musím říct, že za těch cca x let modelařina postoupila mílovými kroky kupředu, takže se těším, že se naučím spoustu nových věcí. Zejména mne zajímá pre- a post shading, wash, ruzné PE atd.
Chvilku jsem se přehraboval třemi banánovými bednami, v nichž téměř dekádu bivakují více či méně rozestavěné kity, zejména dvaasedmdesátiny, a začal kompletovat pomaličku, polehoučku, pečlivě - mimojiné dle různých návodů a knížek (od Kubrta) - haldu starých směráckých stavebnic; 3x Spitfire, Jak-3, Kittyhawk Mk.III, Tempest aj. U těchhle stavebnic si přece jenom říkám, že když mi "ujede ruka", tak se zas tolik nestane

Vzhledem k tomu, že jsem si zakoupil i několik novějších dvaasedmdesátin od Airfixu (např. Hurricane, Spitfire, Fw 190 aj.), je již při běžném vizuálním ohledání těchto stavebnic a porovnání se starými dobrými směráky patrné, jak moc se detaily a vůbec technika odlévání posunuly vpřed.
Začal jsem tedy OOB build jednoho ze Spitfirů a opravdu se zaměřuji na stavbu samotnou, na to, aby vše bylo rovně, hezky, správně, ale zároveň funkčně. Snažím se i o různé osahání si stavebnice "navíc" = např. jsem u tohoto konkrétního kousku vyřízl dvířka do kabiny, které pak nalepím jakoby otevřené.
Kompletaci cockpitu a první výsledky štípání, broušení a geometrie můžete vidět na přiložených fotkách.
Jednotlivé části jsou záměrně nenabarvené, protože je chci potom přestříkat interiérovou zelení RAF s tím, že se pokusím doplnit detaily (opěrka hlavy, knypl, budíky) buďto štětečkem nebo párátkem. Zároveň si chci ozkoušet metodu drybursh.

Abych shrnul - budu moc rád za jakékoliv Vaše připomínky, poznámky, rady i kiritiky.
Modelům zdar, a letadlům zvlášť!

Pisis