Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ Zájmové skupiny ‹ Technika SSSR do roku 1945
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Obrněné vlaky a drezíny.

Odeslat odpověď
Příspěvků: 64 • Stránka 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod J. K. » 27 zář 2010, 10:40

:arrow:
Přílohy
0_59473_de4d8005_XL.jpg
J. K.
 
Příspěvky: 6571
Registrován: 11 dub 2008, 23:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod J. K. » 30 zář 2010, 12:29

:arrow:
Přílohy
0_5946b_83bdff1_XL.jpg
J. K.
 
Příspěvky: 6571
Registrován: 11 dub 2008, 23:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod J. K. » 01 říj 2010, 12:38

:arrow:
Přílohy
0_39afe_a767589e_XL.jpg
J. K.
 
Příspěvky: 6571
Registrován: 11 dub 2008, 23:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Milan Vopelák » 23 říj 2010, 09:56

MBV-2
Přílohy
mbv2_2.jpg
mbv2_1.jpg
Uživatelský avatar
Milan Vopelák
 
Příspěvky: 1490
Registrován: 21 črc 2007, 10:29
Bydliště: Štětí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Milan Vopelák » 23 říj 2010, 20:08

foto....
Přílohy
panzer_tank_zug_bahn_finnland_zeppelinn.jpg
s1326564.jpg
4732588.jpg
1943097.jpg
Naposledy upravil Milan Vopelák dne 02 lis 2010, 22:36, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Milan Vopelák
 
Příspěvky: 1490
Registrován: 21 črc 2007, 10:29
Bydliště: Štětí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod J. K. » 30 říj 2010, 18:29

Za toto moc dík. [-o< [-o<
J. K.
 
Příspěvky: 6571
Registrován: 11 dub 2008, 23:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod J. K. » 30 říj 2010, 18:32

:arrow:
Přílohy
0_24ab2_bebb090a_XL.jpg
J. K.
 
Příspěvky: 6571
Registrován: 11 dub 2008, 23:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Milan Vopelák » 02 lis 2010, 21:32

foto...
Přílohy
t_drezyna2.jpg
t_drezyna2.jpg (6.52 KiB) Zobrazeno 13182 krát
drezyna.jpg
1204742076_bez_tytu_u21.jpg
ba-20_drezyna.jpg
0_e541_62acabcf_L.jpg
Uživatelský avatar
Milan Vopelák
 
Příspěvky: 1490
Registrován: 21 črc 2007, 10:29
Bydliště: Štětí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Milan Vopelák » 05 lis 2010, 02:04

foto....
Přílohy
3014421.jpg
9e9144c0dad8.jpg
76bd9b7bcf54.jpg
97b759e79a15.jpg
bepo_121.jpg
Naposledy upravil Milan Vopelák dne 17 lis 2010, 00:55, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Milan Vopelák
 
Příspěvky: 1490
Registrován: 21 črc 2007, 10:29
Bydliště: Štětí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod J. K. » 06 lis 2010, 17:56

:arrow:
Přílohy
0_3d8b6_ac68e796_XL.jpg
J. K.
 
Příspěvky: 6571
Registrován: 11 dub 2008, 23:18
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Milan Vopelák » 17 lis 2010, 01:02

foto....
Přílohy
7448350.jpg
Uživatelský avatar
Milan Vopelák
 
Příspěvky: 1490
Registrován: 21 črc 2007, 10:29
Bydliště: Štětí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Milan Vopelák » 18 lis 2010, 20:15

foto...
Přílohy
154017d0deda.jpg
b588b5a73b9b.jpg
Uživatelský avatar
Milan Vopelák
 
Příspěvky: 1490
Registrován: 21 črc 2007, 10:29
Bydliště: Štětí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod Milan Vopelák » 20 lis 2010, 23:18

foto...
Přílohy
2f41bac4ca5f.jpg
Uživatelský avatar
Milan Vopelák
 
Příspěvky: 1490
Registrován: 21 črc 2007, 10:29
Bydliště: Štětí
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod elis » 10 kvě 2016, 19:45

Milan Vopelák píše:foto...


Na jaře 1915 do automobilové roty RIA povolán Sevastjan Sevastjanovič Valdner. Spolu s velitelem roty Mattissonem brzy začali pracovat na nové převodovce, kterou brzy patentovali. Při hledání jejího názvu spojili svá příjmení - "Matval". Její největší výhodou bylo zajištění stejné rychlosti vpřed i vzad, proto byla vhodná pro použití na železnici. Poté oba muži pracovali na několika projektech, které se dostaly do stádia testování. Po revoluci vstoupili do Rudé Armády. Na začátku podzimu 1919 dokončili projekt nákladní drezíny. Ta při zkouškách dosáhla rychlosti 90km/hod. 27.12.1919 byla při Průmyslově-vojenské radě RSFSR vytvořena Kancelář pro stavbu motorových drezín systému Matval, kterou vedl S. S. Valdner. Byl vznesen požadavek na ozbrojenou verzi drezíny. Proto byly do projektu přibrány Putilovská a Ižorská továrna. Do konce roku 1920 byly Kanceláří postaveny čtyři drezíny a to na základě obrněných automobilů Sheffield-Simplex. Drezína měla pancíř o síle 8mm a dva kulomety Maxim. Posádka měla pět lidí. Během zkoušek bylo dosaženo rychlosti 50km/hod. V roce 1920 byly postaveny další čtyři drezíny, které byly po zkouškách odeslány k Západnímu a Jihozápadnímu frontu. V letech 1920 až 1922 bylo armádě předáno 9 drezín. Je známo, že do března 1922 byly v různých továrnách postaveny 1 obrněná drezína, 3 nákladní drezíny a 13 osobních drezín "Matval"na podvozcích Sheffield-Simplex. K tomuto měsíci byly rozpracovány 2 bojové, 2 nákladní a 4 osobní drezíny, v Rodnikovské a Putilovské továrně bylo připraveno nejméně 30 dalších podvozků. Obrněné drezíny sloužily u 1. a 7. samostatného divizionu obrněných vlaků a u 2. pluku obrněných vlaků. Praxe ukázala, že kvůli stavu železnic musela být maximální rychlost stanovena na 40km/hod a jen 15km/hod poblíž nádraží a na úsecích s mnoha zatáčkami. Poslední obrněné drezíny, již využívané k výcviku, byly z armády vyřazeny v roce 1938. Podle některých pramenů jedna nebo dvě předané NKVD sloužily do roku 1942.
elis
 
Příspěvky: 3
Registrován: 10 kvě 2016, 19:38
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Obrněné vlaky a drezíny.

Příspěvekod elis » 10 kvě 2016, 19:49

J. K. píše::arrow:


vlak typu NKPS-42 č.681 „Smrt německým okupantům“ - 48. samostatný divizion obrněných vlaků

Obrněné vagony pro vlak „Smrt německým okupantům“ byly postaveny v depu Lichobory Moskevské okružní železnice, vyzbrojené byly trupem a věží z tanku T-34. Protiletadlová plošina byla vyrobena v továrně „Ocelový most“. Vlak měl lokomotivu typu O č.5144. Lokomotivu obsluhovaly dvě brigády: strojvedoucí V. A. Razonerov a V. J. Gorbačov, pomocníci I. F. Rjachovskij a V. J. Jačenko a topiči Z. V. Kuryšev a I. D. Suraj. Armádě byl vlak předán 22.2.1942.
elis
 
Příspěvky: 3
Registrován: 10 kvě 2016, 19:38
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 64 • Stránka 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Technika SSSR do roku 1945

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY