Po delší odmlce jsem se opět pustil do drobečka a jak jinak než hovnocuc. Jedná se o loňskou novinku JMPK. Hledání předlohových fotografií se ukázal jako docela problém. Našel jsem všehovšudy tři fotky jednoho vraku. Nicméně se mi jako předloha zalíbil, hlavně z důvodu různorodosti olupujících se barev a rzi. Model je zatím poskládán na sucho. Na nádrž jsem doplnil svary, udělal nové koše na hadice, na levé straně doplnil skříňku na nářadí a přední leptaný dělený nárazník vyměnil za plný. Jinak je model v podstatě z krabičky.
Přílohy
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein
Čau Roberte. Koukám, zůstáváš věrný exkrementům. Tentokráte výběr chválím. Erena od JMPK je pěkňoučkej modýlek a hovnocuc ve tvém podání bude určitě opět pecka. Jen bych ti, než začneš s lakováním, ještě něco poradit. Už, když jsem si stavěl já svůj valníček viewtopic.php?f=166&t=84990 , hrozně mi nešla pod fousy kolečka. Disky celkem ulezou, ale pneumatiky jsou moc velký, s humpoláckým vzorkem. Nechal jsem si ale tehdy namnožit BREKINA-kola na robury a zjistil, že gumy parádně pásnou i na JMPK disky. S touhle kombinací už jsem byl spokojen. A protože jich tu ještě pár mám, mohl bych ti eventuelně nějaký poslat. Taky jsem ti na SZ poslal nějaký fotky.
Tak díky novým podkladům od Šachťáka, i přes to, že jsem nejdříve nechtěl, jsem to nevydržel a pustil se do opravy, která spočívá v posunutí celé zadní nápravy i s blatníky směrem vzad asi o 4 milimetry tak, aby byla v zadní třetině pod cisternou. To znamená v podstatě polovinu modelu opět pomocí debondéru rozlepit a říznout rám... Zdá se, že to oproti standardnímu valníku bylo kvůli těžišti, ale to je jen moje spekulace. Možná tady někdo fundovanější ví víc. Jinak Šachťáku, jestli trvá stále tvoje nabídka na kola tak bych ji přeci jen využil. Kola ani po obroušení nevypadají moc dobře.
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein
Jasný. Neni problém. Hoď mi do SZ adresu a pošlu ti sadičku roburáckejch kol. S podkladama jsem myslel, že ti pomůžu a vida. Vlastně jsem ti zkomplikoval život. Omlouvám se tedy. Nic takovýho jsem netušil. Bude tě ale aspoň hřát vědomí, že jsi jedinej, kdo ho má postavenej správně.
To se neomlouvej, já už byl nespokojený před tím z nedostatku podkladů, na kterých nebylo vše potřebné vidět Už to mám rozlepené a řežu... a budu spokojen
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein
Tak jsem provedl nutné úpravy. Nápravu jsem nakonec po porovnání s výkresem posunul o 3 mm vzad. Upravil jsem také uchycení výfuku a zkrátil jej. Bedýnku na nářadí jsem trochu zmenšil. Úpravou prošly též kola. Nahradil jsem původní pneumatiky novými, které mi poskytl šachťák a tímto za ně moc děkuji. Výsledek je o sto procent lepší.
Přílohy
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein
Po 3,5 letech jsem se dokopal k dokončení "ereny". Podsestavy jsem měl již nastříkány tmavě hnědou jako podklad pod loupací přípravky tak jen dobarvit.
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein
Od počátku jsem měl v plánu znázornit odstavený vrak tak kolegové mající raději nablýskané povrchy udržovaných aut prominou. Na loupací přípravky jsem postupně nanášel různé odstíny barev a následně olupoval. Takto připravený povrch jsem patinoval několika barevnými odstíny a na závěr uzavíral tvrdě matným lakem.
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein
Sestavení podsestav se ukázalo být problematičtější než se z počátku jevilo. Rám byl trochu zkroucený a kabina na něj nešla dobře napasovat a byla moc vysoko. Nakonec jsem ji musel zespodu trochu skalpelem upravit, ale stejně to není ono. Celkově stejně moc spokojený nejsem. Posunul jsem sice nápravu podle výkresu na správné místo, ale při pohledu na zkompletovaný model se mi jeví delší. Problém jsem nakonec odhalil ve větší mezeře mezi kabinou a cisternou. Kabina by měla být posunuta více dozadu. Sklon cisterny by také měl být pod větším úhlem. Kdybych jej stavěl znovu tak bych zadní nápravu posunul jen o 2 mm a pod kabinou bych o 1 mm zkrátil rám. Teď s tím bohužel už nic neudělám, model je křehký a zničil bych ho. Na podložce bude ještě trochu zaházený pneumatikami tak to snad nebude tak vidět. Do E-Day bych to rád dokončil.
„Umělec nepotřebuje kritiku. Umělec potřebuje ocenění. Když potřebuje kritiku, není to umělec.“ — Gertrude Stein