Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Hansa Brandenburg CC-serie A

Odeslat odpověď
Příspěvků: 37 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod airco2 » 28 čer 2015, 20:44

Jasně ,díky a existuje půdorys od K 150-162 nebo tak???
Uživatelský avatar
airco2
 
Příspěvky: 44
Registrován: 14 čer 2015, 13:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod airco2 » 24 říj 2015, 20:11

mercedes160002.jpg
viz text
zdesko píše:Letoun H-B K184 byl bohužel opravdu zkušební a byl postavený jen v jednom exempláři. Zajímavé na něm je i to, že se vytrvale tvrdí, že měl motor Mercedes 160k. Tedy typ Mercedes D.III (?) Každopádně to stejně není pravda, protože na fotkách je jasně vidět, že je poháněný motorem Austro-Daimler 160k. (Já to pořád říkám, že zvyknout si na označení motoru Mercedes D.III pod názvem Daimler D.III vede k nesmyslným fámám.! Tohle je jeden ze zářných případů, kdy se "Daimler" zaměňuje vesele za "Austro-Daimler".!) Stejnou chybu uvádí i údaje v Schupitově knize (ale je možné, že zde je pramen toho nesmyslného tvrzení). Pokud se nemýlím, tak výkres není k dispozici. Kromě bokorysu (právě v Schupitovi). Malinko je K184 křídlama podobný letounu K151 (Weichmann-Albatros). Ta podoba bude ale asi jen vzdálená. Co se týká námořního letectva a Čechů v něm, tak jako zajímavý údaj může být, že od dubna 1917 celému námořnímu letectvu velel pražský rodák Bořivoj Radoň (1867-1953, ale uvádí se i datum úmrtí 1954).


Tak jsem se dopustil drobného bádání a stejně v motorech nemám jasno. Ciglič v Seeplanes of Boche dal tuto fotku. Je toto tedy chybný popis a správně to má být Austro-Daimler 160k? :nuts:
Uživatelský avatar
airco2
 
Příspěvky: 44
Registrován: 14 čer 2015, 13:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod airco2 » 25 říj 2015, 08:10

Mimochodem na H-B C.C. A 14 létal mimo jiné pilot S T R A N S K Y (který se na něm ,jak je příznačné, také 28.8.1917 zabil )
Uživatelský avatar
airco2
 
Příspěvky: 44
Registrován: 14 čer 2015, 13:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod zdesko » 25 říj 2015, 09:46

Tak jsem se dopustil drobného bádání a stejně v motorech nemám jasno. Ciglič v Seeplanes of Boche dal tuto fotku. Je toto tedy chybný popis a správně to má být Austro-Daimler 160k? :nuts:[/quote]

..popis u téhle konkrétní fotky je správný. Zobrazuje opravdu 160 koňový Mercedes D.III na zkušební stolici.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod zdesko » 25 říj 2015, 09:57

..a teď se podívej na obrázek "K184" a na motor Daimler 165k..: Královská hřídel v přední části motoru (u couvajícího motoru-prostě u vrtule)s charakteristickým přechodem na vačkovou hřídel, vývod vody z tělesa krytu vačkové hřídele..atd..
Přílohy
Austro-Daimler 160k (AD6)_v1a.jpg
Austro-Daimler 160k (AD6)_01.jpg
K184 (Hansa-Brandenburg)_02a.jpg
Naposledy upravil zdesko dne 25 říj 2015, 10:13, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod zdesko » 25 říj 2015, 10:08

..a porovnej s Mercedesem D.III (160k)..: Voda vychází z přední části tělesa prvního válce, královská hřídel je za motorem. Jak říkám..kámen úrazu je (byl?) název "Daimler". Rakouský motor je Austro-Daimler 165k (konstruktér F. Porsche), zatímco německý motor je Daimler-Mercedes D.III (160k).
Přílohy
Mercedes D-3 (D-III) 160k_v3b.jpg
Mercedes D-3 (D-III) 160k_a01a.jpg
Mercedes D-3 (D-III) 160k_01b.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod airco2 » 28 říj 2015, 15:38

Jo, díky za opět naprosto vyčerpávající odpověď. Ten výkres vše vysvětluje. Musím se naučit orientovat na takhle ,,mázlých,, fotkách. Ono zase těch řadových motorů tam tak moc nebylo.


P.S. až bude co ukázat předvedu co jsem ,,stvořil,, na základě bádání na téma K 184 . Asi na novém vláknu.
Uživatelský avatar
airco2
 
Příspěvky: 44
Registrován: 14 čer 2015, 13:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod zdesko » 29 říj 2015, 14:07

..tak dej pak odkaz.. :-D
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod zdesko » 29 říj 2015, 14:32

..ještě malé OT. Jiný příklad toho, jak literatura tvrdí něco jiného, než je pravda. Tohle je nejstarší prototyp H-B typ-KD, zkonstruovaný samozřejmě v Německu. Stále se tvrdí, že byl poháněný motorem Mercedes. Stejné markanty které jsem popsal už výše, dokazují, že motor není Mercedes 160k, ale Austro-Daimler 165k.! V tomto případě je třeba si všimnout těchto poznávacích znaků.: Vývod vody, tvar konce vačkové hřídele a kompresor na ní..ale ten nejmarkantnější poznávací znak jsou boule na horním dílu nosové kapoty, které ukrývají magneta.! Kdysi jsem zkoušel nakreslit jak to éro mohlo asi vypadat.. (:)
Přílohy
H-B KD fighter_prototyp KD-01c.jpg
H-B KD fighter_prototyp KD-v1a1.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod airco2 » 17 lis 2015, 22:24

Mám jeden problém, vážně přemýšlím o stavbě H-B C.C. jako RC model. Chtěl bych použít Vaši zde publikovanou dokumentaci. Při konstrukci je dost důležitý poměr výška a délka, aby ,,to" mělo aspoň naději na slušnou ovladatelnost. V poměru nacházím v různých pramenech rozporné výsledky rekonstrukce bokorysu. Podle Schupity je délka 7,65 a výška 3,2.
W.datafiles uvádějí navíc:
Mezera (asi mezi křídly): 2 m.
Přílohy
00-CC_bok01.jpg
brandenburgCC_bokorys.jpg
Winsock datafiles
HB CC_Válka.jpg
Válkovi vyšla rekonstrukce o poznání nižší.
Uživatelský avatar
airco2
 
Příspěvky: 44
Registrován: 14 čer 2015, 13:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod zdesko » 19 lis 2015, 22:23

Já jsem tehdy kreslil jeden konkrétní stroj.. "A.29" Každý jedno CéCéčko je v podstatě originál. Některé mají menší spodní křídlo, nebo jinak umístěné vyrovnávací plováky. Jiné a jinak posazené jsou chladiče motoru, jiné je u jednotlivých strojů i celé "vodní" příslušenství. Jakékoli DANÉ údaje o tomto letadle pravděpodobně pocházejí z původního německého prototypu s motorem Austro-Daimler. Ten na "sériových" strojích nebyl nikdy použitý (byl slabý). Co se týká mého výkresu, tak je dělaný s použitím všech dostupných fotek a skládaný tak, jak jsem ti napovídal u "Káčka". Výkres je tedy výsledek komplexního poskládání. Jestliže například vzpěry tvořily "A", tak musely míjet chladič tam, kde ho míjí na fotce. Protože šířku motorového lože určuje motor, pak motorové lože určuje šířku chladiče a dolní kotevní body "A" vzpěr. Poměr výška/šířka chladiče se dá spočítat z fotky. "A" vzpěra se sbíhá někde nahoře pod křídlem. Tam je také kování, které je přišroubované ke spodní části nosníku. A tak vysoko je vlastně horní křídlo. A tak to jde postupně kolem celého letadla.... Ono je to jako s letounama Berg. Ani jeden výkres nemůže odpovídat skutečnosti, protože Bergy byly všechno, jenom nebyly sériové.. Byly jen stavěné jeden za druhým... (:) A dvojnásob to platí o těchto "CéCéčkách".
Přílohy
A-29 (Hansa-Brandenburg CC)_02(a).jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod airco2 » 21 lis 2015, 00:40

Chjo, ani mi tak už nejde o metodu rekonstrukce, nýbrž o létavost modýlku. Ale to je můj problém.(když on je C.C. tak nádherný, skoro jako z Verneovky) :nuts: díky. [-o<
Uživatelský avatar
airco2
 
Příspěvky: 44
Registrován: 14 čer 2015, 13:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod airco2 » 28 kvě 2016, 19:39

Tak jen pro oko: A létá docela dobře, je můj první hastrman, tak jej nemohu s ničím porovnat.
Je to jen tak pro vyzkoušení, plováky přijdou. Pilot a špuntovka. 8-)
Přílohy
IMG_4574.JPG
pohodovka
IMG_4553.JPG
ještě neměl číslo
Uživatelský avatar
airco2
 
Příspěvky: 44
Registrován: 14 čer 2015, 13:37
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod FiSe » 29 kvě 2016, 10:00

...jak je to velky? =D>
Hoch Habsburg
Uživatelský avatar
FiSe
 
Příspěvky: 2850
Registrován: 08 črc 2008, 13:39
Bydliště: za vodou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Hansa Brandenburg CC-serie A

Příspěvekod HomerII » 29 kvě 2016, 12:14

Je to nádhera vidět , tenhle stroj na vodě a ve vzduchu :P ´Těším se na další foto :D .
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 37 • Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY