[quote="petr.truck"]Na truck trial ?? no potěš koště u normálního náklaďáku docela mimo mísu ,navíc takováto obludnost je naprosto neopodstatněná ..
nicméně ještě jedna věc mě docela nesedí , nechci být štoura ale zdá se že někdo chtěl být papeštější než sám papež protože smíchal dva systémy dohromady .. Vozidla která mají sání vzduchu pro motor a filtr v přední části pod kabinou již nemají vyvedeno sání za kabinou .. a vozidla která mají sání vzduchu za kabinou mají vzduchový filtr za blatníkem předního kola ..
Zas tak mimo koště to není. Jedná se o hydraulický teleskopický posilovač řízení. Ten používala i Tatra u typů 141,111(ke konci produkce),138,148,813 i 815 u kterých byl později u tohoto typu nahrazen sloupkovým. Posilovač teleskopický je samostatný, takže se dal montovat i dodatečně na řízení, které posilovač nemělo( montoval se dodatečně i na starší T111 a T141). V každém případě by ještě měla být někde nádržka na olej. Ta je někde na přístupném, tedy viditelném místě. Čerpadlo může být na motoru schované....Otázkou je jestli tento Renault takový posilovač měl. Do takových podrobností tento Renault neznám ,ale je to dost nepravděpodobné, protože v té době ze které Tento Renault pochází se do většiny náklaďáků montoval sloupkový posilovač řízení, který je integrovaný s převodkou řízení. A při pohledu na převodku řízení ztvárněnou na modelu to ale vypadá, že to je právě převodka řízení sloupkového posilovače, neboť ve spodní části to vypadá ,že je rozvaděč(část, která řídí průtok oleje posilovačem).Ale jak píšu do podrobností tohoto Renaulta neznám. Pokud by to byla jen. klasická převodka, tak je to po technické stránce možné provedení, pokud ne, pak tam může být jen jedno, nebo druhé.
S tím sáním má petr.truck naprostou pravdu, včetně umístění čističů vzduchu. Navíc,pokud je sání vyvedeno vzadu nad úroveň kabiny je sací komín připevněný ke kabině. a čistič je na rámu. Takže,také buď jedno,nebo druhé, nikoliv obojí, resp. z každé varianty něco spojené v celek Na modelu tak jak je to uděláno (alespoň podle fotek to tak vypadá) by tam čistič byl na nic, protože sací potrubí motoru je připojeno na přívod vzduchu před ním. Tedy technicky špatně. Nechci aby to vypadalo jako kritika modelářské práce, ta je obdivuhodná a vzhledem k tomu, že stavebnici také mám (verze Paris -Dakar,závodní okruhový a návěsový tahač se zvýšenou kabinou),tak vím, že vysochat z této stavebnice model na úrovni je pořádná fuška a proto (nejen proto) jsou u mě tyto modely stále ve skříni....Takže obdivuji celou stavbu a právě proto by bylo škoda udělat na tomto modelu takové zbytečné technické chyby.