Pomalu lepím dál, nemám ještě nafocený postup. Teď bych ale potřeboval poradit výběr VOP. Ve stavebním návodu jsou přeškrtnuté díly (50, 51), určené zřejmě pro Bf-109. Použít se mají výškovky (díly tuším 3,4), umístěné v rámečku na opačné straně. Mají trochu jinak žebroví pohyblivých ploch, rytí náběžky, dole řady poměrně hrubých nýtů, a hlavně netypicky rozdělené vyvažovací plošky. Z dostupných výkresů (Polsko, RV) není přesně patrné, jak mají VOP správně vypadat. Ani podle fotek se mi nezdá, že by třeba ty vyvažovací plošky byly na každé straně přerušené a vlastně dvojité. Co mě ale mate úplně - na všech dosud postavených modelech tady na fóru jsou (pokud aspoň dobře vidím) použité právě ty výškovky, které tam podle návodu být nemají. Takže pokud tu čtete kluci někdo, kdo už S-199 stavěl, které výškovky jste prosím použili a proč? Tvarově a obrysově jsou asi obojí stejně, je tam rozdíl jen v potahu a v těch detailech. Snad nevadí, že pro ilustraci jsem přiložil fotku z Patrikova webu Modelářovo.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Ahoj, já mám před sebou tu poslední krabici s policejní S-199 a tam již mají návod opravený s tím, že jsou přeškrtnuty díly 3 a 4. V podstatě jde o pevné části VOP, kdy díl 3 a 4 znázorňuje "nouzové "dřevěné ocasní plochy s vyztužením náběžné hrany a odvlhčovacími otvory na spodní straně. Osobně bych použil díly 50 a 51, i když znázornění port na pohyblivých částech mají blíž realitě díly 3 a 4. Ideální kombinací, pokud je rozpohybuješ je dát pevnou část VOP 50 a 51 a pohyblivou 3 a 4 s tím, že trimy na pohyblivé části dáš buď podle fotky konkrétní mašiny, nebo jednodílné, kterých byla zřejmě většina (dle mého zcela osobního názoru). Jinak se s tím pereš úžasně. Nezapomeň na spodní 4 vstupy a výstupy vzduchu na centroplánu, pokud děláš mašinu s výměníkem. A co trup, bude realisticky hladký nebo módně pruhovaný? Měj se fajn a těším se na postup.
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Hugo, díky moc za radu, já jsem si říkal, jestli to nemají přehozené, ale zase se mi více pozdávaly ty pohyblivé plochy - takže jsi mi to vlastně potvrdil. No uvidím, jestli se mi to bude chtít odřezávat, vlastně 4x, a nalepovat třeba v mírně vychýlené poloze, když už bych to odřezal. S těmi spodními otvory máš pravdu, mrknul jsem na fotky a výkres. Ajaj, takové drobné krytky vyrobit, to bude oříšek. Asi se na to vykašlu. Naopak ty hranaté díry bych měl asi zatmelit, ani nevím, na co v tom spodku trupu (centroplánu) jsou. Jdu dnes na ten výměník a středový výstupek s hadičkou, nějak to upravím nebo zreálním. Ještě jednou díky za popis těch výškovek, pomohlo mi to.
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Od víkendu jsem pokračoval dolepováním boulí, podvěsů, spodních částí chladičů u křídel atd. Na Avii se musí dolepit docela dost, je to takové dodatečně oplácané letadlo vším možným. Boule na motoru jsem pořádně začistil, na vnitřní straně trochu vyškrábal do kulata, aby dobře kopírovaly trup. Z jedné strany lemu znázorňujícího přeplátování plechu jsem vždy doryl linku, aby tam lépe držel wash. Zdá se mi to i na fotkách viditelné, v místě otevírání motorového krytu. Dostat tam ty boule nějak rozumně, aby vešel budoucí sacák a zároveň trochu lícovaly linie paneláže, nebylo úplně pohodové. Pomocí tekutého svařovacího lepidla se nakonec povedlo a tmelení asi nebude třeba. Plast modelu je hodně měkký, nikdy mi tak lepidlo cement S nenaleptávalo povrch. Musím vždycky okolí spoje následně přebrousit smirky pod vodou.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Sacák je měřítkově trochu moc velký. Proto jsem ho trochu zespodu a shora zeštíhlil, co to šlo, aby zase pozičně nebyl úplně v bouli nad ním. Taky jsem opatrným zaškrabáním ve spoji zdůraznil vystouplou viditelnou dělicí rovinu a v přední části jsem doryl lem, který potom bude modrý. Zevnitř je kruh malinko dotmelený, ale to jsem trochu odflákl. Hlavně že je vidět i kousek té dosedací základy ze znázorněním nýtků, celkově by měl být tento díl ale o něco subtilnější.
Přílohy
kolem kokpitu je nalepený rámeček z niti pro usazení kabiny
kužel v přední části malinko obroušený a zakulacený
Naposledy upravil Jirka z Hranic dne 15 led 2015, 12:57, celkově upraveno 1
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Oldo, bude, ale asi ne v dohledné době. Teď mě chytla Avia, uvidím dál.
Upravoval jsem i pouzdra křídelních kanónů. Odřezal jsem ty nástavce vespod a zkusil dorýt (zaškrábat) náznaky otvorů podle fotek. Trochu bylo třeba dotmelit, a dorýt tu kulatou krytku. Myslím, že po nabarvení načerno by to ve finále mohlo vypadat trošku reálněji. Nalepeno opět pomocí řídkého lepidla, dovnitř jsem předem vlepil odvrtané pomocné tyčinky, do které se mi pak budou lépe vlepovat hlavně. Před nalepením spodních krytů křídelních chladičů jsem je obrousil o něco více, aby výsledná škvíra vzadu (která by tam tedy měla i v zavřené poloze být) byla minimální.
Přílohy
lemy jsou obroušené, aby nevypadaly pod pouzdrem tak pancéřově tlusté
upravené kanónové pouzdro
zadní mezera i v zavřené pozici
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Dále jsem se přemluvil a doryl a dolepil krytku fotokulometu, vlepím tam trubičku až po nástřiku. Fotky jsou mizerné, omlouvám se, neprozřetelně jsem dal na podklad bílý kartón.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm
Za hlavu pilota dolepená pancéřová deska (ztenčená) a přece jen i ten "kastlík", který tam podle návodu být nemá, ale na fotkách "bublin" je i v této verzi s deskou vidět.
Přílohy
Marina Veneta čekatel a obdivovatel Na stole:P-40, He-162, Mosquito Hotovo: P-40 Kittyhawk Mk.III, Bf 109F-2 KPM Apolo Kopřivnice http://apolo.koprivnice.org/index.htm