Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nehody a katastrofy

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1921 • Stránka 5 z 129 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 129
  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod fredy » 29 čer 2014, 10:16

Pridám jednu fotku, ktorá údajne pochádza z okolia Košíc. Nejaké podrobnosti (dátum, jednotka, miesto, okolnosti)?
Přílohy
KO_foto_03_002_th.jpg
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Uživatelský avatar
fredy
 
Příspěvky: 3694
Registrován: 02 lis 2009, 10:54
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Pavel Klouček » 29 čer 2014, 10:37

Měla by to být nehoda z 19.12.1935, pilot prap. Kocián Albert, pozorovatel čet.asp. Tkaný Bedřich , stroj Š-328.15 od LP 3 /15.lt u letiště Barca v Košicích při vysazení motoru po startu /karburátor/narazil do betonového plotu barákového tábora
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7448
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod fredy » 03 zář 2014, 13:40

Viete niekto niečo ? Že vraj Baťa ?
Přílohy
xxx.JPG
Život je rad za sebou nasledujúcich provizórnych riešení.
Manfréd "Fredy" ŤUKOT
Uživatelský avatar
fredy
 
Příspěvky: 3694
Registrován: 02 lis 2009, 10:54
Bydliště: Košice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Pavel Klouček » 03 zář 2014, 17:45

Neslavný konec Norsemanu OK-YBA 8. května 1950. 21. února 1951 byl vymazán z rejstříku. Patřil firmě Baťa n.p.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7448
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod David Koktavý » 08 zář 2014, 20:06

Přispívám sem nehodou Mi-8 viz: http://www.liveleak.com/view?i=df5_1409919095
Docela by mne zajímalo co bylo příčinou. Zdá se mi, že ocasní část nebyla přeseknutá listem hlavního rotoru, ale že se zbortila po tvrdém dosednutí... ???
Obrázek
Uživatelský avatar
David Koktavý
 
Příspěvky: 2206
Registrován: 09 lis 2005, 07:51
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod space » 09 zář 2014, 07:20

vyzera to,ze nasledkom padu sa mu odlomil chvost..skor ma zaraza,ze na leteckom dni zachranne zlozky dorazia na miesto nehody az po 3min !! :angry:

a o vycvicenosti poziarnikov pomlcim
lost child is returned
Uživatelský avatar
space
 
Příspěvky: 396
Registrován: 02 bře 2011, 14:11
Bydliště: Banská Bystrica-Krupina
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Charlie » 09 zář 2014, 07:26

Dle kámoše vrtulníkáře mělo jít o vírový prstenec a jeho špatné vybrání.
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 1963
Registrován: 19 zář 2006, 06:43
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod marek valovic » 09 zář 2014, 08:01

to space: tie tri minuty od PADU (!) sa mi nezdaju az tak vela. Tiez by som chcel vediet, na zaklade coho si zhodnotil ich profesionalny vykon. Nechcem tu vyvolavat polemiky, ale vie niekdo, ake su casove normy dojazdu na miesto nestastia od ohlasenia napr v Bratislave?
marek valovic
 
Příspěvky: 81
Registrován: 17 zář 2007, 15:14
Bydliště: STS Šenkvice-Kralova
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Štěpán ´Fidoo´ Lášek » 09 zář 2014, 08:15

jo taky tipuju vírový prstenec. Svědčí proto příliš rychlé klesání s kterým nic neudělal protože nemohl.
http://www.stepanlasek.cz

http://500px.com/Stepan_Lasek
Uživatelský avatar
Štěpán ´Fidoo´ Lášek
 
Příspěvky: 3365
Registrován: 02 bře 2006, 09:26
Bydliště: Praha
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod fresco » 09 zář 2014, 09:26

Takto sa podarilo pristáť jednej Š-328 na letisku Mokraď začiatkom roku 1944
Přílohy
Š-328 na Mokradi.jpg
fresco
 
Příspěvky: 766
Registrován: 21 čer 2006, 19:20
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod jirich » 09 zář 2014, 09:49

marek valovic píše:to space: tie tri minuty od PADU (!) sa mi nezdaju az tak vela. Tiez by som chcel vediet, na zaklade coho si zhodnotil ich profesionalny vykon. Nechcem tu vyvolavat polemiky, ale vie niekdo, ake su casove normy dojazdu na miesto nestastia od ohlasenia napr v Bratislave?


požadavek předpisu (ICAO) zní : Zásahový čas záchranné a požární služby nesmí přesáhnout tři minuty na kteroukoliv část provozované RWY za optimálních podmínek dohlednosti a stavu povrchu vozovky.
jirich
 
Příspěvky: 244
Registrován: 20 říj 2006, 12:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod marek valovic » 09 zář 2014, 14:35

Vdaka za info, tie normy su tvrdsie ney som myslel.
marek valovic
 
Příspěvky: 81
Registrován: 17 zář 2007, 15:14
Bydliště: STS Šenkvice-Kralova
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Aleš R. » 09 zář 2014, 15:09

marek valovic píše:to space: tie tri minuty od PADU (!) sa mi nezdaju az tak vela. Tiez by som chcel vediet, na zaklade coho si zhodnotil ich profesionalny vykon. Nechcem tu vyvolavat polemiky, ale vie niekdo, ake su casove normy dojazdu na miesto nestastia od ohlasenia napr v Bratislave?


Nevím jaký jsou normy, ale tu práci hasičů jsem si při videu komentoval taky. Mě to prostě přišlo jako chaos, ani už jsem nečekal že dojedou a pak mě to přišlo, že jim snad došla i voda. (ale bylo to daleko, třeba to ta místě požáru klapalo jak má).
Uživatelský avatar
Aleš R.
 
Příspěvky: 3688
Registrován: 05 čer 2006, 12:13
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod David Koktavý » 09 zář 2014, 17:07

Čas 1:25 vrtulník buchne na zem, čas cca 4:20 přijíždí první hasičské auto, byť pravda nechápu roli toho auta, tak nejsem odborník tak mlčím. Každopádně 4:55 je první dávka vody na vrak, tzn. 3,5 minuty, to bych neřekl že je špatný. Myslím, že ty 3 minuty jsou "šibeniční", od kdy se to počítá?
cca v čase 8:00 je uhašeno a 8:10 zdravotníci přebírají prvního pacienta tzn po 6:45 min. Docela by mne zajímal názor na zásah od profika. Nám "laikům" to může přijít všelijaké.

Co se týče příčiny pádu. Myslel jsem, že "prstenec" se vytvoří blíže k zemi a taky pokud je blízko nějaká překážka, stromy, zedˇ apod. ????

Edit: a tak trocha teorie zde: http://www.vrtulnik.cz/teorie/pilotaz-z.htm
Obrázek
Uživatelský avatar
David Koktavý
 
Příspěvky: 2206
Registrován: 09 lis 2005, 07:51
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nehody a katastrofy

Příspěvekod Airman.1472 » 10 zář 2014, 06:22

Ono někde na ulici u pacienta ten čas plyne tak nějak jinak. Pracoval jsem na liberecké záchrance a tak z vlastní zkušenosti mohu říct, že skoro kdykoliv jsme dojeli k pacientovi někde na ulici, mezi přihlížejícími byla rozjetá davová hysterie první co bylo, že se na nás osopil nějaký čumil, kde se couráme tak dlouho. Na to existuje jednoduchý protichvat - požádat jej o občanku, bo ji musíme předat policii kvůli neposkytnutí pomoci. Po této bohulibé konverzaci teprve nastává prostor pro ošetření pacienta :) . Co se týče vzletu vrtulníku, Jarda Špaček nám asi potvrdí, že jen start vrtulníku trvá okolo tří minut. My jsme lítali s Mi-2 a tam se to pohybovalo ještě déle, tuším kolem 5-6 minut. Ale faktem je, že když jsme obdrželi hlášení, že babička je v bezvědomí, nedýchá, je celá stuhlá a na zádech má takové fialové skvrny, na takový výjezd se zas tolik nespěchá.
Alias Libor Zajac
Uživatelský avatar
Airman.1472
 
Příspěvky: 754
Registrován: 25 led 2007, 21:39
Bydliště: Liberec
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1921 • Stránka 5 z 129 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 129

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Honza Lacina, Karel Pilát, kulík, RED HONZA a 48 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY