Tmavomodry He-115 je pre mna novinka.To len dokazuje ,ze vždy sa casopm nieco objavy co predosle prevrati naruby.Len spomen na zlto-zelenu variantu RLM76.Kedysi sa myslelo,ze je to RLM84 alebo 99 ale nieje.Je to 76 bez dostatocneho pigmentu,preto prevlada,zlty odtien zlozky vo farbe.Rychlostny Me-209 bol před vojnou,jeto nieco uplne ine.
Ještě si vzpomínám na další ju 88, která je focená v barvě. Teď jsem v práci, až přijdu večer domů, najdu ji a pověsím. Myslím, že to není jen otázka jedné (té švýcarské) mašiny...
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Akurat tak vypisem papiere dam kavu a mozem citat Dalsia vec je ze potom vsade kde bola uvedena Rlm 83 napr Fw 190 Bf 109 Ju 88G atd je blud a ako mi pred chvilou pisal Jozef tak aj kombinacia 81/83 kedze ta 83-ka zelena je variacia 81-ky tak ju asi nepouzivali na jednom lietadle to by museli mat tu 81 v dvoch sarzach alebo od dvoch vyrobcov co je asi tiez nezmysel Tak vsade kde bola riesena 83 zelena variacia je vlastne co za odtien lebo kombinacia Rlm 81/81 zrejme nebola
Obě zde zavěšené fotky jsou z Luftwaffe im Focus Nr. 15... Na první je vzlétající Ju 88C-6 Stammkennzeichen UQ+TQ s protilodním radarem FuG 200 Hohentweil patřící Sonderkommandu Kunkel (Jednotka měla přiděleno celkem 10 Ju 88 s kódy 4C+AA, +BA, +CA, +DA, +EA, +FA, +GA, +HA a +MA). Tam bych řekl, že je použití modré (ať už měla přiděleno číslo 83 nebo ne) celkem nevyvratitelné. Navíc jednotka operovala výhradně nad mořem, takže další věc, co by tomu napovídala...
Druhé foto je vrak Ju 188 1H+BH, III./KG 26 (i když "H" by odpovídalo I. Gruppe a její 1. Staffel, ale to je teď fuk), která havarovala odpoledne 30. 3. 1945 v Norsku. Wellenmuster je jasný (RLM 65) a popiska říká, že podklad je RLM 70/71, což si myslím, že je nesmysl. A teď babo raď...
PS. Článek o Sonderkommandu Kunkel má jen dvě strany, ale je o to zajímavější. Mám naskenováno, můžu zaslat emailem (máte-li zájem SZ)
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Ten podklad u Ju asi jde trochu do sedomodra (coz muze delat i stari barvy, fotka, monitor...), ale neni to treba barva 72 ci 73 ? Navic i kdyby 83, tyka se to tim padem jen namornich stroju, jenze kdo vi kterych a jaka ma byt druha barva k ni? Nastesti se to drtive vetsiny letadel LWF naprosto netyka, i ted malokdo pouzije na namorniky 72/73, vyrobci modelu skoro furt navadej k barveni 70/71. Ovsem jak uz tu bylo vzpomenuto, co ted s kombinacema 81/83? Kdyz by to 83 byt nemela protoze patri na namorni stroje, ale barva je tmavsi nez 82, co to tedy je? 2x ruzny odstin 81 na jednom letadle je opravdu silne nepravdepodobny. Slusnej chaos, zatim pojedu dle starejch pravidel.
Souhlasím s Tebou, že netřeba panikovat...Na některých zahraničních fórech jsou dokonce názory, že RLM 83 tmavě zelená "Never exist"!!! Zas tak do extrému bych to nehnal. Podle jednoho dokumentu, co našel Ullmann, bych to viděl na nějakou "námořní variantu" a klidně s číslem 83. Nebo je to špatně přepsaný dokument a barva má číslo třeba 85 (což se dá v klidu za 83 zaměnit), ale to jsou taky jen spekulace...Co se mně týče, jsem v klidu a budu dál "ve vyčkávacím režimu"... Ale tu modrou "švýcarskou osmaosmdesátku" si postavím, to mi nikdo nevezme, protože je nádherná!!!
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...