Parada Aero, paci sa mi to ...este by som skusil tie rychloskrutky, ich hlavy, na odnimatelnych paneloch zbrani a motoru, "oholit" tak, aby "svietili" z tej olivy...je to vidiet na fotografiach skutocnych masin, ako bola farba z hlav skrutiek uplne dole z castej manipulacie s nimi...
Túto stavbu už od začiatku ticho sledujem, ale už nemôžem ináč, ako pochváliť naozaj KUS podstivej práce ,čo tu na tej kobre predvádzaš a môžem ti len ticho závidieť tvoju trpezlivosť.Naozaj nádhera!!!
Ahoj Aero13, Nadhera, podla mna si to OD trafil velmi dobre. Tie americke fotky su v zasade bud cvicne, alebo z Pacifiku. Skratka nieco ine, ako opecovavane ruske masiny. Tie rychloskrutky na niektorych Kobrach boli velmi viditelne, ako holy kov. Inde boli viditelne minimalne. Na Filatovovej Kobre su vidno trochu, ale nevyzeraju odrate na kompletku az na kov.
Zdravím a úprimne ďakujem všetkým. Len aby ste to s tou chválou neprehnali. Ono to nakoniec môže dopadnúť nie až tak ideálne. V súčasnosti je povrchovka len handričkou preleštená matná farba, takže uvidíme po lakovaní. Vďaka 66misos, materiál o OD si určite preštudujem. Čo sa týka súčasného odtieňa, držal som sa podkladov IPMS Stockholm. Uvádzajú, že Olive Drab 41 bola tmavá a Olive Drab 43 / ANA 613 (niečo ako Humbrol 155), nebola USAAF prijatá a do konca vojny sa používala OD 41. Tak som do Humbrol 155 pridal 20% čiernej a jemne s citom prestrekol.
Ahoj Aero13, asi nie je dolezite riesit, ci konkretna OD bola v danom case/okamihu tmavsia, resp. svetlejsia. Povies si, ze bola oprsana, tj. mokra, tj. tmavsia, resp. bola sucha, tj. svetlejsia. Skor je zaujimavy odtien. Par myslienok z toho clanku: -The colour of US vehicles was Olive Drab, not Olive Green or Dark Green, - Olive Drab was described as the colour of pig slop, that is a very muddy olive brown. - The pigments used to mix Olive Drab were black and ochre. - USAAF began to adopt a dark Olive Drab, darker than the AGF Olive Drab. This dark Olive Drab was first known as Colour Number 31 for the water based camouflage paints. - October 1940 - standardised as Dark Olive Drab 41 for dopes, enamels, and lacquers. - January 1943 - USAAF dark Olive Drab and the AGF Olive Drab consolidated into a new colour Army/Navy (AN) 319. USAAF studiously avoided use of the new 319 Olive Drab - Acrylic Tamiya XF-62 - Best match for wartime colour, Should be lightened a bit with ochre - Enamel Humbrol 155 - Lighter, greener than wartime colour, Too green.
Aj ked na webe su na tuto temu nekonecne diskusie a rozne nazory, lahky posun odtiena zo zelenej do viac hnedej by zrejme farbu priblizil viac realite
Ahoj Aero13, prestriekal si tu OD? Na poslednej farebnej foto vyzera viac hneda, ako na predchadzajucich.
S tymi prestriekanymi kruhmi je to trochu komplikovanejsie, tu http://www.mig3.sovietwarplanes.com/lendlease/p-39/misos/general.html je celkovy prehlad. Kobry chodili do SZ s original USAF znakmi, alebo s bielimi kruhmi, alebo rovno s cervenymi hviezdami. Naslednene sa v SZ bud nechali povodne modre alebo biele kruhy, alebo sa premalovali priamo pri montazi s OD, alebo britskymi alebo ruskymi farbami. Alebo sa mohli premalovat az na utvare s ruskymi farbami. Skratka, moznosti je (az prilis) vela
1.) Samotny modry kruh bol pouzivany zo zaciatku vojny. Koncom juna 43 po stranach kruhu pridali biele obdlzniky a cerveny lem, v auguste 43 lem zmenili na modry. Tu je priklad: P-39Q-5-BE, S/N: 42-20397:
2.) Nove USAF znaky boli opat zamalovane priamo v USA s OD a nasledne namalovali biely kruh s cervenou hviezdou, alebo iba cervenu hviezdu s bielym lemom (typicke skor pre P-63). Alebo nove USAF znaky premalovali az cestou, resp. v Rusku - v tom pripade premalovanie zasahuje az k tomu trojuholnikovemu krytu. Styl ruskeho premalovania je na fotkach rovnaky - hruba robota so stetkou, ziadne precizne malovanie, resp. striekanie.
3.) Filatovova Kobra so seriakom 42-20414 bola novsia ako 42-20397 na obr. vyssie, takze v originale by mal mat USAF znaky uz s bielimi obdlznikmi a modrym lemovanim. Nepoznam vsak foto, ktora by jasne zobrazovala jej vysostne znaky. Na inych Kobrach z 30GIAP vsak ziadne premalovanie nevidno: Tu je vidno za vyfukmi skor tmave zadymenie/opalenie. Ono to vyzera skor na maliarsku pracu priamo v USA s vynechanim bielych kruhov.
4.) vzhladom na bod 3.) vyssie by som svetlo modry kruh (=ruske premalovanie) pod hviezdou na spodnej strane kridla vynechal - na oboch spodnych stranach by bola cervena hviezda pramo na Neutral Grey. A rovnako tak by som vynechal ruske zamalovanie na hornej strane kridla a cervenu hviezdu nechal na oboch hornych stranach priamo na OD.
Prave som nasiel tuto linku http://www.modellismopiu.it/modules/newbb_plus/print.php?forum=132&topic_id=117352 Text po taliansky, ale obrazkom (hlavne na konci) sa da rozumiet. [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ] tu vidno hviedu na pravej hornej polovici kridla a tiez skor tmave zadymenie/opalenie za vyfukmi Btw, zo spodu praveho kridla nieco trci - ze by to bol podveseny gulomet ako na 42-20397 (iba o 17 kusov "mladsej") Samozrejme su to iba moje nazory, pricom moznosti je vela a jednoznacnych fotiek malo. Takze ako to nakoniec urobis na Tvojom modeli je Tvoje rozhodnutie
Chlapy, neblbněte. Ta letovka je normálně počítačová animace (a ještě ne moc povedená) s nulovou vypovídací hodnotou. Filatovova kobra nejspíš byla vyrobena ještě pouze s kruhovými znaky bez křidélek. To se dá vcelku lehce zjistit podle strojů ze stejné série v Pacifiku. A US znaky bych řekl že se zamalovávaly už v Americe.