Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby - HOTOVO !

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 271 • Stránka 9 z 19 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 07 bře 2014, 13:34

Martinicky Vladimir píše:Aero, tie "chodnicky" z pogumovanej tkaniny boli na vsetkych verziach Aircobier, od rannych verzii, az po late...nie je nad cim polemizovat!Tie exponovane casti kridiel bolo treba chranit, pred uplnym osupanim, jak vrchneho laku, tak i zakladovky... :wink:

Ďakujem, len som sa pýtal. Nie vždy ich na čb fotke vidím :) .
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Martinicky Vladimir » 07 bře 2014, 13:39

Aero, cim viac osupany pogum z tkaniny, tym viac svetlych tonov na fotkach...podla toho sa da kludne vyvodit zaver, o opotrebeni, resp. dlzke sluzby tej-ktorej masiny... :-D :wink:
Martinicky Vladimir
 
Příspěvky: 9126
Registrován: 02 kvě 2007, 09:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod 66misos » 07 bře 2014, 18:32

Ahoj Aero13,
ako pisal Vlado, malo by to byt na vsetkych. Aj ked, su priklady, kedy to tam nebolo (mozno iba zosuchane), ako napr. na http://lend-lease.airforce.ru/english/photogallery/p-39q/index.htm
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

A lisilo sa to aj v cervenom "no step" ohraniceni. Na niektorych to bolo iba nad otvormi pri koreni nabeznej hrany kridla, pri inych to bolo od odtokovej hrany pozdlz skoro celeho chodnika a pokracovalo to smerom do kridla popri hrdle/hrdlach palivovych nadrzi. Ziadny system som v tom nenasiel :? , len na najdenych vrakoch, tj. na neskorsich Kobrach je vidno skor ta druha verzia, vid foto z http://lend-lease.airforce.ru/english/photogallery/p39q/p39q_1.htm
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Inac, kvoli ochrane farby Sovieti (casto a nielen pri Kobrach) pouzivali aj latkove rohoze, je to vidno na mnohych fotkach. Nieco ako tu http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1740.msg13909#msg13909
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 07 bře 2014, 22:57

66misos píše:Ahoj Aero13,
ako pisal Vlado, malo by to byt na vsetkych. Aj ked, su priklady, kedy to tam nebolo (mozno iba zosuchane), ako napr. na http://lend-lease.airforce.ru/english/photogallery/p-39q/index.htm

A lisilo sa to aj v cervenom "no step" ohraniceni. Na niektorych to bolo iba nad otvormi pri koreni nabeznej hrany kridla, pri inych to bolo od odtokovej hrany pozdlz skoro celeho chodnika a pokracovalo to smerom do kridla popri hrdle/hrdlach palivovych nadrzi. Ziadny system som v tom nenasiel :? , len na najdenych vrakoch, tj. na neskorsich Kobrach je vidno skor ta druha verzia, vid foto z http://lend-lease.airforce.ru/english/photogallery/p39q/p39q_1.htm

Inac, kvoli ochrane farby Sovieti (casto a nielen pri Kobrach) pouzivali aj latkove rohoze, je to vidno na mnohych fotkach. Nieco ako tu http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1740.msg13909#msg13909

Ahoj 66misos.
Ďakujem Ti za info (aj Vladovi). Takže u Q-5 by si sa skôr priklonil k čiernemu chodníku s červeným lemom?
Naposledy upravil aero13 dne 17 bře 2014, 12:57, celkově upraveno 1
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod 66misos » 08 bře 2014, 00:05

Ahoj Aero13,
podla toho, co viem dnes, by som sa priklonil, aj ked len o trochu viac, k ciernym chodnikom s cervenym lemom smerom do kridla popri hrdle/hrdlach palivovych nadrzi.
Smola, ze model sa da urobit iba binarne - bud tak, alebo tak a nie z kazdeho trochu. No a ked zoberiem do uvahy Murphyho, tak ma potom, pls., neukamenuj. [-o<
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 08 bře 2014, 09:33

66misos píše:Ahoj Aero13,
podla toho, co viem dnes, by som sa priklonil, aj ked len o trochu viac, k ciernym chodnikom s cervenym lemom smerom do kridla popri hrdle/hrdlach palivovych nadrzi.
Smola, ze model sa da urobit iba binarne - bud tak, alebo tak a nie z kazdeho trochu. No a ked zoberiem do uvahy Murphyho, tak ma potom, pls., neukamenuj. [-o<

Vďaka 66misos za odporúčanie. Samozrejme je to na každom z nás ... Podľa všetkého sa dosť venuješ práve Airacobre (videl som aj Tvoju kresbu na tomto fóre, ktorá sa mi veľmi páči), preto nevidím dôvod neprijať Tvoj názor. Ak tie chodníky niekto spochybní, prenesiem naň dôkazné bremeno :) :) :)
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 11 bře 2014, 13:41

Zdravím. Kúsok som sa posunul. Vyrezanie kabíny a jej vrátenie na pôvodné miesto dalo zabrať, lebo bolo treba okrem tmelenia obnoviť paneláž a nitovanie. Takmer posledné úpravy pred kamuflážou teda mám za sebou...
ľavá strana.jpg
pravá strana.JPG
čelný pancier.JPG

Ešte by sa patrilo dorobiť zmeny krytiek na hornej ploche krídla ...
krídlo.jpg

Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod 66misos » 11 bře 2014, 19:35

Ahoj Aero13,
v zadnej cast trupu, okolo spoja, tam su diagonalne rady nitov?
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 12 bře 2014, 09:39

66misos píše:Ahoj Aero13,
v zadnej cast trupu, okolo spoja, tam su diagonalne rady nitov?

Ahoj 66misos.
Áno, sú to diagonálne rady nitov.
i_grinberg_p39q_011.jpg
Bell-P-39-Airacobra-Cutaway.jpg

Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod 66misos » 12 bře 2014, 10:49

Ahoj Aero13,
mozno som doteraz zle pozeral, ale nikde som ich nevidel. :shock: Nie su znazornene ani na tom schematickom obrazku.
Nevidno ich ani tu:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Viac obrazkov http://www.ar15.com/forums/t_1_5/1109736_.html

Ta fotka, to je ina vec, to je provizorne spevnenie zadnej casti trupu v ruskych polnych podmienkach:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

a toto je originalna fabricka verzia:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Viac info na http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1515.msg11134#msg11134
Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 12 bře 2014, 11:42

Ahoj 66misos. Na tej pérovke je to nitovanie vidieť, a aj na draku za provizórnym (?) spevnením. Je to isté o spevnení fabrickom/poľnom? Na fotke vyloveného stroja mi to pripadá skôr výsledok veľkej opravy v poľných podmienkach. Preto som ten na "naložený" plech na mojom modeli neriešil. Tuto napr. evidentne nič také nie je:
p-39q_14_of_17.jpg

Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod 66misos » 12 bře 2014, 12:24

Ahoj Aero13,
ako som povodne pisal, mal som na mysli diagonalne nity "v zadnej cast trupu, okolo spoja", tj. cez ten tmeleny pas a vlavo:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Nie pod smerovkou.

aero13 píše:...na draku za provizórnym (?) spevnením. Je to isté o spevnení fabrickom/poľnom? Na fotke vyloveného stroja mi to pripadá skôr výsledok veľkej opravy v poľných podmienkach...


Podla http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1515.msg11134#msg11134
Only P-39Q-25 and P-39Q-30 had tails modified at the factory. Those were two last P-39 versions in production P-39Q-25 had 4-blade propeller, very distinctive sub-type. 700 P-39Q-25 plus 400 P-39Q-30 were made.
1100 out of 4905 P-39Q made, had tails modified by Bell.
...Remaining P-39s were modified by Soviets.

Podla http://lend-lease.airforce.ru/english/articles/sheppard/p39/index.htm:
"During testing and combat reports, the one thing the Soviets were discovering was that the P39 suffered a structural weakness of the rear fuselage. After thorough testing, the Soviet LII (Flight Research Institute) and TsAGI (Central Aero and Hydrodynamic Institute) recommended a number of improvements to be undertaken at repair workshops from mid 1944.

These were recorded as: -
Defect and modification. - Twisting of rear fuselage and skin deformation.
All Q models up to and including the Q21 to have the following.
a. Two additional skins around radio compartment hatches.
b. fuselage longeron reinforcing member
c. two supports to forward tailplane spar attachment joints
d. two plates to reinforce the port forward fuselage beam.
Items a and c are clearly visible on ‘White 23’. These skins have been added over the red star and have covered segments of it. Whether or not it was deemed important, the star was not repainted.

All Q series models were to have the following work undertaken to the fin.
a. reinforce fin leading edge with additional skin.
b. add third fin/fuselage attachment point.
c. reinforce the forward and rear post with additional profiles.
d. additional plates at the middle of the rudder hinge.

Items a and b were also visible on ‘White 23’. The starboard skin of the fin was unrivetted and removed. The third attachment was added and refitted along with the additional leading edge skin. On completion the starboard skin to the fin was resprayed masking out the number, again visible in the photos."

Uživatelský avatar
66misos
 
Příspěvky: 2553
Registrován: 04 bře 2014, 22:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod Franta Šrédl » 12 bře 2014, 13:28

Na fotkách rekonstruovaných mašin ty diagonální nýty jsou.
Uživatelský avatar
Franta Šrédl
 
Příspěvky: 969
Registrován: 25 dub 2007, 12:54
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 12 bře 2014, 13:49

66misos píše:Ahoj Aero13,
ako som povodne pisal, mal som na mysli diagonalne nity "v zadnej cast trupu, okolo spoja", tj. cez ten tmeleny pas a vlavo:

Nie pod smerovkou.

aero13 píše:...na draku za provizórnym (?) spevnením. Je to isté o spevnení fabrickom/poľnom? Na fotke vyloveného stroja mi to pripadá skôr výsledok veľkej opravy v poľných podmienkach...


Podla http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1515.msg11134#msg11134
Only P-39Q-25 and P-39Q-30 had tails modified at the factory. Those were two last P-39 versions in production P-39Q-25 had 4-blade propeller, very distinctive sub-type. 700 P-39Q-25 plus 400 P-39Q-30 were made.
1100 out of 4905 P-39Q made, had tails modified by Bell.
...Remaining P-39s were modified by Soviets.

Podla http://lend-lease.airforce.ru/english/articles/sheppard/p39/index.htm:
"During testing and combat reports, the one thing the Soviets were discovering was that the P39 suffered a structural weakness of the rear fuselage. After thorough testing, the Soviet LII (Flight Research Institute) and TsAGI (Central Aero and Hydrodynamic Institute) recommended a number of improvements to be undertaken at repair workshops from mid 1944.

These were recorded as: -
Defect and modification. - Twisting of rear fuselage and skin deformation.
All Q models up to and including the Q21 to have the following.
a. Two additional skins around radio compartment hatches.
b. fuselage longeron reinforcing member
c. two supports to forward tailplane spar attachment joints
d. two plates to reinforce the port forward fuselage beam.
Items a and c are clearly visible on ‘White 23’. These skins have been added over the red star and have covered segments of it. Whether or not it was deemed important, the star was not repainted.

All Q series models were to have the following work undertaken to the fin.
a. reinforce fin leading edge with additional skin.
b. add third fin/fuselage attachment point.
c. reinforce the forward and rear post with additional profiles.
d. additional plates at the middle of the rudder hinge.

Items a and b were also visible on ‘White 23’. The starboard skin of the fin was unrivetted and removed. The third attachment was added and refitted along with the additional leading edge skin. On completion the starboard skin to the fin was resprayed masking out the number, again visible in the photos."

Ďakujem 66misos. Tieto veci som netušil. Je teraz otázne, či Filatov na svojom stroji mal na jeseň 1944 tieto úpravy realizované a či mám teda to spevnenie v zadnej časti trupu doplniť :?:
Naposledy upravil aero13 dne 18 bře 2014, 08:54, celkově upraveno 1
Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-39 Airacobra 1/32 Special Hobby

Příspěvekod aero13 » 12 bře 2014, 15:26

66misos píše:Ahoj Aero13,
mozno som doteraz zle pozeral, ale nikde som ich nevidel. :shock: Nie su znazornene ani na tom schematickom obrazku.
Nevidno ich ani tu:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Viac obrazkov http://www.ar15.com/forums/t_1_5/1109736_.html

Ta fotka, to je ina vec, to je provizorne spevnenie zadnej casti trupu v ruskych polnych podmienkach:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

a toto je originalna fabricka verzia:
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Viac info na http://sovietwarplanes.com/board/index.php?topic=1515.msg11134#msg11134

Ahoj 66misos.
Nedalo mi to a nasiel som v kompe toto:
original.jpg

Tam skutočne tie diagonálne nity nie sú. Podľa všetkého bude to na tej perovke zle.
*-
Ešte by ma zaujímal malý výstupok pred prednou podvozkovou nohou. Bolo to aj na Q-5? Na týchto obrázkoch sú pravdepodobne verzie Q-15. :?:
30gviap_1squadron_pilots_2.jpg
30gviap_technicians_4.jpg

Rozostavané 1/32: Tempest V(SH), MC.202 (It), Spit.Mk.ll (Re)
Postavené 1/32: 21
Uživatelský avatar
aero13
 
Příspěvky: 225
Registrován: 18 led 2010, 14:44
Bydliště: Bratislava
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 271 • Stránka 9 z 19 • 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: BERD, ivan cimprich a 6 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY