Tak Vám kecám. Teď jsem se pořádně podíval na spodek pásky se strženou barvou a není stříbrná. Takže nešla lihovka ze surfu ale obě vrstvy z plastu. Je světle šedý, proto mě to zmátlo. Takže odmašťovat, odmašťovat.......
Abych ti zase oponoval, tak se minikdy nepovedlo strhnout ani surf z plasti A to neodmašťuju, spíše občas zamašťuju omylem. A pásku používám obyč neolepenou...
Tak s Agamáckými lihovkami jsem dělal ještě před nedávnem, a bez problémů (pokud tedy nepočítám to že se mě po čase srazily světlé odstíny, což byl důvod proč jsem přešel a akrylátky od Valejja) ale chtělo to jednu věc, po každém nastříkání a proschnutí jsem je fixoval naředěným lakem, jedno jestli Gunze nebo Sidoluxem. A surf jsem taky jednou strhnul, ale u mě to bylo tím že jsem měl moc velký tlak na pistoli a špatně naředěný surf a tím pádem zřejmě "přisychal" dřív než se dostal na plast a pak nedržel.
Tak vystínováno a zmatováno. Opět jsem to trochu přehnal ale nevadí, aspoň je to vidět. Ještě trochu zaprasit a ošoupat a hurá na napínáky a výplety. Ty model doufám trochu vylepší.
Noooo mě se to tedy líbí moc a moc. Já si myslím, samozřejmě je to jen můj názor, že stínování portů je pouze individuální záležitostí toho příslušného stavitele, případně umělce. Na éru se ve skutečnosti nic takového nevyskytuje... Vidíš pouze lesklé vrcholky žeber - proti slunci, tmavší odstín mezi žebry - po slunci atd atd. Zvýraznění konstrukce na modelech, různá stínování, modulace barev atd (nemluvím o prosvítání přes plátno) je pouze "modelářskou licencí", která modelu dodává prostorovosti. A proto záleží opravdu jen a jen na vkusu příslušného "umělce". Ale znovu - je to MŮJ názor a nikomu jej nevnucuji . Tak a proč to píši: mně jsi tou sedumnáctkou do vkusu padnul - líbí moc líbí
„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Ano, zcela sdílím Tvůj názor. Tyhle techniky slouží ke zvýraznění, vylepšení, zhezčení modelu a se skutečností toho moc společného nemají. Nicméně mám to přehnané. Všichni to znáte, dokavaď je zamaskováno je to dobrý, ale sloupneš pásku a čárka se "rozsvítí". Příště to musím ohlídat a rozhodně ubrat.
No za 1. mně se to líbí a porád mi to nevymlouvej 2. ono kdybys použil filtry přes tento povrch, tak se efekt utlumí. Teď to dělám na albíku. Dávám šedý, hnědou zem a světlý prach na konec. To na křídla která jsou"podobná" tvým. Ale na tu stříbrnou nevím Navíc je to zdlouhavé, olej nechávám aspoň dva dny schnout... 3. Vůbec nevím proč to řeším, stejně vždy píšeš že je to "hračka" pro zábavu a MÁŠ NAPROSTOU PRAVDU!!!!
„Chceme-li vědět, kým jsme, musíme znát svou minulost, znát dobu, v níž žili naši předkové. Snažit se pochopit, jakým výzvám,útlakům i pokušení byli vystaveni.“
Souhlasím, přesně jsi vystihl podstatu nás hračiček , k těm portům - myslím, že by trochu filtrů prospělo, hlavně by to zjemnilo, ale to je můj názor. Jinak zatim paráda
A jdou se tahat dráty. Nimračka která baví. Stejný systém jako na 28-ce. Klimbající se napínáky (0,6) očko-očko-trubka-očko a zajištění trubičkou 0,5. Na nit nasunuta trubička 0,4 a přilepena na protistraně výpletu. Francouzi to tak prostě dělali Na Fokkry zkusím menší a s prstýnkem - vzor Sheya a Martin Pohl
Jedna technická: Nejsem si úplně jistý, ale myslím, že Nieuporty měly natírané vrtule, takže vrstvy dřeva by neměly být vidět. Pokud se mýlím, jako bych nic neřekl.
Vrtule se tu řešily hned na začátku (1,2 stránka) takže jsem ji udělal takto, s náznakem struktury. Sice žádná sláva ale co, stačí. Už se blížím do finále, výplet hotov. U zavětrování podvozku jsem jednu nit dovypínal teplem a klasika - šroubovák moc blízko a šup půl nitě vysublimovalo Je to mžik, naštěstí se dá dobře vyměnit. Na fotce upravené ledvinky křidélek, táhla půjdou kokpitem až na vahadlo (ve stavebnici jsou krátká). A ještě jsem nafotil upravené špalíčky stojánku (pro Ondřeje) teď drží fest.