konečne po dlhšej dobe som mal čas niečo spraviť s interiérom vozňa . Do PMD to ai nestihnem všetko, ale cez leto, kým si najdem zamestnanie, času dosť
Přílohy
v pôvodných vozňoch bolo pravdepodobne 8 držadiel pre stojacich
a taktiež 2 telefónne aparáty, stop- tlačidlo a 4 sklápacie sedačky
Tak je to celé hotové. Ešte by bolo potrebné vyhotoviť rámy okien, však to asi počká kvôli nedostatku podkladov . Zatiaľ je teda pôvodná kabínka z roku 1937 v takomto stave. Myslím však, že sa to podarí vypátrať . Onedlho máme v obci slávnosti Cyrila a Metoda a pri tej príležitosti budem predvádzať aj aj lanovku
5. júla 2013 ubehol presne rok, od prvého predvádzania modelu lanovky. Cyrilo-Metodský deň sa v Novej Lesnej stal významným oslavným dňom. Opäť som dostal príležitosť predvádzať svoj model, za čo som bol nesmierne vďačný predovšetkým starostovi obce a pánu farárovi, ktorý dovolil dráhu nainštalovať na farskom dvore. Zistil som však, že mnoho domácich mladých nemá ani len vedomosť o tom, že také čosi sme v Tatrách kedysi mali. Počas celého dňa sa nevyskytla ani jedna porucha a jazdili sme od obeda do 21. hodiny. Do budúcna som si dal záväzok vyriešiť ešte nevyhnutné koncové vypínače .
Video je na prvej strane, ale vtedy to ešte bolo v plienkach. A ďalšia kabínka, do ktorej sa pustím, by mala byť č.3 v označení ČSD (z filmu Anděl na horách)
nadhera!!! v lomnici sme boli pred tyzdnom. bolo mi smutno, ked som zistil, ze odstranili stare stlpy tejto lanovky. nemate niekto fotku tej 10 uholnikovej kabiny?
drzim palce a urcite budem sledovat!
vsetky lietadla mam rovnako rad...len nie v rovnaku dobu.
Teraz trochu iná téma, ale tiež z oblasti Tatier. Začínam popri lanovke aj s Tatranskou elektrickou železnicou. V štádiu rozrobku je model Tatranskej električky Ganz M2 z roku 1908 v mierke H0m. Ešte však vyžaduje mnoho práce. hlavné však je, že pojazd už beží ( na 4. pokus sa mi podarilo vyhotoviť jazdyschopný ) teraz už treba len kasňu dostrojiť.
Tak, opäť sme trochu pokročili, schodíky, všetky obvodové poprsnice a reflektory už to má. Ešte bráničky na schody a skúste mi niekto poradiť ako by som mal vyhotoviť lýrový zberač
Ešte strechu: natrieť a dosadiť odporníky, ďalej bráničky, zaskliť stanovišťa a nejaké detaily, potom dvihne lýru a vydá sa na legendárnu cestu Poprad- Tátrafuredek... ale tak hic sme ešte ani v Tatrách nemali
24.8.2013 na sviatok sv. Bartolomeja sa opäť naskytla jedna z mála príležitostí na predvádzanie modelu lanovky. Trať som dal na iné miesto ako doteraz, no už sme boli lepší- tentokrát sme mali funkčný elektrický odchodový zvon (originál z lanovky od istého pamätníka) a dobové telefónne spojenie medzi stanicami.