Myslim, ze ceskej gripen bude moje prvni roura snad po 10 letech - jen jeden dotaz, pac roury ani ctvrtky nestavim - ta stavebnice od italerky - je uchazejici, dobra, vynikajici? je mi jasny, ze bude asi nejlepsi z dostupnych, ale stejne...
Měkký plast, hlubší rozjeté rytí (logicky neodpovídající verzi C), chybí APU, tankování za letu, anténa na VOP, několik vtaženin na trupu - křídlech,naštěstí málo stop po vyhazovácích, zjednodušená výzbroj, trup se lehce kroutí do X, všechny detaily mají kulaté hrany, silná kabina, detaily (kokpit, sedačka, šachta, nohy, kola, tryska) neodpovídají/špatně odpovídají skutečnosti a jsou hrubé - jednoduché, nerealistické spáry u všech ovládacích ploch, většinu spojů je nutno silněji přetmelit, obdelníková odrazová světla na trupu příliš vystupují nad povrch, cokoliv vystupuje nad obrys je silné-zjednodušené-neostré, slepé vstupy vzduchu...
Italka je verze A, naši mají verzi C (odlišnosti jsou hlavně v rytí, kterého na letounu naštěstí mnoho není, přítomnosti další antény na VOP. APU a tankování za letu)
Bez doplňků (jakýchkoliv) a výroby nových detailů vystupujících nad povrch to asi nepůjde
Ono to není tak hrozné, jak to v textu vypadá. Tamiyu ani Hasegawu od toho čekat nemůžeme.
Ale po přebroušení povrchu křídel a trupu, zjemnění rytí surfacerem začne model docela vypadat.
No a ty sady budou nezbytné - nevím co kdo chystá jiného, ale v CMK jsme již dokončili mastery na
INTERIOR:
(nová sedačka s pásama, vana kokpitu, zadní část pod překrytem, bočnice, štítek před palubkou, nové antény, poziční světla, vysunutá tankovací hubice všetně její šachty a krytu, reflektory, zapisovač, vaku kabina + BEREVNÉ LEPTY přístrojovky, táhel, pedálů, přezek k pásům, boční odrazová světla adetaily k sedačce).
UNDERCARRIAGE:
(nové hlavní čachty, přední šachta, příslušné kryty, kola, kovové podvozkové nohy, táhla a vzpěry k nohám, reflaktory, panty ke krytům) Lepty zde NEBUDOU
EXTERIOR SET:
(nová směrovka, klapky, křidélka, sloty, brzdící štíty včetně jejich šachet, APU, výdech od motoru, nová tryska, šechla do vstupů vzduchu) Lepty zde NEBUDOU
a dobrá zpráva nakonec, Italeri by měla udělat i dvoumístné D.
Jo ty sady jsou potřeba jako sůl, v kombinaci s Eduardem to bude velmi pěkný model, apropo Šobo, prosím tě nemůžete dělat taky sedačky bez pásů a mít pásy v leptech?? Ty nalepený a odlitý na sedačce nevypadají moc pěkně.
No já jako Šoba můžu cokoliv, ale jen u svých modelů. V CMK jsem jako v každé jiné práci součást kolektivu a musím naslouchat odezvě od zákazníků. A ta zrovna v případě moderních sedaček jednoznačně převažuje ve prospěch odlévaných pásů s přeskama z leptů. U sedaček na letadla WWII je to naopak. Proto jsou poslední sedačky na modernu u sad CMK včetně popruhů a u sad na WWII z barevných leptů.
Ale osobně mám u moderní sedačky také raději odlité pásy. Nejde totiž o "plátýnko" jako u starých letadel, ale o silné prošívané popruhy. Lept v tomto případě vypadá jak prkno. Také se mě to lépe patinuje.
A sadu leptů Eduard doporučuji - modelu dost pomůže, má i pásy. Je tedy možné naše odbrousit a dodat leptané.
Také doufám, že se na výstavách a soutěžích pořádně zagripenuje, zatím jsem viděl jen DVA
Šobo a nešlo by to udělat že by v sadě byly dvě sedačky? Jedna s pásy a jedna bez a pásy v leptech, myslím že to nemůžou být nějaké horentní náklady navíc kvůli kterým by se sady musely radikálně zdražovat. Já vím že jsi jen zaměstnanec, a já zákazník,tak to ber jako poznámka zákazníka. Na Gripena se chystám, ale nejspíš budu dělat oba najdenou C i D ať to odsejpá, tak počkám až Italery vydá i Déčko, nebo pár let až Gripománie opadne
No to jsme už také zvažovali, ale narazili jsme na nebezpečí typu :
" proč tam jsou ty sedačky dvě, když já chci jen jen jednu - to to mohlo určitě stát méně "
...a tento typ modeláře promptně vydělí cenu počtem odlitků a řekne že tak přišel zbytečně o XX Kč. Bohužel jev patrný v celém světě.
Jinak sedadlo 1/48 v sadě navíc se na MOC samozřejmě neprojeví.