Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Fokker D VII F (bmw) 1/48

Odeslat odpověď
Příspěvků: 74 • Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
  • Odpovědět s citací

Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod JendaK » 16 dub 2013, 23:56

Zdravim, je to kombinace eduard/roden modelu, vyzdibuju co se mi vic libi, puvodne jsem chtel delat "krabicku" eduarda, ale nejak se to zvrhlo. Chci ho udelat otevreny, ale tak aby z druhe strany nebyla narusena silueta, protoze se mi libi kdyz vidim detaily zevnitr, ale zaroven si chci uzit tvary stroje, ja vim je to trosku shizofreni, ale verim ze dobra vec se podari:)

jeste se porad rozhoduji mezi dvema stroji, bud ten prvni jasta 12, a nebo stroj Olivera von Beaulieu-Marconnay z jasty 19, ale protoze s tim druhym si nejsem uplne jisty hlavne typem stroje, tak zrejme udelam prvni

mel bych jeden dotaz k lozenge v interieru- na fotkach je patrne ze vzor jen prosvita a prevazuje barva platna, ale tusi nekdo jak to vypadalo kdyz se platno pretrelo?(treba modra)
a pak si nejsem jisty tim platnem za sedackou, jesti tam dat lozenge "naruby" vzorem dovnitr, nebo ven..urcite to beru spis vizualne nez ze bych se za kazdou cenu drzel predlohy ale zas uplne vymyslet si nechci..na replikach je spis ciste platno co jsem si vsiml
Přílohy
IMG_1306.jpg
vyplety nejsou jeste finalni
IMG_1305.jpg
IMG_1302.jpg
IMG_1304.jpg
IMG_1298.jpg
Fokker-DVII-Jasta19-Ltn_Oliver_von_Beaulieu-Marconnay-sn4250-1399-18-600px.r.png
Profile-FokkerDVIIGrevenJasta12.jpg
hotovo Fokker D VII F 1/48 Eda/Roden Morane-Saulnier N 1/48 Yakovlev UT-1 Mikromir 1:48
JendaK
 
Příspěvky: 98
Registrován: 02 led 2013, 13:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod HomerII » 17 dub 2013, 08:04

Ta trubková konstrukce,nádrž , jsou nádherný =D> !!
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod Sheya » 17 dub 2013, 08:09

Vypadá to opravdu pěkně! =D> =D>
Omne initium difficile est
WHO IS WHO viewtopic.php?f=78&t=36938&p=691305#p691305
H-21 viewtopic.php?uid=2807&f=300&t=93779&start=0
L-29 viewtopic.php?f=300&t=94555

HGW doplňky: http://www.battlefield.eshop-zdarma.cz/
Uživatelský avatar
Sheya
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 08 pro 2006, 14:15
Bydliště: Velké Přílepy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod zdesko » 17 dub 2013, 20:19

:-k ..koukám na ten motor.. :-k Ten stavíš podle nějakých podkladů, nebo jen tak odhaduješ..? Jde mi o tu zadní trubku, která má od vodní pumpy vést do zadní části posledního válce..(na stejné místo, kde zase voda vychází z prvního a vchází do chladiče). Taky ohnutá páka dekomprese nepůsobí moc pravděpodobně. Taky přemýšlím, zda je karburátor nasazený na pravý bok motoru jen kvůli focení.? Ve skutečnosti má být na levé straně. Konstrukce je velmi povedená..! =D> =D> Jinak plátno zevnitř vypadá na éru takhle. Co se týká vnějšího modrého nátěru, tak bych ten vnitřek doporučoval přes lozengovej obtisk fouknout modrým filtrem. Samotná barva se dovnitř neprosákla, protože potah byl natřen lakem. Ale ten modrý nádech prosvítat mohl.. Plátno za sedačkou dej klidně lícem ven.. :-D
Přílohy
Fokker D-7_det-cocpit01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod JendaK » 17 dub 2013, 21:05

snazim se drzet referenci, obcas trochu ujedu, ten motor zatim neni zadna hitparada, to uznavam, hlavne mi ted vadi ten vrsek s vetily, budu ho muset jeste upravit....mozna jsem dat tu trubku blbe, teda ted po upozorneni jsem si vsiml tech nesrovnalosti, predpokladam ze mluvime o te cerne..

ja se do toho v jeden moment trosku zamotal, ale uz zas trochu vidim svetlo na konci tunelu, kdyz uz ten zaklad udelany a sedi to celkem na sebe...tak doufam ze se mi tyhle drobnosti podari doladit

jestli dobre chapu tak ta vec(ted bila) neni myslim karbo, ale spis olejova nadrz? mozna jsem uplne mimo na replice je tedy vlevo....

kazdoadne diky za podmetne pripominky!
Přílohy
167.jpg
bmw-iiia-05.jpg
hotovo Fokker D VII F 1/48 Eda/Roden Morane-Saulnier N 1/48 Yakovlev UT-1 Mikromir 1:48
JendaK
 
Příspěvky: 98
Registrován: 02 led 2013, 13:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod JendaK » 17 dub 2013, 21:13

co se tyce vnitrni lozenge, na techto fotkach jsem asi odkoukal slabsi prosvitani vzoru, takze je to nejaka imitace ktera uplne neodpovida predloze?
Přílohy
DSCN0533a.JPG
brm3.jpg
brm3.jpg (132.5 KiB) Zobrazeno 2922 krát
hotovo Fokker D VII F 1/48 Eda/Roden Morane-Saulnier N 1/48 Yakovlev UT-1 Mikromir 1:48
JendaK
 
Příspěvky: 98
Registrován: 02 led 2013, 13:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod Sheya » 17 dub 2013, 22:11

Mně připadá to slabě prosvítající lozenge jako reálné.
Omne initium difficile est
WHO IS WHO viewtopic.php?f=78&t=36938&p=691305#p691305
H-21 viewtopic.php?uid=2807&f=300&t=93779&start=0
L-29 viewtopic.php?f=300&t=94555

HGW doplňky: http://www.battlefield.eshop-zdarma.cz/
Uživatelský avatar
Sheya
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 08 pro 2006, 14:15
Bydliště: Velké Přílepy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod zdesko » 18 dub 2013, 06:02

Tyhlety nádržky na replikách na pravé straně motoru mě taky pořád překvapujou a jak vidíš, nedošlo mi, že by to měla být nádržka. Ale jde o to, že D.VII měl hlavní nádrž rozdělenou na dvě sekce, z nichž v jedné byl olej a v druhé benzin. Tudíž pak neměl na pravém boku motoru nic. Jenže tahle parta restaurátorů dělá motorovou zkoušku v letadle, ale ještě před jeho dokončením. To pak vyrobí spoustu pomocného zařízení, které je pak k motorovce využíváno. Domnívám se teda, že tahle nádržka je součástí toho testu. Jsem teď v práci, takže nemám po ruce obrázky, ale kouknu na to ještě večer doma.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod Peter DeSnek » 18 dub 2013, 09:21

Zdesko,

myslim si, ze u D.VIIF a pouziti BMW D.III se pouzivala vetsi nadrz a olej byl zvlast.
Nemam to dokazane, ale dost by mne prekvapilo, kdyby byla nadrz dodelavana.
Podle mne to tak je ... a muze se to poznat podle poctu hrdel hlavni nadrze.
Pokud ma jenom jedno, je to jasne a jenom na benzin.
Pokud ma 2-3 pak je to nadrz delena.

Nebyl nahodou BMW motor hladovejsi ???

Edit: Koukal jsem na navod u WNW a tam to uvadi jako "Late production oil tank" !!! Takze asi je po zahade.

:arrow: :arrow: :arrow:
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod JendaK » 18 dub 2013, 09:58

podle planku mela palivova nadrz tri sekce, ale pozdejsi stroje maj jen dve hrdla, coz by celou vec vysvetlovalo

[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
hotovo Fokker D VII F 1/48 Eda/Roden Morane-Saulnier N 1/48 Yakovlev UT-1 Mikromir 1:48
JendaK
 
Příspěvky: 98
Registrován: 02 led 2013, 13:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod Peter DeSnek » 18 dub 2013, 10:11

Jasne ...

Me nenapadlo, ze dve hrdla znamenaji hlavni a reservni nadrz ...

[-o< [-o< [-o<

Takze rozlisovacim znakem pro pridavnou olejovou nadrz je jasny !!!
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod zdesko » 18 dub 2013, 10:47

Tak jsem prohlédl doma fotky a tohle řešení jsem našel JENOM na mašinách OAW. A vypadá to, že až u série "8000". Žádný "eFko" to na fotkách nemá. Tzn. že to se samotným motorem BMW nesouviselo. Anebo souviselo, ale to by se muselo zkoumat dál, protože licenční Fokkery s Baworákama (pokud se vyráběly a nebylo to jen prioritou mateřeské firmy) nenesou označení "F". Každopádně to nalévací hrdlo je pak v kapotě vidět takhle (viz náčrtek).
Přílohy
Fokker D-7_v5a.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod Peter DeSnek » 18 dub 2013, 11:05

Asi budes mit pravdu Zdesko,

Ja tuhle pridavnou olejofku nasel na D.VII s mercedesem v Oberschleissenu taky.
Ale nevim seriove cislo, asi jde dohledat.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod JendaK » 18 dub 2013, 11:06

k te replice jeste pisou

Contrary to Fokker DVII's early fuel tanks which had 3 compartments (main fuel, emergency fuel and oil), late models had only 2 compartments: main fuel and emergency, both presurized. The oil tank was moved on the right side of the engine. This change was made after finding out, among other things, that the warm oil was creating condensation in the emergency fuel tank.

tudiz to vypada ze zmeny s bmw motorem opravdu primo nesouvisi, ale je dost pravdepodobne ze kazdy pozdejsi stroj(tedy i ten s bmw motorem) mel tuto modifikaci
hotovo Fokker D VII F 1/48 Eda/Roden Morane-Saulnier N 1/48 Yakovlev UT-1 Mikromir 1:48
JendaK
 
Příspěvky: 98
Registrován: 02 led 2013, 13:04
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D VII F (bmw) 1/48

Příspěvekod Peter DeSnek » 18 dub 2013, 11:18

Diky, tohle staci a je to i logicke ...

Takze se to da zobecnit, ze ranna produkce D.VII mela 3 hrdla na nadrzi, tedy hlavni, rezervu a olej.
Pozdejsi verze D.VII maji jenom dve hrdla (tedy vetsi dolet) a olejova nadrz je po prave strane motoru (nebo taky na pozarni prepazce ???).

Duvodem zmeny jsou technicke problemy s koncenzaci (???) v rezervni nadrzi.

Ta kondenzace se mi nelibi, spis tam vzlikalo moc par a nadrz se priliz tlakovala.
Pripadne dochazelo ke zbytecnemu odparu benzinu pres zatku a znizeni doletu na reservu.

Rozhodne toto pomuze i dalsim stavitelum ... chce to hold fotky !!!
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 74 • Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY