Na produkciu Omského závodu nesedí celkom maska kanónu ale hlavne závod 174 montoval na podvozky "plné" pojazdové kolesá a "170" ako vidieť ich má "rebrované" odĺahčené..
Na každý trik a fintu ktorú som postupne objavil, som prišiel vždy len vďaka nejakému omylu.
Nie je pravda, pozri aj ten link čo som ti posielal v roku 44 sa aj v Omsku montovali liate kolesá s rebrami. Jediný kto mal kolesá iba lisované bol závod No.112.
S maskou OK, ale pri pojazdoch nesúhlasím. Ten link mi nič nepovedal, ponúka pohľad na zhruba 50 fotiek. Skús dať odkaz na konkrétny "Omsk" s liatymi kolesami..
Na každý trik a fintu ktorú som postupne objavil, som prišiel vždy len vďaka nejakému omylu.
Tu je tá omská varianta, veľa ich asi ale nebolo, lebo fotiek veľa nie je: download/file.php?id=324894&mode=view Opieram sa o podklady z knihy T-34 Mythical weapon
Inak ja sa nepriem, že 170a nebola určite z No.183, len si myslím, že toto by mohla byť tiež alternatíva. Foto nie je kvalitná, takže ťažko súdiť.
Maťo nemusíš sa ospravedlňovať, na to je toto fórum, (aspoň ho tak chápem) aby sme si prípadné pochybnosti alebo opačné názory vydiskutovali A autor tohoto vlákna nám iste odpustí, lebo ak píše že pri stavbe modelov hľadá info, tak mu toto odbočenie môže byť do budúcnosti na osoh..
Ale vráťme sa k problému. Nechcem nijako zpochybňovať autora resp. autorov tvojej prvej fotky, ale dotyční si nevybrali zrovna najšťastnejší príklad. Ide o pamätník, kde sa často kompletovali rôzne časti z rôznych tankov (príkladov je aj na Slovensku dosť). Aj tu ide o doplnenie pojazdov dvoch typov a tak to žiaľ nemožno brať za bernú mincu. O druhej fotke na ktorej je zničená "72" platí prakticky to isté, keďže na nej vidieť len dva pojazdy. Navyše ak si pozorne pozrieš spodný zvar veže, tak tam kde by u Omského závodu (skoršej produkcie) mal končiť, pokračuje tenulinký pásik až k maske a to "smrdí" Nižným Tagilom. Tak isto tretia fotka - tank číslo "158" je výrobný závod 183. Na fotkách tankov či už skoršej alebo neskoršej produkcie závodu 174 som nikdy nevidel iný ako starší typ veliteľskej vežičky t.j. s "deleným" dvojkrídlovým príklopom. Ale som rád že si ju sem dal, pretože tá fotka je jasným dôkazom toho ako sa vplyvom zlého uhla môže "schovať" tak významný detail, akým je napríklad sploštený bok veže. Tu je fotka toho istého stroja fotená pod iným uhlom a výsledok môžeš posúdiť sám:
Čo sa týka náčrtov techniky SSSR počas VVV všeobecne - neberiem ich príliš vážne, sú zdrojom častých omylov či nepresností, neraz až nezmyslov. Za relevantné beriem jedine fotky aj to len z vojny, pretože jedine tam je aspoň aká taká istota. Pri svojom tvrdení, že tanky závodu 174 mali montované podvozky len z "plnými" teda lisovanými pojazdami, som sa opieral práve o fotky ktoré som mal možnosť doposiaľ vidieť pričom som za smerodatné bral len stroje na ktorých bolo všetkých 5 pojazdov rovnakých. Príkladom môžu byť fotky závodu 174 ako skoršej produkcie - napr. známu Gončarenkovu "24":
alebo:
tak i neskoršej...
Na každý trik a fintu ktorú som postupne objavil, som prišiel vždy len vďaka nejakému omylu.
No, ťažko povedať, ale ten tank z pamätníku má väčšinu kolies liateho typu. Podľa detailov korby to vyzerá, že tank je zachovaný skoro v pôvodnom stave (až na dve pojazdové kolesá lisovaného typu). Do nedávna som bol tiež v tom, že závod No.174 produkoval iba tanky s lisovanými pojazdovými kolesami, dokým som nenarazil na tento výkres a fotografie. Aj keď kniha T-34 Mythical weapon bola dosť vysoko hodnotená, ťažko povedať, či ide o chybu alebo pravdu. Aj ozajstní odborníci na tematiku ruskej a sovietskej techniky ako Maksim Kolomijec či Michail Barjatinskij niektoré fakty neviedia stopercentne určiť. Navyše najmä pri T-34 sa objavujú stále nové fakty o verziách, takže s istotou nemožno tvrdiť nič. Sám sa hodne venujem najmä problematike verzií vyrábaných v Stalingrade a môžem povedať, že mnoho faktov napr. ohľadom typov veží, o ktorých sa tvrdilo, že to je nemožná kombinácia, sa nakoniec ukázalo, že jestvovali. Týka sa to hlavne výroby roku 41 a začitku 42. Som rád, že to berieš v pohode, ja si tiež rád podiskutujem a objasním fakty, lebo mnohé veci, ktoré sa na prvý pohľad pri T-34/85 zdajú jasné, pri bližšom pohľade na vec až tak jasné nie sú Inak pre zaujímavosť.....všimni si, že aj Trumpeter do modelu 1/16 z omského závodu, dal kolesá liateho typu: http://cs.finescale.com/fsm/modeling_su ... 74486.aspx
Možno som to správne nepochopil, ale vyrozumel som, že tank gard.por. Gončarenka (1-24) by mal byť výrobok závodu 174 Omsk.
Ak som tomu rozumel správne, tak by som si dovolil uviesť túto informáciu na správnu mieru. Gončarenkov tank bol, rovnako ako tanky 1-23 gard.por.Burakova a 1-25 gard.por.Kotova výrobkom závodu 183 imeni "Kominterna" Nižný Tagil. Výrobkami závodu 174 Omsk boli napr. tanky 1-15 a 1-20 tej istej jednotky, t.j. 63.gardovej tankovej brigády.
Pre Filipa Hronca : Uznávam že niekto si postaví "model" tak ako samu páči. Ale potom to nie je model lež FIKCIA a takéto výtvory nepatria medzi modely. Model má svoju presnú definíciu, ktorej sa takéto výtvory vzďaľujú na hony.
lix : Vyhovárať sa na nepresnosti výrobcov modelov (rozumej stavebníc) je arogancia. Veď dnes je všade plno literatúry, zúri internetové vyhľadávanie a výrobcovia doplnkov (v tomto prípade dekálov) sa môžu potrhať aby modelárom dodali dekály zodpovedajúce historickým faktom. Hlavne že napcháte aj 50 € za zbytočné plechy, resinové doplnky a pod. K tomu návodu modelu 6319 : Je pravda že sú prehodené riadky, ale sú tam aj iné výmysly. Konkrétne k tomuto tanku patrí popiska nad prvým tankom (s číslom 36).
Naposledy upravil KANTA1955 dne 30 bře 2013, 14:12, celkově upraveno 1
Stačí, keď už použiješ len odlišný odtieň prachu ako je na ČB foto z ktorej sa to nedá zistiť a už je to fikcia. Model je snaha o čo najvernejšie zobrazenie reality, nie 100% realita.
Maťo, prosím Ťa, nezaťahuj to do takých extrémov. Toto si hádam nemusíme vysvetľovať. Myslím že každý z nás má cit pre posúdenie čo je o jeden či dva stupne zmenený odtieň prachu a čo je zásadná neznalosť kamuflážnych zásad a schém, ako aj taktického označovania, teda zásadná neznalosť zvolenej predlohy. Lebo ja hovorím o tom.
výborne - paci sa mi patina čo tam maš aj celkový výzor fajn konečne niečo nie čiste jak detska rit tu hore pánov ja nejak nechápem ale musím sa spýtat ked je to fikcia uz to nie je model? Ma modelovanie skutocne striktne nepohnutelne pravidlo konstrukcie len realne existujucich kusov? ja som to tam nikdy nebral ani nie tak preto ze sa mi nieco lubi nelubi ale aj pri vsetkej snahe presn kopiu nikdy nebudem schopny postavit - cize kazdy model pokladam za fikciu kedze je to len kus plastu
KANTA: Jasné, ja som to uviedol len ako príklad, i keď pritiahnutý za vlasy. Ja plne chápem o čom hovoríš, ale vieš dobre, že hoci sa všetci snažíme o realitu, niekomu sa to podarí viac, inému menej. Samozrejme hrá v tom úlohu veľa faktorov, hlavne podklady, ale aj keď ich máš nezaručí to, že model bude skutočne realistický a pohľadný.
Miroslav: Bavíme sa o držaní sa podkladov pri označovaní techniky, toť vsio. Samozrejme v medziach reálnej predlohy. Jasné, že aj vesmírna loď Enterprise zo Star Treku je model, ale založený na fiktívnej predlohe....tu je reč o reálnej predlohe. Inu...keď tak narážaš na čistotu ako u detskej rite....kde je napísané, že technika musí byť vždy zakydaná? Je to vec vkusu.
jasne tomu všetkému rozumiem len nesúhlasim s tym rozdelenim fikcia model a teda ak je to fikcia nepatri to medzi modely - pruser je ked si clovek skutocne vyberie realne existujuci kus s oznacenim podla foto a nie je schopny to urobit ked to este aj tak prezentuje - no nepovedal by som ze tym padom ten kus nepatri medzi modely. co sa tyka zadrbania - verim tomu ze taka T34 zostala cista par dni po vypusteni z haly pozri si miga a jeho modely - pre mna velka inspiracia