Zdravím na stavbu jsem zvědav mám ho taky doma, ale zatim jsem nesebral odvahu. Docela by mě zajímalo co se dá zjistit z Fokker Fighter D.I - D.IV. To oloupání přesně jak popsal Vlasta mě taky zaujalo. Zajímavej je i ten rozpitej kříž, to by podle mě taky ukazovalo na ne příliš kvalitní barvu. Ty kolečka s tyčkama podle mě sloužily jako stupačky.
Tak tuto publikaci taky sháním. Mám zalusk až dopolácám co mám udělat si řadu Fokkerů DI až DIII. Ale v 1/72. Vydím to na resinové HR Modely. To bude vřažda napsala.
Kolečka s tyčkami stupačky? Je to dost pod křídlem není tam moc prostoru pro pilota. Ale je to docela možné
Stupačky? Nevím, nevím, také se mi to nezdá...Spíš to vypadá na nějaké krytky a domnívám se, že u některých strojů ty kličky ani nebyly. K čemu ale byly, hmmm, to nevím...
Jo stupačky jsou blbost, prvni co mě napadlo. Krytky to taky nejsou, protože na první fotce je celkem patrný, že jsou přelepeny plátnem. Na druhý fotce je podle mě ten správnej učel. Jsou za ne přichycena složená křídla. To by vysvětlovalo, proc jsou symetricky na obou stranách.
No jo jsme ale slepí. A hnedle je i odpověď na to na co jsou ty tyčky i na spodním křídle. No proto že se spodní křídlo přichytilo k trupu a na spodní křídlo se nasadilo křídlo horní pak to cele dali za auto a hurá na frontu Poslední fotka je naprosto jasný důkaz. Fokkerovi to myslelo
než jsem to dopsal, tak mě předběhl Vlastimil..takže ještě k těm kladkám.: . Kladky na kozlíku jsou samozřejmě pro protilanko kroucení křídel. Jsou dvě za sebou. S tím je v rozporu kreslený návod, který ukazuje jen jedno lanko vedoucí přes tento kladkostroj. Ve skutečnosti vedly tudy dvě lenka v zákrytu za sebou. Je to logické, protože každé vedlo od jiné zadní vzpěry a tudíž při kroucení křídla každé to lanko vykonalo jinak dlouhou cestu a také ji projelo jinak rychle..(rozdíly jsou sice skoro neznatelné, ale byly..)
S končící dovolenou jsem popojel i se stavbou Fokkera... Poprvé jsem vyzkoušel solnou metodu na odřeniny, domnívám se, že mi tento postup zcela vyhovoval. Trochu mě naštvalo, že mi při focení "zmizeli" hádci po leštění. Ty jsem dělal tak, že jsem "kovové" části nastříkal šedou a pak hliníkovou leštící Agamou... Hádky jsem pak "proleštil" štětcem až na šedou... Asi jsem měl použít tmavší odstín šedé. Model teď čeká na "dozrání" olejovek, lesklý lak a obtisky...
KiRe to nejsou hádci "po leštění" ale hádci "načmáraní" bílou barvou, které měly právě tlumit nežádoucí odlesky hliníkového plechu. I Fokker tento plech u předváděcích strojů leštil "kroužkováním". Což je sice efektní a čučavé při prodeji, nebo parádemarši, ale do bojových podmínek je to krajně nevhodné. Proto se to začárávalo těma hádkama. Můžeš je tedy přiměřeně zase obnovit..
Fokker dostal obtisky a motor. Barvy a obtisky jsem sjednotil filtry. Motor jsem doplnil podle návodu pro Fokkera E.III late od Wingnut Wings, ale stále to není ono... Pro ty, co budou tento model někdy stavět bych doporučil zakoupení motoru od jiného výrobce - za ty nervy to nestojí.
Nějaký malý postup ve stavbě... jsem teď více v práci než doma a večer jsem rád, když zalezu do pelechu a na modelařinu už tolik času a ani chuti nezbývá...