Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Odeslat odpověď
Příspěvků: 110 • Stránka 2 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 8
  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod zdesko » 23 úno 2013, 01:12

..no, pokud rozumím slovu generátor dobře, tak by to mohlo být dynamo.. :-k Ale nic takového D.VII neměl...k ničemu to nepotřeboval. Generátory (dynama) se k motorům napojovaly převážně u strojů vojenské kategorie "C" Tam vyráběly proud pro vysílačky. U nočních letounů pak vyráběly proud i pro světla. Ne, přistávací, ale tzv. pátračky, kterými osvítili prudkým světlem to, co chtěli vidět, nebo zničit pod sebou. Pokud dynama poháněl motor, tak to se hodně často pověsilo pod předek a za vrtulí byla ještě namontovaná rozeta. Od ní bylo dynamo pak poháněné řetězem. Jindy byla dynama na křídlech a poháněla je jejich vlastní vrtule. Přesto ale existovaly jakési převodovky namontované v zadní části Mercedesů, které pravděpodobně byly určené i k pohonu těchto dynam. Jednu takovou převodovku má namontovanou Mercedes v muzeu v Polsku. Je vydáván za Mercedes D.IIIaü. Já to ale nemůžu najít.. :( Ale Hellboy by měl mít o linku aktuálnější informace. Tyto převodovky ale byly asi montované na větší éra, nebo vzducholodě.. :-k
Kapotážní plechy byly zevnitř natírané základovkou..u OAW bych předpokládal, že to bude ta šedozelená, jako na Albatrosech. A v podstatě by mohla i korespondovat s barvou kovové konstrukce trupu (a vzpěr). A tady další obrázky motoru. Je tam vidět i vodní instalace. Další obrázky instalace motoru třeba tady..: http://www.oldhangar.com/?cat=17 anebo tady..: http://weaponsandwarfare.com/?p=4895
Přílohy
Fokker D-7_det-engine01.jpg
Fokker D-7_det-engine03.jpg
Fokker D-7_det-engine04.jpg
Fokker D-7_det-engine04a(Mercedes D-IIIa).jpg
Naposledy upravil zdesko dne 23 úno 2013, 01:22, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod zdesko » 23 úno 2013, 01:15

Vývody a přívody na chladiči..
Přílohy
Fokker D-7_det-fuse01.jpg
Fokker D-7_det-fuse01a.jpg
Fokker D-7_det-fuse01a-model.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod zdesko » 23 úno 2013, 02:27

..tak jsem přecijenom našel tu "převodovku" pro pohon přídavných zařízení. Například dynama, ale mám náznak i toho, že na tuto převodovku bylo napojené turbodmychadlo, konkrétně na motoru Mercedes D.IV. Ale stoprocentně to tvrdit nelze..
Přílohy
mercdiii_wpump1.jpg
mercdiii_entire1.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Hellboy » 23 úno 2013, 09:02

zdesko píše: Ale Hellboy by měl mít o linku aktuálnější informace.

Myslíš tenhle odkaz? http://www.wwi-models.org/Photos/Engine ... /MercDIII/
Jinak sice nám tu skoro zmizel Turboduck, ale teď to vypadé že je tu nový Turbo-Schnecke. :grin: Ne, parádně Ti to jde a moc se mi to líbi =D> .
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Sheya » 23 úno 2013, 09:14

Zlatý Zdeněk! To je prostě encyklopedie na nohách! :grin: =D> =D> =D> [-o< [-o< [-o<
Omne initium difficile est
WHO IS WHO viewtopic.php?f=78&t=36938&p=691305#p691305
H-21 viewtopic.php?uid=2807&f=300&t=93779&start=0
L-29 viewtopic.php?f=300&t=94555

HGW doplňky: http://www.battlefield.eshop-zdarma.cz/
Uživatelský avatar
Sheya
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 08 pro 2006, 14:15
Bydliště: Velké Přílepy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod zdesko » 23 úno 2013, 09:27

Hellboy píše:
zdesko píše: Ale Hellboy by měl mít o linku aktuálnější informace.

Myslíš tenhle odkaz? http://www.wwi-models.org/Photos/Engine ... /MercDIII/
Jinak sice nám tu skoro zmizel Turboduck, ale teď to vypadé že je tu nový Turbo-Schnecke. :grin: Ne, parádně Ti to jde a moc se mi to líbi =D> .


..to je přesně ono. Nakonec jsem to ještě večer našel, ale vytáhl jsem z toho jen ty dva obrázky na kterých je ta převodovka vidět.. :arrow:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Peter DeSnek » 23 úno 2013, 10:04

Mno Zdesko, mám v tom větší guláš než před tím. Takže znova a pomalu.

Podle podkladů od WNW se na D.VII ve většině případů užíval Mercedes D.IIIaö s výkonem 200 koní - je to tak ???
Fotek a linků právě na tenhle 200 koňový motor není mnoho. Nejvíce fotek mám přímo v návodu.

Převodovka byla na motorech pro generátor - dynamo, to beru ... Bylo tohle i na obyčejných Fokkerech ???
Dělám "Sieben Schwalbe", dá se tam ten generátor - dynamo předpokládat ??? Osobně si myslím, že nikoliv.

Na fotkách, které jsi sem dal, je pravé straně motorového prostoru na požární přepážce podivná zelená obdélníková krabička ... Co to je ???

Díky předem za odpovědi.

[-o< [-o< [-o<
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Hellboy » 23 úno 2013, 11:52

Myslím si že toto je výstup hřídele na pohon přídavných zařízení (ať se jednalo o turbo nebo třeba pohon generátoru). A v případě že nebyl potřeba tak se výstup nechal tak jak byl. Pokud vím tak byly dvě varianty buď otevřená jen s hřídelí a nebo s jakousi převodovkou. A na čem to jak bylo?? Myslím si že to asi nikdo zcela stoprocentně nedá dohromady, motory se nevyvíjely zcela skokově ale na různých verzích se zkoušely a znova opouštěly různé varianty. A krabička?? To tedy nemám ponětí ale mám pocit že ne té fotografii co přikládám není :x .
Přílohy
merc.jpg
merc fokk.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod zdesko » 23 úno 2013, 12:55

Peter DeSnek píše:Mno Zdesko, mám v tom větší guláš než před tím. Takže znova a pomalu.

Podle podkladů od WNW se na D.VII ve většině případů užíval Mercedes D.IIIaö s výkonem 200 koní - je to tak ???
Fotek a linků právě na tenhle 200 koňový motor není mnoho. Nejvíce fotek mám přímo v návodu.


Petře pokud vím, Fokkery poháněl motor s označením D.IIIa a měl výkon 180k. Z něho vyšla další sériová varianta s označením D.IIIaü. Jaký měl tento motor výkon bych nedokázal stoprocentně tvrdit, protože se údaje rozchází. Uvádí se od 185-200k. Z venku se od D.IIIa skoro nelišil. Změny proběhly uvnitř. Měl například hliníkové písty, ohřev nasávaného vzduchu a pravděpodobně byl upravený i karburátor. Žádný Fokker však neměl na motoru nic navíc, tedy ani nic, co by se dalo nazvat "generátorem". (To bych spíš akceptoval u Fokkera C.I, ale ten se vyráběl až po válce). Ta krabička na přepážce je olejová nádržka a je pravděpodobně součástí jen toho muzeálního kousku. Vysvětluju si to tak, že združená originální nádrž je pravděpodobně funkční jen částečně a tak je olej braný z této nedobové. Víš, že muzea občas vytáhnou při nějakém aeroshow částečně funkční exponát a probudí ho k životu. Na to by měla ta trocha oleje v této bandasce stačit... :-k Jinak motorově nejvýkonnější byly v německu Fokkery D.VIIF, ale ty byly poháněné motorama BMW IIIa s udávaným výkonem 185k. Oproti Mercedesům D.IIIaü měly speciální výškový karburátor a tudíž neztrácely ve velkých výškách výkon. Při té příležitosti jsem našel obrázek tohoto "bavoráka" čistě náhodou taky s dynamem..! Jinak tento motor se po válce vyráběl i ve Waltrovce jako Walter W-IIIa. No a úplně nejvýkonnější válečné D.VII byly asi "uherské" MÁGy, protože ty byly přemotorované na Austro-Daimlery s výkonem 200k, ale ještě před tím do trupů dodaných z německa namontovali 225 koňové A-D (viz též náš D.VII). Po válce se samozřejmě (hlavně v americe) dé-sedmy dočkaly ještě výkonějších motorů. Suma-sumárum..německý válečný Fokker D.VII s dvouset koňovým motorem neznám.. :-k
Přílohy
BMW-3a (BMW IIIa)_02.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Peter DeSnek » 23 úno 2013, 20:33

Tak z toho mám ještě větší hokej.

Zdesko, proč teda WNW uvádí Mercedes D.IIIaö motor u většiny strojů ???
Stejně tak jsem tuto informaci našel na Wiki (o.k. to je bez záruky).

Hlavně ... podle mne je hlavní a viditelný rozdíl mezi Mercedes D.IIIa a Mercedes D.IIIaö právě na nasávání ...
Nevím, jestli je to ohřev nebo vstřikování vody ???
Dále je tam jakýsi bazmek vepředu na vačkovce.

Zkusím sem vytáhnout fotky z návodu.
Také jsem hledal na fotkách předlohy (kupodivu na WNW stránkách je jich 6) a nejsem stavu vidět jakýkoliv detail motoru.
Jenom to, že nad motorem jsou kolejnice jako ochrana před rázovými vlnami od střelby.
Přílohy
Mercedes D.IIIaö - 1.jpg
Mercedes D.IIIaö - 2.jpg
Mercedes D.IIIaö - 3.jpg
Mercedes D.IIIaö - 4.jpg
Mercedes D.IIIaö - 5.jpg
Mercedes D.IIIaö - 6.jpg
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod zdesko » 24 úno 2013, 02:45

Petře budu se muset taky na ty fotky i wignutů podívat. Ale věř mi, že tenhle motor, pokud je to opravdu typ D.IIIaö, tak prostě do Fokkera D.VII nepatří. Sám vidíš, že má tutéž převodovku o které už jsem se zmiňoval a zároveň je na něm i lože na dynamo. A to nemá v dé-sedmičkách co pohánět. Zapalování je řešené pomocí magnet, jako u každého jiného letadla. Ty bazmeky vepředu vypadají jako kompresory pro tlakování nádrží. Jejich řešení napovídá o pokus těsného kapotování tohoto motoru. Na polském exponátu tohoto motoru je namontovaná dlouhá vodní trubka na vodu, vedoucí vzhůru. To napovídá, že pochází z letounu s chladičem v křídle. Docela bych rád věděl, kde se vzala informace o tom, že Mercedes D.IIIaö je většinový motor pro Fokkery D.VII...? :-k Trochu rouhačsky si dovolím tvrdit, že je to nesmysl. Do Fokkerů D.VII patří jen Mercedes D.III (160k) pro nejstarší verze dé-sedmiček a pro novější verze pak Mercedes D.IIIa (180k) a je také známo, že některé stroje dostaly Mercedes D.IIIaü (185k) a některé je dostaly později jako náhradu za D.IIIa.. Musím jen znovu zopakovat, že Mercedes D.IIIaö v dé-sedmách nemají co dělat.. :arrow:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Peter DeSnek » 24 úno 2013, 08:49

Zdesko,

Zajímavá myšlenka ... ale co tohle ??? Na WeaponsAndWarfare.Com se totiž píše:

Many sources erroneously state that the D.VII was equipped with the 160 hp Mercedes D.III engine. The Germans themselves used the generic D.III designation to describe later versions of that engine. In fact, the earliest production D.VIIs were equipped with 170-180 hp Mercedes D.IIIa. Production quickly switched to the intended standard engine, the higher-compression 134 kW (180 hp) Mercedes D.IIIaü. It appears that some early production D.VIIs delivered with the Mercedes D.IIIa were later re-engined with the D.IIIaü.


Jinak k té převodovce. Ve stavebnici WNW je možnost udělat motor bez ní. Což jsem rozhodnutý.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Sheya » 24 úno 2013, 11:12

Moc zajímavé a pěkné. Jinak tu pohádku jsem neznal a docela rád jsem si početl. =D>
Omne initium difficile est
WHO IS WHO viewtopic.php?f=78&t=36938&p=691305#p691305
H-21 viewtopic.php?uid=2807&f=300&t=93779&start=0
L-29 viewtopic.php?f=300&t=94555

HGW doplňky: http://www.battlefield.eshop-zdarma.cz/
Uživatelský avatar
Sheya
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 08 pro 2006, 14:15
Bydliště: Velké Přílepy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod zdesko » 24 úno 2013, 11:26

Peter DeSnek píše:Zdesko,

Zajímavá myšlenka ... ale co tohle ??? Na WeaponsAndWarfare.Com se totiž píše:

Many sources erroneously state that the D.VII was equipped with the 160 hp Mercedes D.III engine. The Germans themselves used the generic D.III designation to describe later versions of that engine. In fact, the earliest production D.VIIs were equipped with 170-180 hp Mercedes D.IIIa. Production quickly switched to the intended standard engine, the higher-compression 134 kW (180 hp) Mercedes D.IIIaü. It appears that some early production D.VIIs delivered with the Mercedes D.IIIa were later re-engined with the D.IIIaü.


Jinak k té převodovce. Ve stavebnici WNW je možnost udělat motor bez ní. Což jsem rozhodnutý.



..no, to by se pak muselo Petře překopat označení všech německých motorů..! Od "bavoráků" přes Benzy, konče třeba Argusama. Ve skutečnosti je to tak, že tohle označení je, dejme tomu, "obchodní". To neodpovídá značení továrnímu, které jednotlivé finesy a verze jednoho typu v tom značení rozlišovaly mnohem lépe. Kromě toho ta citace, kterou jsi zveřejnil je přece to samé co tvrdím já..!! :-D Také tvrdím, že prioritní motor pro Dé-sedmy je typ D.IIIa (cca 180k) a nahrazován byl typem D.IIIaü (cca 185k) Ty jsi ale přišel s motorem D.IIIaö..! A pokud je to motor na obrázcích a označení se k nim opravdu vztahuje, pak to není motor určený pro stihací letadla.
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Fokker D.VII (OAW) 1/32 Wingnut Wings "Sieben Schwaben"

Příspěvekod Peter DeSnek » 24 úno 2013, 12:54

zdesko píše:Ty jsi ale přišel s motorem D.IIIaö..!


Zdesko, můj překlep ...

](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Správně je D.IIIaü.
Nejsem tak blby, jak vypadam na fotkach ... v realu jsem blbejsi ... !!!
Aneb - Murphy musel byt optimista ... a optimiste by se meli strilet ... !!!
Je lepší být souzen dvanácti, než nesen šesti ...
Uživatelský avatar
Peter DeSnek
 
Příspěvky: 12119
Registrován: 22 úno 2005, 13:22
Bydliště: Germany, kousek od Muenchenu
  • WWW
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 110 • Stránka 2 z 8 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 8

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: slavkoss a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY