ty kříže jsou německé, provizorní. křídlo před Letovem je ze Škody D-1. je z té akce víc fotek.
Discus pilot píše:Po 14.marci 1939 na ostalo na našom území 5ks Letov Š-16. Môže byť toto jeden z nich ?. Na spodnej strane krídla to vyzerá ako slov. výsostný znak bez 15cm bieleho lemu (používaný od júna do 10.9.1939)
za fotku ďakujem Zdeňkovi (zdesko)
Viliam píše:Discus pilot píše:Po 14.marci 1939 na ostalo na našom území 5ks Letov Š-16. Môže byť toto jeden z nich ?. Na spodnej strane krídla to vyzerá ako slov. výsostný znak bez 15cm bieleho lemu (používaný od júna do 10.9.1939)
za fotku ďakujem Zdeňkovi (zdesko)
Povedal by som, ze zaber je z letiska Malacky z marca 1939, ked ho vydrancovali Nemci a odviezli a prelietli prec vsetko co sa dalo. Situacia musela byt vtedy na letisku velmi husta o com svedcia aj spravodajske hlasenia slovenskych dostojnikov letectva. Z letiska v Ziline preleteli nemci 9 masin S-328 a zvysne nalozili na uata a odviezli. Prva varianta vysostneho znaku SVZ mala modry tenky lem, ktory sa az zaciatkom polskej vojny zmenil na biely ale na spodnych kridlach mal zostat povodny modry. Do aprila 1940 bolo v stave SVZ skutocne evidevanych 5 kusov S-16 u cvicnej letky, detasmanu vo Vajnoroch a u letky 1 a 3. Vsetky stroje mali tazne zariadenie na tahanie vlecneho rukavu. Z tychto masin boli letuschopne iba 2 kusy.
Discus pilot píše:Viliam píše:Discus pilot píše:Po 14.marci 1939 na ostalo na našom území 5ks Letov Š-16. Môže byť toto jeden z nich ?. Na spodnej strane krídla to vyzerá ako slov. výsostný znak bez 15cm bieleho lemu (používaný od júna do 10.9.1939)
za fotku ďakujem Zdeňkovi (zdesko)
Povedal by som, ze zaber je z letiska Malacky z marca 1939, ked ho vydrancovali Nemci a odviezli a prelietli prec vsetko co sa dalo. Situacia musela byt vtedy na letisku velmi husta o com svedcia aj spravodajske hlasenia slovenskych dostojnikov letectva. Z letiska v Ziline preleteli nemci 9 masin S-328 a zvysne nalozili na uata a odviezli. Prva varianta vysostneho znaku SVZ mala modry tenky lem, ktory sa az zaciatkom polskej vojny zmenil na biely ale na spodnych kridlach mal zostat povodny modry. Do aprila 1940 bolo v stave SVZ skutocne evidevanych 5 kusov S-16 u cvicnej letky, detasmanu vo Vajnoroch a u letky 1 a 3. Vsetky stroje mali tazne zariadenie na tahanie vlecneho rukavu. Z tychto masin boli letuschopne iba 2 kusy.
a existuje aj nejaké foto ? teda okrem známeho z Biskupíc s trup.kódom A(?)-12. Aké znaky nosili tieto Letovy ? (kruhové,alebo kríže) Dik.
Discus pilot píše:[-o<![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SUPER,si mi parádne rozšíril obzor... Kým sa pustím do Š-16 SVZ,tak ešte veľa vody pretečie,a určite vyjdú najavo nejaké nové skutočnosti (ale otravovať ťa budem priebežne)
Discus pilot píše:Pochybujem síce,že vyšťúram niečo o čom by si nevedel (priebežne navštevujem Janka Petríka u neho doma,nahliadnuť dá,perfektne pokecámeale to je zatiaľ tak všetko),ale čo sa týka help,to považujem za samozrejmú vec... Napríklad viem,kde sa nachádza tento originál Zeleňákov kožák
Discus pilot píše:Od Blue Rideru mám 2 aršíky znakov SVZ (a to kríže i dvojkríže) ,od Rising decals na 109E,od HR na Ju-87D,a stavebnice Z XII,E-39 od RS,He-72 od HR,SM-84 od USK priamo obsahujúce slovenské znaky.
No a dal som si vyrobiť dekály na Fw-58K OK-TRE (Prešov) SLS,(konverzia z Fw-58 B od Special Hobby je možná a mám aj plán ako na to),mám však katastrofálny nedostatok podkladov na túto verziu (úplne mi chýba pohľad na motor spredu),a tiež dekály na MS-230 OK-HRV.
Takže už to len postaviť![]()
ináč HR má fest zaujímavý sortiment,takže ak máš nejaké otisky od nich ktoré nepoužiješ,rád ich odkúpim,eroplánov SVZ nie je nikdy dosť
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník