Ještě jednou k těm "vrstevnicím". Na těch fotkách jsou vidět daleko víc než v reále. Taky dost dělá to, že je na odlitcích Alclad (na surfu), kdybych ty rakety udělal šedé, tak by to asi také nebylo vidět. A taky záleží na osvětlení, protože včera jsem vzal vozík na schůzi klubu do hospody (pro mladší 18 let: do společenské místnosti ) a jak tam bylo slabší světlo, tak jsme ty vrstevnice neviděl nikdo, včetně mně. Tak to neberte jako nic fatálního, jen že se lze s takovým problémem setkat.
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Tak tie RS-2US s letokruhmi ma zaujali. Nič také som totiž na tých, čo som podvesil pod MiG-19PM nevidel. Zobral som preto zrkadlovku, pravý makráč 1:1, blesk a čuduj sa svete, oni sú tam. Ale len naozaj za mimoriadnych svetelných podmienok a pri silnom zväčšení.
Poznámka ke zbarvení kabin u MiG-21F. Možná to pomůže při stavbě modelů, nebo renovaci letounů. MiG-21F byl z výroby opatřen šedým nátěrem kabiny a černou přístrojovou deskou. Pro noční osvětlení kabiny byly použiti přístroje se svítícími "luminiscenčními ciferníky", které byly aktivovány lampičkami se žárovkami UFO (infračervené světlo). Válcové lampičky byly rozmístněny na bočních panelech a na řídící pace. Později, pravděpodobně při SO (střední oprava) se mohla šedá barva přetřít na tmavší šedomodrou. Zásadní změna nastává při GO (generální oprava), která nebyla provedena na všech "Efkách". Byly použity zdravotně nezávadné přístroje s "nezářícími ciferníky" a na přístrojové desce a bočních panelech lampičky s červeným filtrem. Drobné lampičky pro jednotlivé přístroje a vetší pro celkové osvětlení interiéru kabiny. Zárověn je v kabině použita tyrkysově zelená barva.
Přesně tak , ta spárka je úžasná , děkuji za fotky kolik se toho asi ještě v rodinných albech schovává ......Např. tato spárka z doby působení u 1.slp v Českých Budějovicích