Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Bf-109 v Košickom muzeu!

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 104 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Vladek Vácha » 01 lis 2012, 11:18

Pokud je tu někdo s nima v kontaktu byla by možnost přístrojové desky , chybí na ní jen pár věcí.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Nazgul13 » 15 pro 2012, 22:32

Tak som sa bol dnes tomuto Gustavovi pozrieť na zúbok. Super zážitok ošahať si tento skvost. Prvý dojem - je to riadna opacha, veľkosť ma fakt zaskočila. Potešiteľné je, že sa na ňom úspešne maká a je dosť darcov orgánov hlavne z ČR [-o< Došiel prekryt kabíny, spodný kryt motora a drobotina. Ozval sa aj majiteľ ostruhového kolečka z Maxisovj mašiny z USA :shock: . Pôvodný Maxisov stroj bol označený ako G-14AS, ale podľa pôvodného majiteľa vraku, to bol vraj mišung G-6, 10 a 14, asi ku koncu vojny brali čo bolo k máni. Interiér je zatiaľ prázdny, nie je ani prístrojová doska. Stroj sa bude reštaurovať do pôvodnej Maxisovej kamo :wink: Čo ma zaujalo, že na pôvodných krídlach sú všetky vnútorné priestory / aj podv. šachty / nastriekané 66kou. Keď všetko pôjde podľa plánov, tak do dvoch rokov by to mohlo byť v richtigu. Zopár fotočiek:
Přílohy
P1110615.JPG
P1110614.JPG
P1110612.JPG
P1110600.JPG
P1110594.JPG
Ján ORESKÝ
Uživatelský avatar
Nazgul13
 
Příspěvky: 1198
Registrován: 24 bře 2008, 16:12
Bydliště: Ďaleký východ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Nazgul13 » 15 pro 2012, 22:44

---
Přílohy
P1110617.JPG
P1110619.JPG
P1110621.JPG
P1110616.JPG
Nity je ledva vidieť aj po rokoch
Ján ORESKÝ
Uživatelský avatar
Nazgul13
 
Příspěvky: 1198
Registrován: 24 bře 2008, 16:12
Bydliště: Ďaleký východ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Petr Tomančák » 15 pro 2012, 22:50

Super !!!

Petr :wink:
Uživatelský avatar
Petr Tomančák
 
Příspěvky: 4336
Registrován: 29 črc 2004, 04:54
Bydliště: Krnov
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Martin Hatala » 16 pro 2012, 07:27

Nazgul, vdaka za dobre spravy a skvele fotky. =D>
M.
Uživatelský avatar
Martin Hatala
 
Příspěvky: 3544
Registrován: 12 črc 2008, 23:48
Bydliště: Calgary,AB Canada
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Vladek Vácha » 16 pro 2012, 09:27

možnost přístrojovky košice měli ale to by museli komunikovat
Přílohy
foto.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Tulda » 16 pro 2012, 20:30

Zkoušel jsi psát na ten e-mail? Měl by být přímo na ředitele muzea pana Ing. Hájka. Psal jsem si s ním ohledně fotek a poměrně rychle reagoval.
Postaveno: Pěchotní srub 1:35
Uživatelský avatar
Tulda
 
Příspěvky: 188
Registrován: 10 čer 2008, 20:24
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Vladek Vácha » 16 pro 2012, 20:40

to víš že jo kamaráde :)
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod messer » 20 pro 2012, 13:04

To Nazgul.
Díky za skvělé fotky. =D>
Nechci rýpat-nicméně, znovu opakuji, tvrzení původního majitele vraku, ohledně autencititě stroje v Košicích, jakož i tvrzení o mišungu G-6, G-14 a G-10 se mi zdá nepravdivé resp. účelové.
Podle fotek vraku Maxisovy mašiny se totiž jedná o klasickou G-14/AS z Mtt.
Když se podíváme na poměrně dobře zdokumentovanou havárii Maxisova stroje, tak zjistíme:
foto: křídla s malými boulemi-Košice: křídlo s velkými boulemi
foto: kylovka a směrovka dřevěná-Košice: kovová
foto: stabilizátor a výškovka dřevěná-Košice :kovová

trup-resp.přepážka 2-9- vypadá poměrně nově, nesou znaky Mtt i Erly a nedivil bys se, kdyby byl z Buchonu nebo spíše nově vyrobený, to se dá snadno ověřit.
K ostatním věcem se dá těžko vyjádřit, pokud si to člověk neprohlídne na místě, ale už te´d mi to přijde jako poněkud zarážející.

Navíc p.Steiner. původní majitel? stroje v muzeu ve Wiener Neustadt(rovněž v kamu Maxisova stroje) tvrdil, že rovněž použil jako základ stroje původní vrak.

Tak jak to tedy ve skutečnosti je?

Muzeu v Košicích přeju a´t se se tato nádherná mašina dá vbrzku dokupy, ale výběr kamu na základě toho, že pár dílů je Maxisovy mašiny, mi přijde prostě řečeno zavádějíci.
messer
 
Příspěvky: 269
Registrován: 17 led 2007, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Miško » 20 pro 2012, 17:08

Když se podíváme na poměrně dobře zdokumentovanou havárii Maxisova stroje, tak zjistíme: že ho postupně rozebírali krumpáčem a proto není divu že je většina dílů zkrátka nahrazená. Zvlášť jestli to mělo lítat. Běžné. Pravdu ví ti co na tom pracovali.

Jakou bys doporučil kamo abys nezaváděl?
Miško
 
Příspěvky: 3443
Registrován: 27 črc 2006, 12:42
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Nazgul13 » 20 pro 2012, 19:49

Kostra trupu je pôvodná na 80%, krycie plechy sú komplet nové. Konečná kamo zaujíma aj mňa, pretože som na tom osobne zainteresovaný. Maxis podľa mňa nie je až taký zlý výber a s kamo G-10tok je dosť problém.
Přílohy
P1110603.JPG
P1110601.JPG
P1110623.JPG
závesy prist. klapiek
Ján ORESKÝ
Uživatelský avatar
Nazgul13
 
Příspěvky: 1198
Registrován: 24 bře 2008, 16:12
Bydliště: Ďaleký východ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Vladek Vácha » 20 pro 2012, 20:17

Nazgul13 píše:Kostra trupu je pôvodná na 80%, krycie plechy sú komplet nové. Konečná kamo zaujíma aj mňa, pretože som na tom osobne zainteresovaný. Maxis podľa mňa nie je až taký zlý výber a s kamo G-10tok je dosť problém.
Jaká kostra trupu? v trupu není žádná kostra, jen podélníky a zbytek jsou výlisky, které jsou součástí potahu z jednoho kusu. Tj. potah a nakonci tvoří žebro a mezi takto dva kusy je vložen kus potahu, který má ostrý kraj ..to celé vyztužené podélníky a vytvořené dvě plovičky trupu, které jsou s nýtovýna k sobě. Vím jen o jednom výrobci v německu , který lisuje tyto díly, asi to bude ten samej....??
Přílohy
hinterrumpf_neu.jpg
ersatzteile.jpg
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Vladek Vácha
 
Příspěvky: 797
Registrován: 26 lis 2006, 16:04
Bydliště: Mistrovice
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod Tulda » 21 pro 2012, 07:47

Psal mi kamarád z Německa, že se podle fotek domnívá, že křídla pocházejí z poválečné výroby v Avii. Je to ale jeho odhad podle fotek.
Postaveno: Pěchotní srub 1:35
Uživatelský avatar
Tulda
 
Příspěvky: 188
Registrován: 10 čer 2008, 20:24
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod messer » 21 pro 2012, 09:14

Kamu by měla odpovídat své historiclé předloze především po technické stránce věci-koneckonců jedná se o exponát technického muzea :grin: . Existují tedy dvě cesty jak vybrat kamu.
1.Stanovit přesně verzi letadla na základě co nejjednodušejší dostavby -v tomto případě G-14/AS z Mtt, velké boule na křídlech(pak by ovšem bylo třeby sehnat větší pneu-což až by nebyl tak velký problem), dlouhá ostruha a kovové ocasní plochy. Na základě toho vybrat kamu, což by asi byl trochu problém

2. Vybrat kamu a podle toho přizpůsobit technickou stránku věci.

Co se týká G-10, nevidím problem ve výběru kamuflaže, mašina by se ale musela upravit na standard G-10,a to by byl především motor DB605D(až na vyjímky) a ne AS, kterým "košická" mašina disponuje.

Osobně nemám nic proti kamu Maxisova stroje, je opravdu dobře zdokumentovaná po strance kamufláže, jenom se mi zdá tvrzení o tom, že 80% draku stoje je původní mašina jako bohapustý klam. Kdyby se vyměnily panely s velkými boulemi na horní straně křídla za malé, pak by výběr kamu byl omnoho bohatější. Ocasní plochy byly u těchto mašin sice většinou dřevěné,ale to by se přinejhorším dalo nějak "zakamuflovat".
To Nazgul, máš nafocený i přední čast spodního motorového krytu?
messer
 
Příspěvky: 269
Registrován: 17 led 2007, 12:08
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Bf-109 v Košickom muzeu!

Příspěvekod StandaK » 21 pro 2012, 10:05

To Tulda: Poválečná "výroba" S 99, resp. S/CS 199 v Avii nebyla žádná nová produkce. Jednalo se de facto o repasy. Probíhalo to v podstatě tak, že se z Ruska přivezlo velké množství kořistních Bf 109 různých verzí, ty se rozebraly, roztřídily a z toho, co bylo použitelné, se montovaly ať již S 99, tak později i S/CS 199. Nově vyrobených částí bylo na těchto letounech naprosté minimum. Takže i když by nakrásně byla křídla z S 199, stejně by se jednalo o původní válečnou výrobu. Nejvýše s nepodstatnými poválečnými technologickými zásahy, které si vyžádal provoz a modernizace S 199.
StandaK
 
Příspěvky: 228
Registrován: 07 bře 2012, 13:05
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 104 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY