Pekná práca.. Prefocovať ten model nanovo nemusíš. Ak sa ti v budúcnosti opäť podaria také "modráky", stačí nežiadúci odtieň stiahnuť v hocijakom voľne dostupnom jednoduchom "upravovači" (netreba na to nijaký drahý fotošop) a tie zábery hneď dostanú iný nádych. Pre ilustráciu ti dávam jednu tvoju fotku plus jej podobu po 30 sekundách hrania sa v Picasse..
Na každý trik a fintu ktorú som postupne objavil, som prišiel vždy len vďaka nejakému omylu.
Přátelé, snad před 10 lety, tedy asi v době, kdy byl napsán předchozí příspěvek jsem si koupil Eduardí limitku MiG-29UB 1/48. Byl to můj první kit a tak jsem neodhadl na co jako začátečník stačím. Při opracovávání rezinových doplňků, když jsem u dvou ulomil jemné přečnívající detaily, jsem pochopil, že musím začít něčím mnohem jednodušším. Potom mi trvalo tak čtyři roky než jsem dokončil první model, se kterým jsem mohl být jakžtakž spokojen. Po zvládnutí základních dovedností to již šlo rychleji. Dodnes jsem postavil přes dvacet modelů a snad se již něco naučil, abych tu "devětadvacítku" zvládl. Dokonce se mi ještě po těch 10 letech podařilo získat náhrady za ty zničené rezinové dílečky a navíc několik pěkných doplňků. Rozhodl jsem se udělat otevřenou kabinu, i když původní stavebnice ani Eduard s touhle alternativou nepočítali. Má to několik úskalí. Jednak to otevření nebude přesně odpovídat realitě. V zadní části originálního překrytu jsou po stranách dvě uši z plechu, které se při otevření přesouvají přes navazující trup. Tohle se při síle plastového překrytu udělat nedá, takže ten střed otáčení bude o trochu jinde než je na originálu. Budiž. Nakonec tady ve fóru jsou snímky zdařilého modelu ve slovenské kamufláži od Petera Neumana, taky s otevřenou kabinou se stejnou chybkou proti originálu. To se dá tolerovat! Ta zvýšená atraktivnost modelu rozhodně převažuje nad zápory dané nepřesnosti. Nakonec každý model je jen fabulace. Druhá věc je, že při zavřené kabině není prostor za zadní sedačkou příliš viditelný, takže původní výrobce se tím, co se tam nachází ani nezabýval. Eduard sice udělal z leptu zadní přepážku překrytu a něco naznačil, ale nedotáhl to, takže to také nic neřeší. Našel jsem dva snímky, které toho ukazují více. Hydraulický válec, otevírající překryt, je přes čepy spojen se zadní přepážkou překrytu. Píst patrně musí být otočně ukotven za zadní sedačkou, to už vidět není. Proto se přátelé na Vás obracím, nemáte někdo nějaké fotky, které by zdokumentovaly pasáž za zadní sedačkou u MIG-29UB, vlastně mechanismus pro otevírání překrytu? Fotky, které jsem našel jsou pořízeny ze země a zachycují horní část, tj. uchycení válce k zadní přepážce překrytu, ale zcela mi chybí pohled dolů na prostor za zadní sedačkou, kde musí být uchycen píst od hydrauliky, který má dost velký průměr a musí se v nějakém úchytu alespoň trochu naklápět. Nechci si úplně vymýšlet. Tu zadní přepážku v plastickém provedení včetně válce a pístu chci vytisknout na 3D tiskárně. Pomůžete mi ??? Díky, Luboš
Velký dík za fotky, teď je to jasnější, schovává se toho tam poměrně dost. Na tom modelu to hodně zjednodušili. Měl jsem připraveny podklady pro tisk té zadní přepážky včetně pístu a válce, tak to ještě musím upravit, aby to bylo alespoň trochu podobný skutečnosti. Ten Eduardí lept té zadní přepažky je tvarově docela věrný, chybí tam válec s pístem, nějaký ten čep atp. Ovšem měli ještě udělat brazinový doplněk, aby se upravila trupová část za sedačkami. Takhle to k sobě nepasuje a pokud by ho tam člověk dal a chtěl dělat zavřenou kabinu, tak to nebude vůbec sedět. Nějak to nedotáhli. Ale nemá smysl si stěžovat na něco, co vzniklo před 10 lety. Úhel otevření překrytu kabiny jsem na výkrese změřil na 34 st. Ještě jednou díky!