Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby ‹ Bloody April 2012
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2
  • Odpovědět s citací

Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 08 dub 2012, 15:12

Založím si chlívek. V kamufláži zatím pořád není docela jasno. Mám v úmyslu dělat Nieuport č.N2263 vybavený třemi kulomety. Netuším však jestli létal v dubnu 1917. Letadlo prý bylo vybaveno motorem Clerget...ty dávali do Triplanů už v dubnu 1917 a podle jediné fotky jsou stromy v pozadí Nieuportu již zarostlé listím. Takže je docela možné že můj kousek bude již z doby po dubnu 1917.

Prozatím jsem ztenčil stěny interiéru. Stále váhám...řezat či neřezat...otevřít krykty na boku trupu či neotevřít..
Přílohy
21_9.jpg
Podle fotky měl skutečný Nieuport podstatně menší znak trumpety na boku trupu
029.jpg
027.jpg
026.jpg
032.jpg
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 10 dub 2012, 06:35

Krytky jsem vyřízl #-o . Pak mi došlo jak obrovské jsou a co všechno bude vidět. Prozatím dávám dokupy interiér. Mám dotaz pro znalce. Nevíte co je na obrázku označeno šipkou? Měl jsem za to že jde o sání do motoru, ale trubky sání vychází na každé straně trupu v jiných místech a tyto kulaté otvory či krytky jsou na obou stranách stejně...
Přílohy
n17mmrev6.jpg
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Timi » 10 dub 2012, 11:21

Vlasto máš pravdu sání je ta druhá trubka. Znalec sice nejsem, ale tu druhou bych tipnul na konstrukční část ke zpevnění předku trupu a k připevnění nádrže. To vyříznutí krytek je dobrej nápad, bude tam pěkně vidět a nenaruší to siluetu letadla.
Přílohy
0n17.jpg
n17wip1.jpg
0n17_cu.jpg
Jakub Houška
Uživatelský avatar
Timi
 
Příspěvky: 582
Registrován: 14 led 2008, 22:43
Bydliště: Tábor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 10 dub 2012, 16:34

Trošku zklámání oproti Rodenu...kryt motoru postrádá charakteristické štěrbiny. Musí se vrtat :evil:

Pro představu vyříznuté krytky v trupu. Hlavně díra z pravé strany. Díra jak do ... :lol:

Děkuji za obrázky. Pomalu se pustím do interiéru. Mám co dělat...
Přílohy
009.jpg
010.jpg
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Ondrous » 10 dub 2012, 19:24

Vlastimil Lukáš píše:Trošku zklámání oproti Rodenu...kryt motoru postrádá charakteristické štěrbiny. Musí se vrtat :evil:

Pro představu vyříznuté krytky v trupu. Hlavně díra z pravé strany. Díra jak do ... :lol:

Děkuji za obrázky. Pomalu se pustím do interiéru. Mám co dělat...

Noo, tak to je poradna dira...

Cimz jsem si mimodek uvedomil, ze na svem Nieuportu mam krytky blbe, udelal jsem je na obou bocich stejne velke. #-o
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod DanV » 10 dub 2012, 19:33

O interiérech mi nemluv, už mám toho v Tripu plné zuby :x Ovšem zdá se, že se máme na co těšit, odkrytované to máš hezky, tak jsem zvědav na další kroky :)
Hotovo 2015: Spitfire PR XIX, Airfix 1/72
Rozděláno 2015: Avia BH21, Fairey Swordfish
Uživatelský avatar
DanV
 
Příspěvky: 2501
Registrován: 27 říj 2006, 20:31
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 23 dub 2012, 20:51

Otázka, z čeho se dělaly nádrže na palivo ? Doteď jsem byl zvyklý natřít nádrž šedou nebo hliníkovou, ale myslím, že by to měla být asi spíš mosaz co ? :-k Natírali je frantíci barvou nebo jen lakem...Miller má nadrž poloprůsvitnou. Poraďte ...

Když už jsme u nádob na životadárné tekutiny pro stíhačky. Barva zásobníků...? šedá? Hliník ?

Restaurátoři a novostavbaři to při stavbě repliky flákli na šedo. Jak to ale bylo tehdy ?
Přílohy
Dsc00534.jpg
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod zdesko » 23 dub 2012, 23:55

[quote="Vlastimil Lukáš"]Založím si chlívek. V kamufláži zatím pořád není docela jasno. Mám v úmyslu dělat Nieuport č.N2263 vybavený třemi kulomety. Netuším však jestli létal v dubnu 1917. Letadlo prý bylo vybaveno motorem Clerget...ty dávali do Triplanů už v dubnu 1917....

Bohužel nemám tuhle fotku nikde po ruce..(pokud jí vůbec mám.. :-k )..ALE..! Jestli má tenhle stroj opravdu klobouk před vrtulí, tak Clerget NEmá natututy..! Kromě toho Nieuporty s Clergetama nesly označení Nie-XVII bis a měly zakulacený trupy. A kromě toho Clerget byl rozměrově poněkud odlišný oproti Le Rhone a tomu odpovídala i kapota. Byla kratší a měla větší průměr. Domněnka o Clergetu pravděpodobně vznikla díky tomu přetížení výzbrojí, kdy ten, kdo to pustil do světa asi domníval, že by to Le Rhone neutáhl. Ale ono to bude asi trochu jinak. Takto napěchovanej stroj byl spíš určený ke konkrétnímu úkolu a výzbroj byla namontovaná spíš nárazově. Protože existujou fotky strojů z N68 dost často vyzbrojené protibalónovou výzbrojí, tak šlo zřejmě o ten samý případ. Další možnost jsou vzducholodě a v neposlední řadě i svaz bombardérů. Ono se toho o taktice bojů proti Gothám moc neví, ale ze střípků, které lze v literatuře pozbírat, proti nim vzlétaly často přezbrojené stroje, které se je snažily dostat z oblohy pořádnou sprchou olova. Jednu Gothu takto sestřelil například i Handley Page O/100 ověšený 11-ti Lewisama..!! Co, se týká barev interiérů. Nádrže byly opravdu mosazné..(ostatně restaurovaný stroj, jehož fotku jsi přiložil má palivové nádrže natřené hliníkovým bronzem, ale olejovou nádrž má nenatřenou..) Jako základovku na kovové díly používali frantíci světle modrou barvu, ale také černou, ale také šedou.. Z toho všelikého zamalovávání vnitřního příslušenství vlastně nejde ani s jistotou určit skutečný materiál některých dílů. Například sedačka..tvrdí se, že byla kovová, ale je hodně nákresů, kde je dřevěná.. :-k Nábojové skříňky má ten restaurovaný stroj dřevěné s kovovými tunýlky pro přísun munice do zbraně. Asi nic nezkazíš, když se budeš držet barevných náznaků Marka Millera. Vypadá to vcelku přirozeně. Co se týká emblému na boku, tak přiložené barevné schéma V.Hochmuta se nápadně podobá tomu, co před lety prezentoval P.A.Tesař v LaK. No a abys měl ve volných chvílích o čem přemýšlet, tak mám fotku jiného stroje z N68, kdy tento má "trumpetku" ještě na levém horním křídle vedle kokardy a na pravém horním křídle má vedle kokardy taktické číslo. To, ale na boku nemá. Tam je jen trumpetka s vepsanou šedesátosmičkou. Minimálně to taktické číslo na křídle by mohlo naznačovat určitou zvyklost ve značení letounů u N68.. :-k
Přílohy
Nie 17 C-1_escadrille N068-(N2263)-color01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 24 dub 2012, 06:03

fotka
Přílohy
Bez názvu.jpg
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod zdesko » 24 dub 2012, 09:54

..a pro porovnání kapota na Clergeta u Nie-XVII bis..(on ten klobouk šel namontovat jen na starší verze 120koňových motorů Le Rhone a to tak, že tyto měly prodlouženou klikovou hřídel, která procházela unašečem vrtule. A vrtuli jak víme roztáčel (unášel) motorový karter, který na to byl uzpůsobený. Žádný jiný motor to prodloužení klikovky neměl..(alespoň jsem se s tím nesetkal)
Přílohy
Nie 17bis C-1_esc-N065-(N1895-Nungesser)-a05a.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 24 dub 2012, 10:20

sakra no jo to je fakt. Kužel se netočil že...do pytle. Ale to je pěkně v ... Chtěl jsem použít motor z rodenu co mi zbyl z Ni24ky...je nádherný. Holt jeho čast teprve příjde. Takže tedy LeRhone 9J tuším...kouknu na výkresy abych měl správně trubky sání...at nemám ve vitríně ostudu.

Ještě mě napadlo, kam mohl dát náhradní zásobníky na Levisy nad horním křídlem. Buď neměl žádné jen dva v kulometech nebo je musel nasoukat někam do kokpitu, tam ale moc místa nebylo :-k
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod zdesko » 24 dub 2012, 19:34

Tak to je dost zásadní otázka.. :-k Na žádném Nieuportu jsem nikdy neviděl jakýkoli šuplík pro nábojové bubny do Lewise. A to ani na Nie-XI.. :-k Přesto mám ale v podvědomí jakýsi obrázek, kde byly minimálně dva zásobníky šoupnutý do nějakého držáku před pilotem. Pravděpodobně to, ale nebyl Nieuport, ale spíš SE-5a.. :-k Taky by mě docela zajímalo, kde se vlastně vozila zásobní munice... :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 29 dub 2012, 22:05

Takhle nějak to dopadlo. Trup je polepen všelijakými drátky a nitěmi tak aby aspoň trochu připomínal opravdovou Ni17. Trup již teď slepím a později přes vrch nebo spodek doplním sedačku s popruhy a knypl s jeho uchycením. Otvory v bocích trupu jsem zalepil maskovací páskou již teď. Později bych toto asi nedokázal. Ihned za stěnou trupu je totiž výplet kostry trupu a ten by asi maskování nepřežil.
Nenašel jsem kam by se daly schovat náhradní lewisovy zásobníky pro kulomety. Napadlo mě že pilot je tahal v nějakých kapsách na kombinéze. V interiéru totiž není sebemenší místo kam je nacpat a při letu je používat.
Přílohy
019.jpg
020.jpg
024.jpg
029.jpg
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 30 dub 2012, 16:02

...a tady je trup těsně před uzavřením. Ještě jsem dolepil násosku na odpadávání prázdných článků nábojového pásu a pak přilepil křídlo. Termín do konce dubna sice nestihnu ale povedlo se mi Nieuporta dotáhnot ke slepení základních částí. Teď se vrhnu na motor. Trošku mě mrzí Eduardí výlisky. Na válcích motoru nejsou skoro vidět žebrování jednotlivých válců. V tomto to má Roden zmáknuté líp :|
Přílohy
004.jpg
009.jpg
010.jpg
023.jpg
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Nieuport 17C-1 1/72 Eduard

Příspěvekod martinos » 01 kvě 2012, 12:06

Vypadá to dost dobře :D M.
Na stole: Sopwith Triplane 1:72
Hotovo: Fokker D.VII OAW,Fokker Dr.I. Ltn.P.Baumer,SPAD XIII Late ver. 1:72, Gotha G.I.
Uživatelský avatar
martinos
 
Příspěvky: 805
Registrován: 11 kvě 2008, 10:34
Bydliště: Bohumín
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 26 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Bloody April 2012

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY