Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Spitfire Mk.VIII Tamiya 1/32

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 109 • Stránka 8 z 8 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8
  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk.VIII Tamiya 1/32

Příspěvekod Michal Šourek » 28 lis 2011, 19:43

Člověče, na křidélka jsem trochu pozapomněl, ale byly součástí řady 7/8. Podle mého vše muselo vycházet z pětek, byť devítka pouhou zástavbou "většího" motoru a s tím souvisejících změn (chladič, vrtule..) - dokonce některé vznikly vyloženě přestavbou pětek. Řada 7/8 používala zesílený přepracovaný trup se zatahovací ostruhou - dle mého z čeho jiného, než z pětky a přepracované křídlo s dvěma 63l nádržemi a kratšími křidélky (důvod - snaha o zkrácení části křidélek přesahující jejich vnější závěs s cílem snížit pravděpodobnost vzniku třepetání)

ad závěsníky - u pětek jsem našel info... že se v r.1942 po sedmi letech vrátily pod křídlo pumy vypuštěné z technických požadavků F.37/34. V 08/1942 začala 126.sq umístěná na Maltě používat takto vyzbrojené (2x bomba 250lb/113kg) Spity VC nad Sicílií.

pro T.Svozila: abych nezapomněl, moc hezky postaveno a omlouvám se za teorii

M.
Michal Šourek
 
Příspěvky: 1999
Registrován: 30 kvě 2007, 15:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk.VIII Tamiya 1/32

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 28 lis 2011, 20:15

Možná je teorie o společném prapředku správná. Nicméně, vždy jsem byl na tom že vývoj VIII začal zhruba v době zavádění pětek do výzbroje s tím, že kompletně překopali celou konstrukci mašiny a vzniknul vlastně uplně nový letoun, proto tolik změn (zatahovací ostruha, nádrže v křídle, menší délka křidélek) oproti následně vzniklé nouzové devítce. Proto si myslím , že srovnávat obě verze nelze. Každá měla zcela jinou genezi vzniku a i následný vývoj. Myslím že u VIII se mohli pumový závěsníky objevit již od počátku. Otázka je, jestli je využívali.
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22614
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk.VIII Tamiya 1/32

Příspěvekod Michal Šourek » 28 lis 2011, 20:33

Se závěsníkama to je jak jsem psal, od roku 42 u VC a všech následujících verzí. Ale jak píšeš, otázkou zůstává, zda je využívali.
Teď jsem ještě kouknul do SAMI M.D. a v Spitfire Genealogy vychází VII z VC a ze VII je pak VIII. VII byly pouze v Anglii a VIII naopak na Dálném východě.

M.
Michal Šourek
 
Příspěvky: 1999
Registrován: 30 kvě 2007, 15:05
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Spitfire Mk.VIII Tamiya 1/32

Příspěvekod Pavol Papp » 01 pro 2011, 19:40

mk8 vznikla na zaklade vyskovych mk6 a mk9 ako paralela vyvoja mk8 pre europske bojisko. Mk8 bola primarne urcena na ine bojisko a prisposobovala sa skusenostiam s Mk.5. Kridlo je uplne ine ako mk9, ale ze uplne ine. O motor tu neide, lebo Mk9 mala skor dokonceny vyvoj a je viacetro verzii montaze motora ako mk8. Takze ich treba brat ako 2 uplne odlisne roplany s inou genezou a inym pristupom.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Pavol Papp
 
Příspěvky: 1670
Registrován: 08 kvě 2006, 21:12
Bydliště: Bratislava
  • ICQ
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 109 • Stránka 8 z 8 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY