Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 14 z 19 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Petr Vacek » 17 zář 2011, 18:48

Martin Pohl píše:Díky za info.

Dnes naposledy Lozenge. Křídla jsou, co se obtisků týče, hotová.
Před "plátnem" MicroSculptu došlo k filtru barvou XF-55.

Měli jste někdy na modelu 3 vrstvy obtisků? A šest?
Ještě zajímavější je, že pod tím vším je stále znatelné šití. Kříže byly bez problémů naneseny jen za pomoci vody.


No tak tady je vidět že to jde =D> =D> já jsem se tak natrápil (nazkoušel)a nakonec zničil dekály na J1čce a to jen tím že jsem v dobrém chtěl použít dekálové vodičky kvůli vlnitému plechu stejně jsem ty kříže nakonec stříkal.
Jinak držím palce =D>
Uživatelský avatar
Petr Vacek
 
Příspěvky: 1224
Registrován: 01 kvě 2006, 22:29
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 02 říj 2011, 15:16

Díky. Ze začátku se kříže možná tváří trucovitě, ale po chvilce si lehly dokonale. Jinak WNW vodičky nedoporučují, zato zmiňují fén..


Dokončenému Lozenge něco chybělo - už vím, "podpis" výrobce. Patří na obě dolní polokřídla.
Použitý font je velikosti 1,5. Zatím nevím, čím to přilepím mezi sebou (samo kromě obtisku) i na model, protože disperze (asi Testors?) mi moc (vůbec) nelepí.

Dokonale je tento prvek vidět nejen na thevintageaviator.co.nz, ale i na dobových fotografiích.

Albatros D.V křídla 09 výrobce 01.jpg


Trochu gamble na směrovce - testování nových závěsů. Jogurt prohrál s leptem K.O. v prvním kole.

Albatros D.V trup 09 směrovka 01.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Hellboy » 02 říj 2011, 15:48

"Zatím nevím, čím to přilepím mezi sebou (samo kromě obtisku) i na model, protože disperze (asi Testors?) mi moc (vůbec) nelepí."
Tak zkus vodičky :grin: Jinak na Edíkovslém Fokkeru bych se díky členitosti křídla bez vodiček nechytal.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ][ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Kapitán Roy Brown: Zatracení krtci. Můžu mluvit o štěstí, že jsem nechytil tak blbou díru !
Manfred von Richthofen: Vaše taktnost mě ctí.
Uživatelský avatar
Hellboy
 
Příspěvky: 3114
Registrován: 15 srp 2008, 15:52
Bydliště: Kladno
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 02 říj 2011, 16:47

Já u MicroSculptu dával vodičky také opakovaně, ale to kvůli stříbření - prkenné rozhodně nebyly.
Tady je dnešní recenze na ModelWebu.


Kdyby o tyto obtisky byl zájem, mohli bysme se domluvit na hromadné objednávce, která by srazila jinak dost drahou poštu z USA..
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 07 říj 2011, 19:37

Je pomalu načase začít lepit - hezky podle návodu.

Takže krok první, část první ze dvou.

Vše sedí tak, jak má. Akorát jsem nahradil D12 (2x), upravil stěnu za pilotem a doplnil podzadník a dva měděné drátky.
Použité upínací pásy jsou od RB Productions viz srovnávačka na ModelWebu.

! Nezapomenout v dílu A21 a ve stěně za pilotem (A19) vyvrtat otvory pro ovládací lanka !

Albatros D.V postup 1_1.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Sláva Vaňous » 07 říj 2011, 19:57

Koukám,jak poračuješ s vybavováním interiéru. Pásy od RB productions vypadají moc dobře. Proti Pfalzu mě překvapuje, kolik detailů jsi musel doplnit. Blížíš se k uzavírání trupu, tak držím palce.
Chtěl jsem se zeptat, dá se ten obtisk se struktůrou plátna od Microsculptu koupit i někde u nás?
Uživatelský avatar
Sláva Vaňous
 
Příspěvky: 649
Registrován: 17 kvě 2006, 19:56
Bydliště: Praha 5, Lužiny
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 08 říj 2011, 07:56

Nevím o tom, že by v současné době u nás byly k dostání. Kdyby se ale sešlo více zájemců, pošta se rozmělní..

Mimochodem ten obtisk je i na stěně za pilotem - dodatečně jsem ho přejel podkladovou barvou, aby tak "nekoukal".
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Sláva Vaňous » 08 říj 2011, 09:37

Tak to se domluvíme. Já se určitě zapojím.
Uživatelský avatar
Sláva Vaňous
 
Příspěvky: 649
Registrován: 17 kvě 2006, 19:56
Bydliště: Praha 5, Lužiny
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Petr Vacek » 08 říj 2011, 10:03

Sláva Vaňous píše:Tak to se domluvíme. Já se určitě zapojím.


taky se hlásím :wink:
Uživatelský avatar
Petr Vacek
 
Příspěvky: 1224
Registrován: 01 kvě 2006, 22:29
Bydliště: Brno
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 18 říj 2011, 20:00

Tak si případně řekněte, jak bych měl ty obtisky ještě otestovat, abyste zbytečně nekupovali zajíce v pytli.

Aniž bych chtěl dělat nějakou agitku, (zřejmě) další zvláštností MicroSculptu jsou i obtisky "hřebíků" (dobře viditelný prvek na dřevěném povrchu).
kuk sem, stojí to za to - Albatros D.V M. von Richthofena od Tonyho Bella

Já Albatrose D.V pod bedlivým dozorem Otty objížděl nýtovadlem cca 13 hodin, ale tohle by mohlo být poněkud rychlejší. Jak jsem ale psal už dříve - hřebíky by správně měly být jen na dřevě, jakákoli barva by je totiž spolehlivě zamázla.



Na desce s přepínači jsem se zasekl dobrého půl roku. Nejprve jsem ji natřel akryl. Tamkou, jenže barevně to příliš neladilo se zbytkem. A ještě štěstí, že potřebné dekály se nacházely i u obtisků The Bavarians (ModelWeb), neboť ty původní ze stavebnice při přebarvování zařvaly.

Naznačení palivové a vzduchové soustavy vzadu za deskou je opravdu jen naznačení.

Albatros D.V kokpit 10 deska s přepínači 1 F.jpg


The Vintage Aviatoru se do Albatrosu D.Va zřejmě vloudil šotek - přepínač pump má extrémní polohy označeny jako
BEIDE EIN a
BIEDE AUS.

(thevintageaviator.co.nz → Projects → Albatros D.Va → Build Gallery → Albatros DVa Completion → 5. fotografie)


Z čeho dostupného byste vyrobili aerodynamické kryty táhel křidélek? Tady zkouším plech z čajové svíčky, vytvarovaný podle Milliputu. Pohled proti světlu odhalil jistou nedokonalost, ovšem ta nám s Ottou nevadí, na tu jsme zvyklí.

Původní řešení mě neoslovilo, ale chápu, že v plastu to asi moc jinak řešit nejde.

Albatros D.V křídla 04 aerodynamické kryty táhel 01.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 19 říj 2011, 06:38

Je to moc pěkné. Krásně se na to kouká. To ovládání křidélek z čajové svíčky dobrý nápad. =D> Kdy půjde trup k sobě?

Jak ale koukám na postavene Wingutí DV nemůžu se zbavit dojmu že vrtulový kužel je nějaký divný proti fotkám. Nezdá se vám? Podle fotek ty kužely nebyly takové špičaté. Ale možná se mi to jen zdá.
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3396
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 19 říj 2011, 17:29

Poloviny trupu už jsem seznamoval, ale zatím se k sobě moc nemají.
Jejich sezdání je nyní bezesporu hlavní prioritou stavby a v dohledné době snad budu moct dokumentovat nějaký výraznější progres.

Ohledně kuželu máš nejspíše pravdu - na skutečných strojích zdá se být trochu tupější, a tedy i kratší. Nejspíše ho trochu zbrousit zkusím, protože jak o tom člověk ví, už to tam bude vidět pořád. Díky za dobrý postřeh.
Navíc nepovede-li se zbroušení dokonale, nevadí - byl to přece plech..


Toto mělo být u příspěvku ze druhého října (aneb lepší pozdě, nežli nikdy):

Víte, že...
zakulaceným směrovým kormidlem se vyznačovala již varianta D.III? Jednalo se o kusy vyrobené dceřinnou továrnou Albatrosu - O.A.W. (Ostdeutsche Albatros Werke) v Schneidemühlu.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 22 říj 2011, 16:41

Dokončení prvního kroku v manuálu aneb slepení trupu skoro za rohem. Letadlo jsem nepostavil něco přes rok, takže se na ten okamžik neuvěřitelně těším.

Lícování zatím špičkové. Páku i lafetu kulometů jsem nechal zaschnout s vloženou přední přepážkou a secvaknutou druhou polovinou trupu, aby vše zůstalo v zaručeně kompatibilní poloze.

Nasměrování na příslušné úpravy naleznete uvnitř.
Pomocné plynové táhlo (viz ...kokpit 08... v obr. níže) nalepím zřejmě v příštím kroku, až ho "bude do čeho zapíchnout". Také na ty dva tehdy zmíněné drátky jsem zapomněl (neměl by být problém dolepit).

Albatros D.V postup 1_2.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 04 lis 2011, 20:53

Příprava dalšího bodu v návodu - palivová nádrž (hlavní byla na 78 a nouzová na 24 l).

Obě jsem od sebe odřízl, protože se mi nelíbilo, že k sobě byly přidělané jakýmsi blokem - správně přímo mezi nimi vedou jen dvě "trubky", z nichž ta užší, zakončená plnicím hrdlem (vpravo - vlevo od ní je plnicí hrdlo nouzové nádrže), slouží jako nálevka hlavní nádrže a ta druhá (širší, vychází od nich vlevo) slouží palivoměru (snad).

Nádrže spolu mají držet čtyři prvky po stranách (2 a 2) - schematicky jsem naznačil jen přední dvojici.

Dvacet ďolíčků na každé straně ukazuje umístění výztužných tyčí uvnitř obou nádrží.

Albatros D.V kokpit 11 palivová nádrž 1.jpg

Pozor na stopy po vyhazovačích na přepážce - já na ně zapomněl.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 19 lis 2011, 16:27

Dokončení nádrží - doplněny drátky coby trubky.

Ty mi na prostředním obrázku přišly nějak povědomé - po dlouhém pátrání v paměti mi na mysl vytanul Doom 3 (engine id Tech 4). Pointa je, že stylem se to ke svému okolí příliš nehodí.

V přepážce jsem pro ně nenavrtal průchodky proto, že bych snad o nich byl přesvědčen, nýbrž z důvodu lepší kontroly nad jejich vedením.

Albatros D.V kokpit 11 palivová nádrž 2.jpg


Drobný postup u ovládacích ploch - snaha o výrobu něčeho, co má imitovat matky a konce závitů šroubů, jimiž byly přichyceny závěsy jak křidélek, směrovky, tak i výškovky.

Albatros D.V křídla 10 šrouby 01.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 14 z 19 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY