Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Interiér Phönixu D-I?

Odeslat odpověď
Příspěvků: 43 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod C.a.K.Feldpilot » 20 říj 2011, 18:08

No to snáď nie je možné!!! Po takýchto fotkách sa celý čas zháňam. Takto som to presne potreboval vidieť. Odkiaľ si pozháňal tieto obrázky?
C.a.K.Feldpilot
 
Příspěvky: 110
Registrován: 26 čer 2011, 13:50
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod zdesko » 20 říj 2011, 23:44

Je to odsud..
Přílohy
01.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod zdesko » 21 říj 2011, 14:06

..tak mě napadlo, jestli by se Ti nehodil "nýťák" na Phönixe D.I..? :wink:
Přílohy
Phönix D1 serie 128_v2a1.jpg
Phönix D1 serie 128_v2a2.jpg
Phönix D1 serie 128_v2b.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod C.a.K.Feldpilot » 25 říj 2011, 20:22

To príde vhod. Ešte dotaz: Na fotkách kbelského HB D1 a toho švéda je plynová páka naľavo,no na tých pohľadoch do kokpitu, čo si poslal, je vpravo. Kde ju teda Phonix D1 vlastne mal? A ešte ma napadlo- Ako mohla byť vyriešená synchronizácia zbraní?
C.a.K.Feldpilot
 
Příspěvky: 110
Registrován: 26 čer 2011, 13:50
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod zdesko » 25 říj 2011, 23:57

...na tom posledním obrázku, kde je vidět rozestavěný trup lze najít na pravém boku krátkou předlohovou hřídel, která dokazuje, že plyn byl opravdu napravo. U toho švédského stroje je to docela záhada, kterou si vysvětluju tím, že tento stroj asi ve švédsku létal většinu svého leteckého života s motorem BMW. A to i přesto, že dnes je vystavený s motorem Hiero 200k. Ve skutečnosti na něj motor Hiero svým způsobem patří, jenže by to měl být Hiero 230k. Tento švédský letoun No947 je totiž ještě rakouský originál, jež nesl původně KuK označení J.41 a byl to tedy letoun patřící do série 222.100, tedy Phönix D.III Je zajímavé, že sami švédové ho mají popsaný, jako serii 122 a tudíž Phönix D.II. (což vlastně je také svým způsobem pravda, protože tak, jak je vystaven, tomuto označení odpovídá...(to je madlajz, co..? :grin: ) Takže shrnuto..švéd má plyn nalevo, protože je to pozůstatek jeho přemotorování na BMW v průběhu jeho služby ve švédsku. Původně měl plyn určitě také vpravo, což dokazuje tahle fotka, kde je jasně vidět, že D.III na levé straně plyn neměly.
Přílohy
Phönix D-3 serie 222_det-eng01b.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod zdesko » 26 říj 2011, 00:05

Synchronizace pro Schwarzlose je naznačená na nákresech Phö C.I na předešlé stránce. Je možné, že D.I už neměl pohon synchronizace pevnou hřídelí, ale bowdenovými náhony. Ostatně, ty byly použité i na Bergách a jsou vidět i na R-U Fokkeru D.VII. Fotku, kde je tento náhon (tedy předpokládám, že je to on) trochu vidět, mám jen takovouhle..tedy poměrně ničemnou.. :( Nojo, ale kde nic není, ani čert nebere... Když tak ale porovnávám obě letadla (D.I/C.I), tak možná, že ta synchronizace pevnými hřídely bude aktuální i u D.I..
Přílohy
Hiero 200k_01a.jpg
Phönix C-1 (serie 121)_det-Schwarzlosse-v3a.jpg
Schw-synchr_01a.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod C.a.K.Feldpilot » 29 říj 2011, 14:17

Všimol som si ešte, že časti vnútornej konštrukcie na úrovni kokpitu sú diagonálne pripevnené dva trámy- podľa nítov z vonka, tak ako na HB D1 aj na tej nemeckej replike Phonixu D1. No na tých fotkách švéda a tých ďalších fotkách nie sú vnútri diagonálne trámy. Mal D1 odlišný trup od D2 a D3?
C.a.K.Feldpilot
 
Příspěvky: 110
Registrován: 26 čer 2011, 13:50
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod zdesko » 29 říj 2011, 20:54

..už od D.II se vnitřní konstrukce trochu od D.I lišila. D.II byl o 50kg lehčí, než D.I.. Nicméně tam ta diagonální příčka alespoň částečně zůstala.. :-k
Přílohy
Phönix FVM-J1_No0947-muzeum04a.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod C.a.K.Feldpilot » 01 lis 2011, 19:35

Ešte mám nejasnosť ohľadom "kniplu": Totiž na jednej fotke švéda je vidieť, ako zo spodu podlahy trčí časť páky a na nej sú napnuté drôty k chvostu,ktoré vnikajú späť do trupu. Ale na D1 to tak na žiadnej fotke nie je. Mal podľa teba D1 prenos pohybu z páky na výškovku podobne ako kbelský HB D1 pomocou spojnice?
C.a.K.Feldpilot
 
Příspěvky: 110
Registrován: 26 čer 2011, 13:50
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod zdesko » 01 lis 2011, 20:18

Myslím, že D.I měl ještě shodné řízení s Brandenburgem. Mimo jiné i ovládání křidélek táhlama.. Ostatně D.I se přímo vyvinul z prototypů využívající trupy KD Brandenburgů..
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod Sigimaus » 08 pro 2012, 13:56

Zdravím!
Sice uplynul více jak rok ,ale myslím si že není na škodu trochu toto téma zase oživit ,nemyslím tím jen "interiér", ale Fénixe všeobecně. Zdenku máš naprostou pravdu. Když jsme před léty "JaPo-Fénixe" dělali ,narazil jsem na spoustu nesrovnalostí se sériovými čísly apod. Nechápal jsem ,kde se vzaly námořní D.I ,notabene s jinými motory , s pozústatky nějakých předělávek atd. Odpověď je zcela prosaická . Začlo to u Brandy. Ty se jednoduše stáhly z fronty ,zrepasovaly ,natáhl se jim trup ,dostaly Hiera,nové krovky ,nová ser. čísla a byl Fenix D.I na světě.To samé se opakovalo v případě D.I od mariny ,pouze se vyměnily motory a samo i přečíslování.Historie se opakuje u D.II , stím rozdílem že tady se trupy zase zkrátily na púvodní délku,dostaly nové VOP a SOP a na frontu s Tebou parchante!
Názorným příkladem,múže být prototyp 20.18. Jako prototyp na kategorii " D "nesl číslo 20.18, délka trupu odpovídala Brandenburgu D.I ,dostal zmenšenou SOP více podobnou Brandenburgu D.I než Phoenixu D.I,po přestavbě z něj byl D.II 322.09 ,po další přestavbě na D.III J.32. Jestli múže být něco synonymem pro Hybrida ,tak je to rozhodně letadlo od Fénixe! Příkladem právě múže posloužit "hybrid" ze Kbel tady je vlastně nedokončená konverze Brandy D.I na Phoenix D.I. Takže švédská trojka (myslím tím D.III né sex.praktiky) BA 222 múže být klidně púvodem BA 122.Je však třeba podotknout že ne všechny mašiny vznikly z nějakého svého předchúdce, sice byla monarchie na tom dost blbě s materiály ,ale občas se vyrobilo i něco nového.
Nějaký pátek už dělám na Brandy C.I... Pánové a dámo ,tohle s Fénixem je oproti Brandy C.I jen slaboučkej odvar!!!Ti rakušáci měli v tom takovej bordel že až hanba vystřízlivět! :P
Sigi Tyrlik , http://www.oefh.at http://www.omfv.at ,

No a pár fotek
Přílohy
A.XXX.jpg
20.30.jpg
20.16.jpg
Io al tuo posto, guardare indietro ! Sono dietro di te! A pak Ti ustřelím prdel Makaróne !
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Sigimaus
 
Příspěvky: 23
Registrován: 28 pro 2008, 13:59
Bydliště: Ottenschlag Austria
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod zdesko » 08 pro 2012, 23:28

..tak to by ty cé-jedničky bylo vhodné "hodit do tužky" a vydat to v nějaké šikovné brožurce..! :-D Protože prokousávat se spletitostí vývoje a "upgrejtů" těchto letadel je prostě pěkně na palici..! :P

A jak vlastně pokračuje stavba v tomto vlákně..? Nějak to tu zamrzlo... :-k
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Interiér Phönixu D-I?

Příspěvekod Sigimaus » 09 pro 2012, 15:04

No votom to je ! Dyk to bude ne v jednom ale hnedle ve dvou dílech. Makáme s Flígerdědkem na tom už pár let a jsme tak v púlce!! Výkresy ještě nejsou komplet a o barvě ani nemluvě. Když u Fénixe ten bordel nadělala jedna fabrika,tak si dovedeš představit co zbyde po fagrikách třech!!! Jen u BA 29 jsou už tři rozdílné části serie,kdy ty číselně výšší jsou paradoxně zastaralejší . No prostě pakárna.
Na rysu je např. něco co se dostalo na frontu na vyzkoušení. Je to prototyp 20.09 ,lítal s tím mimo jiné hlavně Heyrovsky .Mělo to dvě baterie po třech MG Schwarzlose.Ale to určitě znáš.
Přílohy
20.09.jpg
Io al tuo posto, guardare indietro ! Sono dietro di te! A pak Ti ustřelím prdel Makaróne !
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
Sigimaus
 
Příspěvky: 23
Registrován: 28 pro 2008, 13:59
Bydliště: Ottenschlag Austria
  • WWW
Nahoru

Předchozí

Odeslat odpověď
Příspěvků: 43 • Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY