Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 10 z 19 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19
  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 27 kvě 2011, 18:22

Takže ohledně stroje dilema. Žádnou akutní bolest hlavy ovšem nezpůsobí, zatím je na čem dělat.


zdesko píše:(...)A to nemluvím o tom, že má na pravém boku nějakou, neidentifikovatelnou vifikundaci..(ale může to být i jenom něco, co souvisí s údržbou.. :-k )(...)

Tos mě dostal - musím uznat, že je to výstižný popis.


Ohledně stupačky...takže nějak cca takhle? (Proporčně asi dost špatně, ale na tom až tak nesejde.)

Nýtky se na fotkách choulí až u vnějších okrajů kovové výztuhy, což vede k domnění, že ta přesahuje přes překližku - navíc uvnitř musí být místo pro ten pant..

Albatros D.V stupačka.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Jirkun » 27 kvě 2011, 19:52

Moje technické svědomí mně nedá se neozvat k těm stupačkám. Ta překližka byla tenká a nic neunesla, takže stupačka musela být umístěna někde ve zpevněném místě.A tím je třeba podélník a blízká přepážka. Nakonec je to vidět i z venku a i u odstrojeného trupu. Na pant ze spodu bych nedal to by velmi brzy rozšlapali.Šlapalo se spíš na ten podélník.
Uživatelský avatar
Jirkun
 
Příspěvky: 1930
Registrován: 30 lis 2009, 09:31
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 27 kvě 2011, 21:53

..to, že je to celé na dolním podélníku trupu jsem nepovažoval za nutné zdůrazňovat. Myslel jsem, že je to jasně vidět. Pant stupačky, jako takový, byl podle mě řešený podobně, jako kapoty motoru u automobilů..tedy v podstatě "klavírák"..Na zvednutí stupačky zpět do zavřené polohy pak stačí poměrně slabé, zkrutně působící pružiny na okrajích celého toho "stupačkového mechanismu". Když se pak stupačka mírně prohne, tak by to ani tak nemělo bránit její funkci. Nicméně prošlápnout jí asi moc nešlo, právě proto, že si při otevření lehla na ten trupový podélník..
Naposledy upravil zdesko dne 27 kvě 2011, 22:02, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 27 kvě 2011, 22:01

Teď jsem si vzpomněl, že by vnitřek mohl být vidět i na tom našom Branďáku KD. Tak jen pro porovnání, jak má stupačku řešenou toto éro. Ta platle se otavírá kupodivu do strany..! A jak vidno, zpět jí vrací na osičku navlečené zkrutné pružinky..
Přílohy
H-B KD serie 28-68_det03.jpg
H-B KD serie 28-68_det02c2.jpg
H-B KD serie 28-68_det02c1.jpg
H-B KD serie 28-68_det02c1.jpg (19.18 KiB) Zobrazeno 2077 krát
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 28 kvě 2011, 19:01

Překližka něco vydržet musí, jinak by na tval.co.nz nemohli bezstarostně lézt do trupu..

Ještě jedna odbočka k té "auxiliary throttle handle":

Podle knihy pana Roberta C. "Mikeše" z NASM bylo toto táhlo používáno v případě selhání plynu na řídicí páce, a to tak, že se posunulo dopředu, dokud se nespojilo s karburátorem a potom fungovalo jako hlavní plyn.
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 05 čer 2011, 18:06

Tu jest decentní pokračování anemometru.

Albatros D.V křídla 03 anemometr 2.jpg


A toto je stěžejní část modifikace prvků na řídicí páce. Bez vrtáčku bych byl úplně namydlený, holt 16 dírek je 16 dírek. Z nich 4, do kterých zalezou ovládací lanka, jsem zatím nezmínil.

Od doby, kdy jsem dělal nožní řízení, došlo k jistému upgradu zručnosti, jehož důkazem budiž porovnání původního a nového "vázacího" prvku pro lanka. Nožní řízení upravím podle aktuálního standardu.

Albatros D.V kokpit 05 páka 2.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 05 čer 2011, 18:44

Téměř najisto budu dělat D.2263.

-Lozenge stroj pěkně oživí.
Podle WNW:
-Motor má jen 160 koňů (fotografie umístěná na wnw.com není v původní velikosti), tudíž žádné masivní úpravy či objednání nového rámečku.
-Had vinoucí se z prostoru kulometů/motoru je nábojový pás (foceno během zkušební/seřizovací střelby).

-A (pokud mě zrak neklame) jako milý bonus - kovový pás okolo motoru!

Aneb hezky po internetovsku - TGTBT.

Albatros D-V_Jasta 16b-(Otto Kissenberth)-(D2263-17)-b01.jpg
to je on, mého srdce šampión



Mimochodem, zrovna teď ve čtvrtek vyšly dlouho očekávané dekály Lozenge přímo pro dvaatřicetinový Albatros D.V. Na svědomí je má Pheon Models a na model, zdá se, sednou jako ulité. Navíc porty se nemusí aplikovat zvlášť a prý i barevně je to fajn. (já osobně Lozenge PM neplánuji, tedy alespoň doufám..)
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... opic=64837
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 06 čer 2011, 22:17

..a vidíš..mě se zdálo, že tam vidím ten velkej kompresor 180ti koňovýho Mercedesa... :-k Asi mi to zkreslili ty plechy podél ventilů. No a co je to na tom horním křídle za poklop..? To jsi nezjistil..? Při pohledu zezadu to vypadá, že nahoře na tom křídle leží čepice ("brigadýrka")..ale na tomhle předním záběru..? :arrow:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod mesek » 07 čer 2011, 01:35

..a vidíš..mě se zdálo, že tam vidím ten velkej kompresor 180ti koňovýho Mercedesa...

Mercedes z první války měl kompresor ? Já měl za to že výškovost byla řešena vysokou kompresí.Měl by někdo z vás nějaké materiály na tyhle motory(řezy,schémata technických řešení atp.?)
Jsou vůbec nějaké technické výkresy na německé motory z tohoto období?Nemám ani představu kde to hledat a Google zklamal.Děkuji.
mesek
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13 lis 2010, 13:10
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 07 čer 2011, 09:11

mesek píše:..a vidíš..mě se zdálo, že tam vidím ten velkej kompresor 180ti koňovýho Mercedesa...

Mercedes z první války měl kompresor ? Já měl za to že výškovost byla řešena vysokou kompresí.Měl by někdo z vás nějaké materiály na tyhle motory(řezy,schémata technických řešení atp.?)
Jsou vůbec nějaké technické výkresy na německé motory z tohoto období?Nemám ani představu kde to hledat a Google zklamal.Děkuji.


..jedná se o kompresor na tlakování nádrže. Není to tedy kompresor na zvyšování plnícího tlaku. Byl umístěný na vačkové hřídeli buď úplně vepředu, nebo v některých případech vzadu za ventilovými domečky. Ostatně, když si projdeš linky o stavbě německých letadel..(s řadovými motory), tak většinou nalezneš i dost podkladů na motory..jako třeba i na začátku této stavby...: viewtopic.php?f=71&t=52802&st=0&sk=t&sd=a Jinak zkoušky s kompresorem zvyšující plnící tlak byly prováděné například na Breguetech 14 a něco kutili i američani například na letounu Packard-LusaC 11. Výkres obou Mercedesů jsem Ti poslal přes SZ..
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 11 čer 2011, 14:02

Ale jo, zjistil. Říká se tomu "Mystery" a je to v nejrůznějších podobách k nalezení na většině letadel z této éry.
Teď vážně, mohla by to být ona brigadýrka "v letu", nebo kaz fotky.


Řídicí páka prakticky hotová. Nejspokojenější jsem s provedením ovládacích lanek. Dvojice od "navijáku" k páce je na vnitřní straně. "Pevná" dvojka vedoucí dolů k výškovce má ještě ze stran "špuntíky" (izolace navlečená na drátek 0,4mm viz páka 2.jpg).

Původně jsem s touto "konfigurací" vůbec nepočítal viz páka 1.jpg! Určitě to ale za to stojí.

Částečně bylo barveno pomocí GSI "C". Kovové odstíny jsou (hm, kupodivu..) výrazně lepší než GSI "H" a akrylové Tamky.

Albatros D.V kokpit 05 páka 3.jpg



TVAL udělal druhého Albatrose D.Va. Že o něm ale nic nemají na www stránkách...
Když pominu chladič, od toho prvního se na první pohled liší jen v nuancích.

http://www.youtube.com/watch?v=HgJikKyDw2c
http://s1011.photobucket.com/albums/af2 ... DV%20TVAL/
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 11 čer 2011, 20:53

..a to není dost atraktivních nátěrů na D.Va..??! :-k U Jasta 17 měl A.Schreder takhle zbarvenýho "pětku" Albatrose a ne "pětku-áčko"... :wink:
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 14 čer 2011, 18:08

Páka samostatně naposledy, nyní nanečisto v kokpitu.
Ještě bude mít štěk na společné fotce všeho vybavení kokpitu.

Albatros D.V kokpit 05 páka 4.jpg

Je v něm dost těsno a bude asi honička všechno uhlídat při slepování trupu.

Jestli existují, mohl bych poprosit o výkresy rozvodů potrubí na pravé straně trupu? Jde mi o oblast nádrží/motoru. Fotku jsem na to opravdu žádnou nenašel. Můžu se řídit zdravým rozumem, ale to nevím, jak by dopadlo..(-:.
Nebo je vynechat..(kryty motoru plánuji nechat na místě).


Anemometr - ochrana lopatek (?).
V tomhle provedení pro mě zatím suverénně nejnáročnější úprava ze všech (s hi-tech forichtungy by to asi problém nebyl).
Ten Milliputí pumprdlíček nahoře je provrtaný do kříže skrz naskrz vrtákem 0,2mm.
Níže přiložené foto je naneštěstí passé, protože potom jsem si všimnul dalších možných úprav anemometru (viz předešlé příspěvky) a při jejich postupné realizaci se toto postupně odebralo do věčných lovišť.

Albatros D.V křídla 03 anemometr 3.jpg

Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod zdesko » 14 čer 2011, 22:37

..rozvody paliva jsem Ti poslal přes sz a tímto se vracím ještě k tomu pomocnému táhlovému plynu. Prohledal jsem znova fotky a komplet to táhlo bylo napojené nějak takhle..: (obrázek) MM nenakreslil na karburátoru ani to ovládací táhýlko, které ovládalo skrtící klapky..(ve skutečnosti to byly takové duté válečky s dírou v bocích, které se po přidání plynu pootočily a tím se ta díra poovotevírala vůči sacímu potrubí), to jsem naznačil zeleně. Samotné táhlo z kokpitu je pak "dodělané" červeně. Na fotce od "wingů" je táhlo díky havárii od táhla karburátoru odtržené..(vypadá to jako, že kloubové spojení bylo provedené "kuličkou" a "jamkou" jako to měly například Zetory na táhlu plynu u vstřikovacího čerpadla)..a tím pádem od samotného karburátoru dost vzdálené..
Přílohy
D-Va_det-a01a.jpg
D-Va_det-engine-a01.jpg
D-Va_det-engine-art04.jpg
Uživatelský avatar
zdesko
 
Příspěvky: 9841
Registrován: 31 led 2008, 14:20
Bydliště: Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Albatros D.V, Wingnut Wings 1:32

Příspěvekod Martin Pohl » 15 čer 2011, 07:43

Děkuju moc!

Já se jdu stydět do kouta, protože tu první fotku jsi sem už dával a ta druhá je odněkud z wnw.com.. :(.

Pomocnou plynovou páku udělám ze dvou částí (ale nejdřív to zkusím jen z jedné).
Zakrýt motor mi pak bude líto, to bude chtít ještě nějak přehodnotit.


Když jsme u motoru...olejová nádrž nemá být měděná, ale mosazná. (v návodu str. 5 a 11).
Knowledge brings fear.
Uživatelský avatar
Martin Pohl
 
Příspěvky: 1457
Registrován: 06 úno 2009, 21:53
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 274 • Stránka 10 z 19 • 1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY