Dřevěný povrch se mi zdá skvělý, ale koukám, že dole ti chybí 2 kruhové otvory - výpusť od motoru a nádrže. V 1/72 tam určitě stačí dát lehce vystupující koláče dvou různých velikostí suplující krytky..
Jaká barva má být "zevnitř" křídla? Tam, co končí jeho dřevěný "kořen".. Ty tam (zatím) máš takovou neurčitou žlutou.
ty krytky tam nejsou schválně. Bál jsem se že při tom jak budu dělat dřevo mi to bude zavazet. Budu o víkendu dodělávat společně s obtisky...ikdyž jak vidím počasí bojím se, že na modely nebude čas...konečně teplo
Co se týče křídel ani sám nevím...Pokud by tam byl lozeng bylo by jasno,barva vystužovací porty(sv.modrá)...ale takhle...co myslíte. rozdělit to na půl? fialová/modrá? nebo celé fialová? ještě tápu
Roden bída, pláč a utrpení. Rodení obtisky mají poměrně velký přesah laku kolem obtisku a když se je člověk pokusí obstřihnout, obtisk se odlamuje!! Proto ony zuby na horním křídle Rumeyova DVa. Budu muset opravovat. Rumeyův DVa měl s velkou pravděpodobností na spodních plochách velké černé písmena tak jak bylo zvykem u Jasta 5. V jeho případě velké černé R. Windsock Jasta 5 a Wingnuti však davají možnost že Rumey měl spodní plochy označené černými šikmými pruhy. A jelikož jsem líný modelář a dloho jsem tápal jak vyrobit velké černé R a nevymyslel jsem nic, zvolil jsem tuto jednodušsí metodu a natáhl na křídla černé pruhy
Nechvalme předem, ještě není dobojováno...stále je co zkazit... Dnes mi vyrostly na stole 2 spandau kulomety...budou pro verzi DV D1042/17...je to kombinace plastových zadků Eduardu,plechových předků od Partu a uzávěry jsem použil ze starých leptů na Dr.I rovněž Eduard...co mi doma zbyly.
Daleko větší oříšek příjde dnes večer. Já, docela bych řekl netechnický typ, sestrojím motorové kulomety Siemens...přesně tak jak to vidím já . Sám jsem zvědav...
Dokuchal jsem kulomety. Spandau kulomety jsou klasika horší to bylo s výrobou Siemesnových motorových kulometů. Jelikož na ně není prakticky žádná dokumentace, jen par fotek kde není mnoho vidět, použil jsem trochu fantazii a představivost. Vycházel jsem z fotek na první straně tohoto tématu. Kulomety měly jakýsi výfuk (netuším na co, asi vývod kouře vznikající při střelbě) Levá strana by tento výfuk měla mít taky a podle jediné fotky jsem vypozoroval, že mohl být kratší a být před krytem vyvádějící vystřelený nábojový pás od kulometu.
Navíc Rumeyův DVa měl kolem hlav válců jakésy kryty, které nejspíš chranily samotný motor před poškozením od střelby. Na druhou stranu zase pokud kulka vyletěla z hlavně kulometu nemyslím si že by nějak ohrozila motor, který vystupuje jen asi metr před hlavní. Zkrátka smysl tohoto plechu mi je neznámý
Přikladám vždy kombinaci fotek Albatrosu s normálními a motorovými kulomety. Ke všemu mi nahrává horní křídlo, které bylo u Albatrosů DV poměrně nízko takže zakryje případné nesmysly, které jsem tam nalepil
To je přesně to, na co jsem myslel, že zhora přikryje kulomety horní křídlo a to co bude "nerušeně" vidět se tomu, co lze vypozorovat na fotkách, podobá docela dost.. Takže shrnuto..: Perfektní odhad..perfektně ztvárněné..! Co, se týká toho výfuku, tak já si myslím, že je to normální vyhazovač nábojnic. Na rozdíl od "Spandavských dvojčat" měly tyto kulomety pravděpodobně přísun nábojového pásu zleva a nábojnice házel doprava. Kam šel pás..to ví čert.. Ale je možné, že už byl také kovový jako na posledních verzích Vickersů a jeho části odlétaly také dopryč..(jako u těch Vickersů). Levý kulomet Siemens má proto, ten výfuk pravděpodobně přetažený přes sebe a svedený tak z pravé strany na levou. Což jsi svým způsobem ztvárnil docela dobře. Plechy podle motoru..: No napadá mě, jestli ty Siemensy nevytvářely směrem vpřed více tepla. Napadá mě taková možná podobnost s kanónama na Il-dvojkách. Ty údajně musely být nadmíru namazané (jejich závěry), aby se nezasekávaly a při střelbě prý právě proto z jejich hlavní šlehaly větší plameny, než u jiných zbraní. Siemens mohl tedy,díky případné větší rychlosti střelby, potřebovat také větší porci oleje a pak by i mohl plivat více ohně vpřed. Ale je i možné, že měl jen prostě jinak tvarovaný úsťový tlumič výšlehů a ten odváděl více tepla (nebo plamenů) do boků. Pak by kontakt ohně s otevřeným ventilovým rozvodem, mazaným, částečně ztrátovým mazáním, mohl způsobit požár. Jsou to, ale jen dohady..
Mě se moc nezdá že by tím výfukem odlétavaly vystřelené nabojnice. Je zahnutý a mám dojem že by se tam nabojnice zasekávaly.Ale možná se mýlím. Snad až to dodělám někdo najde novou dokumentaci kde bude vše krásně vidět. Snad ji už mají wingnuti a vydají speciální edici DVa with motor machine guns
SvětlPříchází na řadu vzpěry a horní křídlo. Jak je patrno z fotek Roden si myslím, má vzpěry daleko modelovější tenčí. Ale je to nejspíš cena za technologii výroby modelu. Netuším jestli jde vyrobit ve stříkané stavebnici (Eduard) také jemné a tenké vzpěry.
Ty kulomety spandau bych vystrčil výše z trupu tak aby bylo vidět navádění pásu s náboji.Je při bočním pohledu asi v ose perforovaného chladícího pláště hlavně.Lepty Eduardů hlavně mechanismus na pravé straně kulometu by zasloužil revizy a inovaci.Part má tuto část jednodušší,ale asi přesnější. K těm vzpěrám a drobným dílům.Vstřikované jsou obě stavebnice, ukrajinci (Toko,Roden,atd) měli drobné díly vždy lepší než eduardi.A to je trochu záhada, aspoň pro mě.Protože velké díly jako křídla trupy atp nesou znaky ruční práce na mastru a jsou tedy otisknuty do nějakého epoxidu(typický shortrun),naproti tomu u drobotiny bych přísahal,že je z kovové formy tedy klasická nástrojařská výroba.Jenže oni to mají nakombinováno klidně v jednom rámečku! Sice na rámečku jsou vidět stopy svědčící o tom ,že je forma poskládaná z vložek,ale kdo ví jak to je.
Ke kulometům...asi jo moc mi spadly dolů , Na bocích jsou nalepeny uzávěry ze starých leptů eduard, bohužel v tupu jde vidět tak akorát madlo, kterým se kulomety natahovaly. Nejhorší je že oprava je již nemožná, já už nalepil horní křídlo.
Edurard se dodělává poměrně rychle, vzpěry zadapají do dírek, křídlo drží geometrii prakticky samo, jen...nalepení lanek ovládající křidélka. To byl zase porod. Mezi trupem a horním křídlem je tak málo místa, že vlepit tam aspoň dvě (mají být 4) lanka byl nadlidský ukol. Navíc eduard jaksi nepočítá s tím že mezi motorem a chladičem byly dvě trubky, které si modelář musí udělat sám.
Roden Albatros. Všechno špatně Poté co jsem opracoval a nastřkl vzpěry(černé a bílé) a nalepil je k trupu zjistil jsem že po nalepení horního křídla by mezi trupem a křídlem bylo nějak moc místa. Trocha práce s pravítkem a ejhle problém byl na světě. Rodeni dali do rámečku vzpěry z verze DIII. Pro porovnání dávám fotky vzpěr Eduard a Roden na sobě. Je mi to opravdu záhadou. Protože rok nazpět prošel mýma rukama právě Albaros DIII od Rodenu a v rámečku byly jak kratší N vzpěry (DV a DVa a snad i DII) tak delší pro verzi DIII. Kde vzikla chyba? Takže jsem si opracoval N vzpěry co mi zbyly z Eduardu a vše znova...bílá, černá
Přílohy
Rozdíl, který vidíte i slyšíte :-(
černo bílá vzpěra Roden, v barvě plastu zatím Eduard
DV křídlo nalepeno, vše sedí
Trubky od chladiče k motoru u Rodenu jsou součástí stavebnice. Eduard na ně nemyslel