Je fakt, že se tento typ na výstavách moc nevyskytuje. Zatím jsem viděl solidně udělané pouze 3 modely BVP 1. Nikdo jiný než ACE jej v plastu nedělá. Postavit se to samozřejmě dá, záleží kolik práce,času a energie na to chcete obětovat.
Každopádně je potřeba: kovová hlaveň rezinová kola lepty na rozetu
Všechny další detaily, síta, sváry jsou udělané samodomo, za pomocí různých leptů z vrakoviště, drátků a odlévaných dílů. Základ celé stavby je model dobře očistit a spasovat, vybrousit, zatmelit a zase vybrousit.Tvarově si myslím je vpořádku. ještě mě čeká jeden na přestavbu na OT 90 a BVP 2. Doufám, že do té doby se třeba Revell zblázní a udělá jej
Zdar Honzo, nebudu odepisovat na všechny modely, co jsi sem dal, páč bych se opakoval. Jako vždy výborný. Nejvíce se mí líbí BVP protože: - není to Němec - je to ACE (stavěl jsem to taky a můj výsledek nic moc) - je to v Čs. kamufláži a ještě k tomu v zimní - jak tady už někdo napsal, není to k vidění
Romaning: O kovových pásech jsem po zkušennostech s kovovými pásy ACE na T 55 neuvažoval ani minutu. Lepty OKB jsem párkrát použil...třeba na Somuu S 35. Dost blbě se mi s nimi pracovalo, byly tvrdé a neseděly na model na který byly určený...takže jsem radši použil pásy odlévané z PUR, které mi poskytl kolega. Třeba dnes jsem dělal síta na věž 234/1 od OKB a tam to bylo vpohodě. Takže možná by byly ok, ale vyhodit 300,- se mi zase nechtělo pokud by byly špatné.
Ahoj Honzo, jak už jsem psal, tak se mi opravdu tvé modely líbí a já sám bych je takto nikdy nedokázal postavit ani ve větším měřítku, natož v 1/72. Chci ti jen napsat svůj postřech, nikoli výtku, či kritiku tvého BVP. Já u nich dva roky sloužil a tak jen ti chci napsat, že ty sváry na korbě jsou moc hrubé a vystouplé. Na bevku s kterým jsem jezdil ty sváry byly sice široké, ale nijak nevystupovaly nad povrch pancíře. A také mi na českém bevku schází nářadí. Naši technici bedlivě dbali na to, aby jsme měli při výjezdech tak, jak to má být. Ještě jednou, neber to ode mne jako výtku, ale jako mé určité zkušenosti s touto technikou. Na váš Minimax jezdím téměř pravidelně a občas si tam i zasoutěžím. Naposledy s Gaz - 69A hasiči, od Milana Krnáče.
Pavle vpohodě...byl jsem rád, že jsem BVP dokončil do koukatelné podoby. Škoda, že většina lidí neví z jaké stavebnice model vznikl a jak se takové šroty staví.Sváry samozřejmě beru, jsou větší než mají být, ale v 1/72 by podle mě neměly být skoro vidět. Je to jen na efekt a také pro zvednutí povrchu nějakým detailem.Proto se dělají všechny ty různé techniky a zvýraznění detailu, aby z modelu nebyla placka.Takhle vyniknou kontury stroje i s detaily. Co se týče nářadí...mám pěkné fotky, výkresy, ale na žádném není umístěno nářadí. Udělal jsem tam jen držáky. Byl jsem před 25 lety taky na vojně....my jsme zase všechno co šlo skovali, aby nám to na cvičení neukradli
Honzo díky za vysvětlení modelářské techniky. Jsem takový sváteční modelář a mnoho modelů jsem nepostavil i když modelařím od dětství. Zkusil jsem postavit několik modelů tachniky v 72, ale nakonec posloužily jako zkušební plochy pro učení nových technik malování a patinování. Pak skončily v rukách syna. Obdivuji všechny, kteří staví v tomto měřítku a ještě je otevřou a udělají interiéry. Já nenašel ani techniku, jak ty malinkaté dílky obrousit, aby jen trochu slušně vypadaly. Stavebnice ACE znám jen z obchodů, ale jinak o nich nevím nic. Nicméně mám doma stavebnici firmy Blue Tank a ta je doslova šílená. Takže si umím představit hrůzu s kterou ses, jak píšeš musel poprat. A s nářadím mi to měli asi jinak. U nás, když někomu něco scházelo a nebo to neměl na svém místě, nepodepsali jízdní rozkaz. A zůstavat v kasárnách bylo za trest, protože jako řidiče "pásáků" nás čekali jenom samé služby. Přeji ti v tvé modelářské práci ještě mnoho úspěchů a moc se těším na Tatru 805. Také bych si jí chtěl pořídit, ale velkou od Milana, Ale to až zase něco našetřím. Také preferuji a poslední dobou stavím ČSLA.