Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Auto-Moto
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Dohady o REJI model

Cars and bikes
Téma uzamknuto
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Dohady o REJI model

Příspěvekod Martyn » 30 zář 2006, 20:33

Vše navazuje na toto téma:
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?t=6911 /admin/

Tohle auto patří mezi těch nemnoho, které se mi líbí ač to není "placka"
Nicméně bych to řekl asi takto, stavebnici bych si možná koupil, konverzní díly ale nikoliv. Když si vezmu, že stavebnice stojí přibližně tolik co transkit, pak se na mě nezlobte, ale firma REJI je pouho pouhý obchodník s cílem vidělat co nejvíce peněz, bez ohledu na to, jestli je nějakým přínosem pro české modeláře. Z vlastní zkušenosti vím, že za cenu jedné jejich stavebnice v měřítku 1:24 mám jeden kvalitní model 1:18 od firmy se světovým jménem. Zdá se mi, že cena takového transkitu by měla být někde na její polovině. Toto je můj soukromý názor, nestavím resinové modely, pouze sbírám ty krapánek větši.
Uživatelský avatar
Martyn
 
Příspěvky: 58
Registrován: 12 kvě 2006, 17:31
Nahoru

Příspěvekod Fíkus » 30 zář 2006, 21:58

Já myslím, že za ty prachy je toho rezinu akorát, ale to zbarvení je fakt :agrh:
To Martyn - sežeň si jí od YatMing v měřítku 1/18 je báječná... :P
A kde je Fifinka...?
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... okou%C5%A1
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=121&t=23403
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... t=Frydrych
http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=57&t=24595
viewtopic.php?f=58&t=30564&start=0
Uživatelský avatar
Fíkus
 
Příspěvky: 4527
Registrován: 01 pro 2005, 12:12
Bydliště: Vysočina
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod matra » 01 říj 2006, 08:46

Bohužel kvalitní materiál na resiny je hodně drahý, když k tomu připočteš obtisky, cenu forem, práci a nějaký zisk, tak ta cena vysoká není
ObrázekObrázek
matra
 
Příspěvky: 1139
Registrován: 22 úno 2006, 15:54
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod bukva » 01 říj 2006, 14:08

Martyn píše:ale firma REJI je pouho pouhý obchodník s cílem vidělat co nejvíce peněz

tfuj

Nicméně mně ta cena zase přijde naopak (oproti zbytku jejich produkce) docela nízká, na to, že je to skoro většina auta. Ale to bude asi tím, že výrobá té formy byla jednodušší než jindy.
Uživatelský avatar
bukva
 
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2006, 14:49
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod kulda » 01 říj 2006, 18:18

tak to má bukva pravdu, je to skoro celý auto za bratru 800 Kč. I Matra má pravdu, resin, forma dekály , pak ta cena odpovídá. Bohužel i Martyn má pravdu. V kontextu s tím co řekl bukva a Matra jsou ostatní modely hodně předražený. Či lépe řečeno , produkci všech slušných českých firem vždy hledám v katalogu Artura ale firmu reJI jsem tam nenašel (?)
Uživatelský avatar
kulda
 
Příspěvky: 39
Registrován: 09 zář 2006, 20:06
Nahoru

Příspěvekod matra » 01 říj 2006, 22:49

Ostatní modely od nich předražený nejsou, jsou za standartní ceny, jaké jsou u resinových modelů. V případě tohoto transkitu bych ale dal přednost namísto celé karoserie jen blatníkům. a) by to bylo levnější b) co s originální kastlí? Zase pro ni hledat nějaké využití. Jen blatníky řeší některé stavebnice Gunze Sangyo např Fiat Abarth Assetto Corsa z Fiatu 500 nebo Abarth 1000TCR z Fiatu 600. Zde jsou nové části blatníků a ty staré se z karoserie vyřežou. Myslím že tímto by se dala srazit cena a obchodně by tento transkit byl mnohem úspěšnější
ObrázekObrázek
matra
 
Příspěvky: 1139
Registrován: 22 úno 2006, 15:54
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod Jirka Pokorný » 02 říj 2006, 06:12

To Martyn: Tobě jako většině modelářů (bez urážky pánové) nedošla jedna podstatná věc, tak se ti ji pokusím vysvětlit. Ty tady napadáš firmu REJI co se týče cen a srovnáváš ji s nějakým světovým výrobcem, ale opomenul jsi jeden podstatný fakt. Onen světový výrobce totiž udělá sérii jednoho modelu v několika tisícikusové sérii čímž se ji znatelně lépe rozloží náklady do ceny, kdežto Firma REJI udělá sto kusů a konec. Navíc si zjisti, na kolik přijdou ceny materiálu na výrobu, a pak se asi nebudeš stačit divit. Ono se to hezky píše o rejžování peněz, když jsem mimo mísu... :evil: Koneckonců tě nikdo nenutí abys to kupoval
6. srpna 1945 si američané na japonce důkladně posvítili.
Uživatelský avatar
Jirka Pokorný
 
Příspěvky: 2678
Registrován: 23 pro 2005, 11:13
Bydliště: Vidlákov
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod reJI » 02 říj 2006, 13:30

tak vidím, že jsem rozpoutal zajímavou diskusi a rád bych na něco reagoval...

To Martyn - bohužel je vidět, že jste opravdu pouhý laik, protože:

- o výrobě resinových modelů nevíte vůbec nic a srovnáváte jejich výrobu a tím i cenu s modely plastikovými...
- o produkci REJI MODEL nevíte taky nic, jinak by jste věděl, kolik obtisků, sad a modelů českých aut, popř. závodníků děláme, a tím určitě přínosem pro naše modeláře jsme a nejen pro ty české...ukažte mi další českou firmu v tomto oboru, která dělá totéž...
- nevím, jestli zrovna vy můžete mluvit o českých modelářích, když jsou ve vašem poměrně krátkém příspěvku 2 závažné češtinářské chyby ( pouhopouhý se píše dohromady a vydělat s ypsilonem ) :D

To Kulda - slušné české firmy v katalogu Artura...možná ty co dělají letadla, tanky atd, ale auta? Chtělo by to inovovat myšlení a kouknout třeba na Modelimex...tam bych řekl, že je opravdu vše. A k té slušnosti...je nějaká definice "slušné české firmy"? Rád bych jí znal...

To Matra - přemýšleli jsme o tom udělat pouze blatníky, ale to by se potom muselo "pasovat", tmelit, brousit atd... proto jsme se po poradě s několika modeláři a odběrateli u nás i v zahraničí rozhodli pro tuto verzi... A co se týká prodejnosti, tak tu určuje trh ve světě, ne v Čechách...

To všichni - na níže uvedených stránkách se můžete podívat, kolik stojí podobný transkit od Scaleproduction v sousedním Německu...zkuste si potom přepočítat cenu a srovnat jí s našimi cenami modelů, transkitů...

http://www.automobilminiaturen.de/asset ... ndex2.html

A jak řekl kolega Jiří v příspěvku přede mnou - kdo nechce,nekoupí :-D
Uživatelský avatar
reJI
 
Příspěvky: 2645
Registrován: 29 dub 2006, 12:31
Nahoru

Příspěvekod kumičak » 02 říj 2006, 15:25

Sledujem túto diskusiu a nedá mi, aby som sa nepripojil. Každý má právo kritizovať, no musí mať aj určitú mieru znalostí. Ten kto si dovolí porovnávať firmu, ktorá vyrobí na najmodernejších strojoch státisíce plastikových modelov s firmou, ktorá pracuje s ručne robenými dielmi, je človek, ktorý nieje súdny - a nevie čo činí. Keď sa pozrie do zrkadla, uvidí nafúkaného lepiča a lakýrnika a hovorí si, že je modelár a má právo kritizovať. Toto právo bude mať, až preukáže vlastnou prácou, že je schopný z ničoho postaviť model. Firma REJI má vo svojej ponuke modely, ktoré by žiadna firma na svete nebola ochotná urobiť a nikto by nebol ochotný to u tej firmy zaplatiť. Preto vznikajú ručne robené modely. Autá Š 130 RS, Š 200 RS sú modely na ktorých som nerobil len ja, ale hlavne p. Vendrák z Košíc a mnoho iných nemenovaných ľudí. Páni ktritici uvedomte si, že práca na jedenom modely je práca zhruba 1 až 2 rokov, aby vznikli základné mustry - kopytá. Všetko v jednom originály - karoséria, podvozkoé diely,gumené pneumatiky,disky, interiér, sklá,okná. Model je postavený nahrubo podľa plánov a fotiek, potom iný páni modelári model zložia, pripravia podklady pre lepty a decály, ďalší ľudia pripravia drahé formy a z drahých materiálov ručne lejú jednotlivé diely. Keď je model hotový, všetci očakávame radosť z toho, že je na svete model, ktorý nerobí nikto na svete a potom prichádzajú páni kritici aj z tohto fóra a dovolia si kritizovať. Mám na Vás len jednu prosbu - áno kritizujte a porovnávajte, ale až potom, keď ukážete svoju prácu a čo sa vyrába podľa Vašej práce. Tiež som nemal tieto vedomosti, kým som nezačal spolupracovať s firmou REJI. Dovtedy som si robil modely len pre seba, keď som ich vystavil na súťaži plastikových modelárov, vtedy som sa prvýkrát stretol s ľuďmi, ktorí tak radi, možno nechtiac, urážajú a kritizujú. Môj model nedosahoval kvalít plastikovej stavebnice, no vyrobil som ho od základu sám-vystrúhal som kopyto z dreva. Kdežto páni lepiči si za pár korún kúpia plastikovú stavebnicu a za pár večerov si ju polepia, nalakujú najlepšími lakmi a chvália sa svojou prácou - áno ich modely sú pekné, no na ručne robených modeloch bolo o rok práce naviac!!! A ešte nakoniec Vám všetkým, ktorým som adresoval môj príspevok pár ukážok mojej práce:
Přílohy
01-P1010045.JPG
Tento model Fiat Abarth vznikol ako dráhový model v roku 1987, keď nemenovaná zahraničná firma ešte o výrobe tohto modelu neuvažovala.
01-zverejniť-Kopie - Cord 812.jpg
Cord 812 - Tento model jazdil v roku 1976 ako dráhový - po odslúžení svojich rokov je upravený ako maketa-sedadlá su potiahnuté kožou.l
01-P1010133.jpg
BMW 328 jazdil ako dráhový model v roku 1975 - teraz je vystavená ako maketa
01-zverejniť-Kopie - Tatra 607 monopost r.1950x.jpg
Tatra 607 monopost - kopyto vyrobil pán Vendrák z Košíc
01-zverejniť - Tatraplan T-602 Sport r.1949.jpg
Tatraplán Luďka Munzara - v merítku 1:24, vyrobené v 1 kuse
01-zverejniť-Kopie - Walter 1932.JPG
Walter - v merítku 1:24 vyrobený podľa originálu, ktorí vlastnia Púchovskí hasiči
Uživatelský avatar
kumičak
 
Příspěvky: 6
Registrován: 19 kvě 2006, 08:34
Bydliště: Púchov
Nahoru

Příspěvekod franta kt » 02 říj 2006, 15:57

Je dobře že snad už někdo vysvětlil jaký rozdíl je mezi klasickým vstřikovaným modelem který se dělá v desetitisícových seriích a resinovým modelem u kterého forma vydrží deset odlití a dělá se v desítkách kusů. Sice by to chtělo asi do jiného tématu ale je to u zdroje. Jinak má Pokorňas opět pravdu, KDO NECHCE NEKOUPÍ..... :!:
Uživatelský avatar
franta kt
 
Příspěvky: 1837
Registrován: 08 říj 2005, 08:09
Bydliště: Klatovy - Sušice
Nahoru

Příspěvekod bukva » 02 říj 2006, 16:09

kumičak píše:Preto vznikajú ručne robené modely. Autá Š 130 RS, Š 200 RS sú modely na ktorých som nerobil len ja, ale hlavne p. Vendrák z Košíc a mnoho iných nemenovaných ľudí. Páni ktritici uvedomte si, že práca na jedenom modely je práca zhruba 1 až 2 rokov, aby vznikli základné mustry - kopytá.

Možná to nepříluší mně, o tom polemizovat, ale jelikož studuju strojní inženýrství, tak mě musí zánitě napadnout, jestli je to vůbec správná cesta. Já vím, je to klasika, práce modelářů, ale ...
Tvorba modelu (toho mustru) je dneska hlavně záležitostí softwaru (3D modelu na PC), cena času CNC frézky klesá ... troufám si tvrdit, že ze použití "moderních technologií" jde čas práce na jednom modelu (od začátku do konce) v rukou jednoho člověka stlačit pod měsíc, v extrémních případech třeba na 14 dní.
Nevím přesně, jaké jsou náklady na tvorbu modelu klasickou cestou a cestou PC + strojírenství, ale myslím, že už nebude rozdíl tak velký, jak býval ... a "moderní" cesta bude do budoucna stále levnější, kdežto "klasická" stále dražší.
Uživatelský avatar
bukva
 
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2006, 14:49
  • ICQ
Nahoru

Příspěvekod kumičak » 02 říj 2006, 16:14

Ešte pár viet k cene - kto si dovolí zaplatiť moju ročnú prácu a prácu modelárov pracujúcich na mustroch a celých modeloch, nech sa ozve. Vidíte len výsledný efekt - ktorou je cena - samozrejme že je pre našinca veľmi vysoká, z toho dôvodu robím takzvané SLOT-SETY - jednoduchšie modely práve pre ľudí, ktorí nemajú finančné prostriedky na drahé modely, ale chcú mať postavený takýto model. Škodu 130 robím ako SLOT-SET so súhlasom firmy REJI, zjednodušená Š 130, tak ako to píše pán Hobzík a viete aký je záujem? 4 predané sady. Ono totiž na tých SADO-MASO modeloch treba pracovať a pritom myslieť. Takýto záujem o zjednodušené modely by určite žiadnu firmu neuživil.
A ešte pár ďalších mojich ukážok:
Přílohy
01-zverejniť-Kopie - P3240078.jpg
Tatra 26-30-postavená v merítku 1:24 podľa originálu, ktorý vlastnia Štramberskí hasiči
01-zverejniť-02-Skoda Sport Le Mans.jpg
Škoda sport Le Mans r.1950 - 1:24, na obrázku je môj prototyp
01-zverejniť.P3240039.jpg
Aero Minor Le Mans r.1949 - merítko 1:24 - môj prototyp
01-Snímek 010.jpg
Talbot Lago T-26 GS r.1950 Le Mans - nieje to prestavba SMĚRU, ale novostavba - moje kopytá-1:24 aj so špicovanými kolesami
01-zverejniť-Kopie - 03-Snímek 019.jpg
Aston Martin DB 4 GT Zagato - pôvodne som to robil na dráhu v merítku 1:24-špicované kolesá mám v ponuke
01-zverejniť-Kopie - IMG_1943.jpg
Škoda 450 - r.1958 - kopytá v merítku 1:24 som vyrobil v roku 1995
Uživatelský avatar
kumičak
 
Příspěvky: 6
Registrován: 19 kvě 2006, 08:34
Bydliště: Púchov
Nahoru

Příspěvekod matra » 02 říj 2006, 16:33

Já bych jen trochu mimo téma, pokud by se Reji rozhodovali jaký další model, tak bych opět navrhoval např. Marcos LM500 nebo TVR Griffith. :) Nikdo je zatím nedělá
ObrázekObrázek
matra
 
Příspěvky: 1139
Registrován: 22 úno 2006, 15:54
  • WWW
Nahoru

Příspěvekod franta kt » 02 říj 2006, 18:03

Nedá mi to a ještě jednou napíši. Dost dobře nechápu lidi co sbíraj kovové či plastikové hotové modely, koupí to, dají do regálu a co dál? miluji auta, hlavně rally, když se někde objeví nová stavebnice či konverze, musím to mít za každou cenu ( pán od REJI určitě potvrdí) ale jen jako stavebnici! Vždyt to pravé na modelařině je to dávat to dohromady, patlat se s tím a nadávat na to, shánět fotky a poklady aby to bylo co nejdokonalejší aby by pak Pokorňas stejně člověka ujistil že to má být jinak, dávat dohromady jednotlivé věci a použil při tom tisíce odstínu barev, metr látky než člověk nařeže ty správné pásy, mezitím si pětkrát zabodl skalpel do nohy a dvakrát festovně slepil prsty vteřiňákem, na podvozku zjistí že sama velká Tamiya dělá osm let stejné podvozky u Subaru různých verzí, nakonec u obtisků zjistí že se mu rozpadají ať jsem ujištěn že se nemají rozpadat. Ale TOTO je ta pravá modelařina. TOTO mě baví. Při stavbě zjistím jak a co u daného auta funguje a nač vůbec je, při hledání fotek narazím na věci o kterých jsem vůbec netušil že existují. Proto dám 3000kč za resiňák 1/24 Ford 200Rs či 2400kč za Škodu 130Rs. :o
Uživatelský avatar
franta kt
 
Příspěvky: 1837
Registrován: 08 říj 2005, 08:09
Bydliště: Klatovy - Sušice
Nahoru

Příspěvekod bukva » 02 říj 2006, 18:12

franta kt píše:Dost dobře nechápu lidi co sbíraj kovové či plastikové hotové modely, koupí to, dají do regálu a co dál? miluji auta, hlavně rally, když se někde objeví nová stavebnice či konverze, musím to mít za každou cenu ( pán od REJI určitě potvrdí) ale jen jako stavebnici! Vždyt to pravé na modelařině je to dávat to dohromady ...

Už to chápeš? :)
Uživatelský avatar
bukva
 
Příspěvky: 65
Registrován: 20 čer 2006, 14:49
  • ICQ
Nahoru

Další

Téma uzamknuto
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 2 • 1, 2

Zpět na Auto-Moto

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY