Tak Albatros je hotov...přidávám se tedy ke Martinosovi a rozdělávám Nieuporta 28. Jak už bylo řečeno model je pěkná hrůza odpovídající roku vzniku. Model budu stavět bez doplňků...jen s tím co doma najdu ve vrakovišti. Podkladů je dosti, tmelu taky tak hurá do práce. Začnu asi ztenčováním trupu a zalepováním děr v křídlech pro vzpěry.
Stavět bych chtěl Nieuport pilota Meissnera s krásnou zig zag kresbou na krytu motoru a bílou čtyřkou na trupu a křídle...ale to vše se ještě uvidí...
Takže jdu brousit.
Přílohy
Docela brutální spára mezi křídlem a křidélkem...něco snad vymyslím
Práce pro tmel a frézku
celkový pohled na výlisky..myslím, že použijů jen křídla a trup...
Super, že jsi taky začal, je fakt že to bude taková malá sochařina, ale atˇ, proto modelaříme . Jinak já mám přetmeleno, přebroušeno a i přeryto / trup i křídla, jak mi to vyjde hodim fotky. Vrtule a kulomety jsou nepoužitelné, s motorem nevim nevim, o podvozku ještě popřemýšlím. M.
Já to vidím na motor od nuly znovu...podvozek vzpěry a možná i VOP a SOP taky znovu...kulomety snad nějaké najdu ve vrakovišti, ale obávám se že budu mít jen německé spandau...takže bude taky výroba znovu. Teď špekuluji jak přeměnit tvar krytu motoru z Revell špalku na kryt motoru Ni 28
Tak si tu skládám interiér a ať koukám jak koukám na žádné fotce nejsou vidět zásobníky jednoho resp.dvou kulometů vickers v trupu? Vzhledem k tomu, že letadlo nemá prakticky žádnou přístrojovku a je vidět pomalu až na motor by mě zajimalo jak asi vypadal? Všude je vidět akorát nádrž a před ní obrovské místo. Nemá někdo něco v archívu? Děkuji
Trup křídla vše sedí na sobě. Kryt motoru jsem v přední části přebrousil na správný tvar a vyvrtal odvětrávací otvory. Ještě to příjde dost stenčit. Mám vyrobenou olejovou nádrž za motorem (po přilepení motoru nepujde asi vůbec vidět). Dnes splácám ještě motor. Do křídel jsem nalepil čepy na křídélka ze zbytku leptů. Takže ještě vyrobit vzpěry a podvozek a můžu začít přemýšlet nad barvením.
Dost jsem prostudovával materiály a opět jsem si vybral složitý stroj. Lt.Meissner prý stratil na tomto letadle část horního křídla. Měl to být Nieuport tmavá 14 a po opravě dostal na trup bílá 8. Já mám doma výkres kde je Nieuport s Zig zag motivem na motoru s bílou 4. Čest by se v tom vyznal. Navíc jediné dvě fotky co jsem našel jsou nafoceny tak že není vidět ani 14 ani 8 ani 4. Nemá někdo v archivu nějakou další fotku Ni28 s černeno bílým resp.červenou hliníkovým zig zag motivem na krytu motoru?
Našel jsem sice stejnou fotku jak ty, ale v popisku je to uvedene, a ještě malý barevný, snad to něco pomůže. Na motor jsem hodně zvědavý, ted jsem neměl moc času, ale zatím kombinuju co s podvozkem. M.
Pěkný máto oba muj obdiv za to z jakýho ingotu to socháte. Tohle sem našel na googlu. Fotka byla malá tak sem jí trochu zvetšil a upravil. Číslo na trupu je dle mě 8
Yes,yes To je supr fotka.Moc díky Timi. Bude to tedy bílá osm. (Jsem ještě zvědav, kde ji seženu). A je taky pěkně vidět že měl jen jeden kvér . Zajímavá je přední podvozková noha. Jakási špinava,špatně natřena či co. Zatím jsem dodělal Gnome Monosoupape, natřel jsem ho hliníkovou Humbrolou a jak vidím vypadá to jako bych to natřel nějakou starou hrubou stříbřenkou ,zkusím to zapatinovat snad se to trochu vybere. Děti spí tak hr do práce. čekají mě vzpěry (sodoma gomora)
Tak a narazil jsem na další záhadu. Na spodní straně trupu mezi křídly mají být podle Windsocku nějaké krytky (asi patky středních vzpěr) ale... na fotkách repliky z těchto krytek vystupují nějaké konzoly, na jiných fotkách jsou vidět poue zadní výstupky na WW1 fotkách pokud je co vidět není na spodní straně nic. Navíc je na vkresu jakási kulatá krytka. Kam vedla ? Nemáte někdo víc fotek na spodek WW1 Nieuportů?