ptlo píše:Ti chodci je jediný případ, kdy to může provoz trochu zrychlit. Normální řidič se ale na přechod nežene a pak nebrzdí, ale dá včas nohu z plynu. Připouštím, že těch "nenormálních" je poměrně vysoké procento. Ženou se k přechodu, chodec čeká, řidič si nakonec stejně uvědomí, že má zastavit, tak prudčeji brzdí, zastaví, chodec se konečně dá pohybu, a čeká zase řidič, až chodec přejde.
Pro ostatní provoz je to ale naprosto zbytečné, spíš až nežádoucí, protože to zbytečně přitahuje pozornost tam, kde není potřeba. Jak ty postranní přední světla, který jsou třeba na kruhovým objezdu matoucí až nebezpečný. Nebo potkávací světla, který při zapnutí blinkru zhasnou, a za zatáčkou se zase rozsvěcují, čímž zase bezdůvodně přitáhnou pozornost jiných účastníků provozu. Nemluvě o spotřebě čipů pro tyhle zbytečnosti.



... alebo aspoň si prečítal celý článok:
"Například chodec, nebo i cyklista, má jen málo signálů o tom, že auto, které se k němu blíží, brzdí. S nástupem tišších elektromobilů je to ještě větší problém. A nejde jen o bezpečnost jako takovou, ale i plynulost. Když už zdálky vidíte, že auto o vás ví, nebudete se bát do vozovky vstoupit. Tento prvek tak šetří i palivo ve vozech a snižuje produkci emisí. A to nemluvím o ohromných finančních nákladech, které se ušetří, když k nehodám nedojde," slibuje si od zelené pásky na autě autor nápadu Lubomír Marjak."
recepty: https://www.domacakuchyna.sk