Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Tématické modelářství ‹ 100 let Velké války (1914-1918) ‹ Letadla ‹ Stavby
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Odeslat odpověď
Příspěvků: 125 • Stránka 1 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9
  • Odpovědět s citací

Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 13 bře 2018, 17:28

Eindecker je ve vitríně, Camel je nakreslený, tak je čas pustit se do práce.

Camel drawing - Barker.jpg


Na řadě je Barkerův Camel B6313, nejúspěšnější jednotlivý exemplář stíhacího letounu první světové války, a to ve finální podobě z podzimu 1918:

sopwith_camel_b6313_final.jpg


Při podrobnějším studiu jsem dospěl do stádia: "No do pr....., to jsem si zase něco vybral." :)

Tenhle Camel měl totiž nejen odstraněnou většinu kapotáže před kokpitem, ale také odstraněnou většinu potahu z centroplánu...

cockpit decking.JPG


Což znamená, že do kokpitu bude hooodně vidět, což v kombinaci s vyklenutými boky za krytem motoru, dost komplikovanou vnitřní konstrukcí a navíc rozhraním hliník - dřevo - plátno vytváří velice zajímavou kombinaci, která mi nejspíš přivodí velkou spoustu bezesných nocí při vymýšlení, jak to k..va všechno vyrobit. :)

Cockpit.JPG


Zatím přemýšlím o vakuformovaných polovinách brupu, do kterých bych zkusil zeshora zasunout vnitřek kokpitu. Pokud někoho napadne lepší metoda, předem díky za rady.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 13 bře 2018, 18:00

Ono v tomto měřítku musí dojít ke značnému zjednodušení. Já u Velblouda v 1/72 měl co dělat nacpat do interiéru konstrukci boků, kostru, výplet a všudypřítomné palivové vedení. Možná by stálo za to boční mřížku konstrukce uvnitř trupu pouze nastříkat. Tím pádem bych udělal tvar zvenčí a vnitřek jemně zaškrábl do mirného oblouku.
Bude to opět boj.
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Sheya » 14 bře 2018, 11:16

No, těším se. :idea:
Omne initium difficile est
WHO IS WHO viewtopic.php?f=78&t=36938&p=691305#p691305
H-21 viewtopic.php?uid=2807&f=300&t=93779&start=0
L-29 viewtopic.php?f=300&t=94555

HGW doplňky: http://www.battlefield.eshop-zdarma.cz/
Uživatelský avatar
Sheya
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 08 pro 2006, 14:15
Bydliště: Velké Přílepy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 15 bře 2018, 14:46

Díky! [-o<

Začínám s přípravami na výrobu trupu.

Jakožto naprostý laik jsem zvolil pro výrobu kopyta matematický přístup, vzal výkres a zmenšil ho pro použití plastu o tloušťce 0.5, 0.75 a 1.0 mm. Takhle mi vzniknou šablony, ty si nalepím na plastovou destičku a vyříznu. Z nich pak poskládám kostru trupu a prostor mezi vyplním nejspíš dvousložkovým tmelem.

fuselage core.JPG


Jelikož nemám absolutně žádné zkušenosti, počítám s nutností experimentování, nejspíš začnu s variantou 0.75 mm a uvidím, co z toho vyleze. Pokud byste někdo zkušenosti s vakuformováním měl, předem díky za rady a tipy.
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Sheya » 15 bře 2018, 15:12

Dělal jsem to obdobně. Doporučuju použít svařovací lepidlo od Tamky.
Omne initium difficile est
WHO IS WHO viewtopic.php?f=78&t=36938&p=691305#p691305
H-21 viewtopic.php?uid=2807&f=300&t=93779&start=0
L-29 viewtopic.php?f=300&t=94555

HGW doplňky: http://www.battlefield.eshop-zdarma.cz/
Uživatelský avatar
Sheya
 
Příspěvky: 3403
Registrován: 08 pro 2006, 14:15
Bydliště: Velké Přílepy
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 23 bře 2018, 17:54

Tak jdeme na to, začal jsem připravovat kostru, kterou pak vyplním černým miliputem kvůli snadnějšímu odbrušování.

IMG_2199.JPG

IMG_2198.JPG

IMG_2197.JPG

Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 24 bře 2018, 09:07

Vyplněno černým miliputem a základní broušení hotovo, pár oprav tam bude, ale tvarově to celkem sedí.

IMG_2201.JPG

IMG_2203.JPG

IMG_2204.JPG

IMG_2205.JPG

Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 25 bře 2018, 15:16

Dneska jsem vysoustružil kopyto na kryt motoru a připravil díly na vakuformování, příští víkend začnu experimentovat. ;)

IMG_2208.JPG

IMG_2209.JPG

IMG_2212.JPG

Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Vlastimil Lukáš » 25 bře 2018, 16:33

Hm, to jsem zvědav. =D>
Uživatelský avatar
Vlastimil Lukáš
 
Příspěvky: 3394
Registrován: 11 úno 2008, 08:07
Bydliště: Ostrava
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod standaslechta » 26 bře 2018, 07:48

Na to budeš lít lukopren? Na přídí by měl být kulatý přehod, protože se ti to tam řádně nevcucne.
Uživatelský avatar
standaslechta
 
Příspěvky: 3832
Registrován: 21 pro 2014, 08:40
Bydliště: Pardubice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 26 bře 2018, 07:55

standaslechta píše:Na to budeš lít lukopren? Na přídí by měl být kulatý přehod, protože se ti to tam řádně nevcucne.


Lukopren ne, ty plastové destičky vespod jsou jen podstavce pro vakuformování.

Jaký přechod máš na mysli u té přídě?
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod HomerII » 27 bře 2018, 11:32

Ahoj :) !
Velmi , velmi zajímavé .
Jestliže selže vakuformování , tak by možná stálo za úvahu obě půlky trupu zase slepit , oskenovat a nechat vytisknout na 3D tiskárně :-k
Těším se na další postup :-D .
Rozestavěno: Šmolík Šm-1 1:32 od HpH, Letov Š-328.v HpH models 1:32
Hotovo: LVG. C.VI 1:32 Wingnut Wings, Hansa-Brandenburg W.29 W.W, Albatros D.Va 1/32 Wingnut Wings
Uživatelský avatar
HomerII
 
Příspěvky: 2310
Registrován: 06 lis 2011, 12:02
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 07 dub 2018, 17:08

Díky za rady a podporu, pánové! [-o<

Pomalu jsem se do toho pustil. Překvapivě vakuformování klaplo na první pokus, ale nakonec jsem se rozhodl mírně změnit plán. Trup slepený ze dvou vakuformových polovin by byl dost nestabilní, takže použiju jen přední část trupu a zadní část bude z plného plastiku (kromě části pod ocasem, která bude zase dutá, ale jen slepená z destiček).

Tohle jsou přední části trupu, ještě na nich bude hodně tmelení a broušení.

IMG_2317.JPG


Takhle vypadá konstrukce zadní části trupu, kterou vyplním destičkami a vybrousím.

IMG_2319.JPG

IMG_2320.JPG


A tahkle to vypadá, když se to přichytí dohromady tack-item.

IMG_2313.JPG

IMG_2315.JPG


Vakuformovaný je i prstenec motoru, taky ve fázi tmelení a broušení.

IMG_2327.JPG

IMG_2328.JPG


A začal jsem pracovat na křídlech, jedno spodní už je vybroušené do profilu.

IMG_2322.JPG

IMG_2325.JPG

IMG_2326.JPG

Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 11 dub 2018, 16:40

Trup je vyplněný plastovými destičkami a nahrubo vybroušený, zítra ho stříknu surfem a začnu opravovat. Další na řadě bude konstrukce interiéru.

IMG_2330.JPG

IMG_2331.JPG


A aby toho broušení nebylo málo, rovnou jsem vybrousil do tvaru i křídla.

IMG_2332.JPG

IMG_2333.JPG

IMG_2335.JPG

Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Sopwith F.1 Camel B6313 - W. G. Barker 1/144

Příspěvekod Ondrous » 13 dub 2018, 15:22

Dneska jsem se pustil do konstrukce interiéru, nakonec jsem zvolil ne úplně sofistikovanou, ale použitelnou metodu.

Nakreslil jsem si interiér v měřítku.

IMG_2337.JPG


Pak jsem ho vyřízl, nalepil na kus hliníku (aby byl stabilní a nekroutil se) a začal na nákres lepit kapkami vteřiňáku evergreen profily.

IMG_2338.JPG

IMG_2339.JPG


Ty jsem pak svařil Tamiya lepidlem a vylezlo mi tohle.

IMG_2340.JPG

IMG_2341.JPG


Teď jsou bočnice ponořené v debondéru, který by měl rozpustit vteřiňák a snad mi na konci zbude slepená konstrukce. Zítra uvidím. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrous
 
Příspěvky: 3026
Registrován: 23 pro 2011, 13:09
Bydliště: Jihlava/Praha
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 125 • Stránka 1 z 9 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9

Zpět na Stavby

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY